Hvornår må baby sove på maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.141 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

BJL2010

Inspireret af tråden herunder og så min egen baby (argh barn): Hvornår må de begynde at sove på maven uden at man skal rende og vende dem? Min dreng på 9 mdr. vender sig konstant om på maven om natten. Sp sagde at vi skulle vende ham om hvis vi så det og alligevel var oppe, for det er først efter 1 års alderen at de må sove på maven. Alligevel tjekker jeg ham hundrede gange i løbet af natten, for hun sagde jo EFTER 1 års alderen. Han kan jo sagtens selv rulle - gør det dog stort set aldrig fra mave til ryg. 

Hvad siger I? Og hvad har jeres sp'ere evt. sagt? (Ved jo at de kan have meget forskellige meninger)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Isabella_mor

babyer må sove på maven når de selv kan vende sig der om og tilbage igen... og det er meget forskelligt fra barn til barn der vender sig mens de sover..  

Anmeld

7. maj 2011

Anirak

Hvis mit barn sagtens kunne vende sig selv, ville jeg ikke være nervøs..

Anmeld

7. maj 2011

2babygirls

BJL2010 skriver:

Inspireret af tråden herunder og så min egen baby (argh barn): Hvornår må de begynde at sove på maven uden at man skal rende og vende dem? Min dreng på 9 mdr. vender sig konstant om på maven om natten. Sp sagde at vi skulle vende ham om hvis vi så det og alligevel var oppe, for det er først efter 1 års alderen at de må sove på maven. Alligevel tjekker jeg ham hundrede gange i løbet af natten, for hun sagde jo EFTER 1 års alderen. Han kan jo sagtens selv rulle - gør det dog stort set aldrig fra mave til ryg. 

Hvad siger I? Og hvad har jeres sp'ere evt. sagt? (Ved jo at de kan have meget forskellige meninger)

Knus

Her vender hun sig selv derom, og nu er hun begyndt at øve sig i at kravle når hun kommer derom, om natten, IHHH!!!

Men fik at vide at så snart de selv kan rulle derom, må de gerne, da de er mere bevidst om hvordan de så skal lægge hovedet.

Anmeld

7. maj 2011

LinLin

jeg har samme problem: adam kan vende sig fra ryg til mave + han kan kravle, sidde selv og endda hive sig op at stå - men har aldrig set ham vende sig fra mave til ryg!  (hvad skal han også bruge det til )

Så vi vender ham faktisk stadig om på ryggen...

han er i øvrigt 7½ md

Anmeld

13. maj 2011

Stump90

BJL2010 skriver:

Knus

Min er 6 måneder og har faktisk sovet på maven siden hun begyndte at sove i sin seng (2-3 måneder gammel)

Ligger hun på ryggen vågner hun efter en time, sover hun på maven kan hun sove natten igennem .. Kun i barnevognen sover hun på ryggen ..

Har fortalt det til min SP og hun har ikk rigtigt sagt noget til det, da det er den eneste måde vi kan få hende til at sove

Anmeld

13. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Stump90 skriver:

Min er 6 måneder og har faktisk sovet på maven siden hun begyndte at sove i sin seng (2-3 måneder gammel)

Ligger hun på ryggen vågner hun efter en time, sover hun på maven kan hun sove natten igennem .. Kun i barnevognen sover hun på ryggen ..

Har fortalt det til min SP og hun har ikk rigtigt sagt noget til det, da det er den eneste måde vi kan få hende til at sove

okay har jeg aldrig hørt at en sp har sagt ..... Har altid fået af vide de IKKE må ligge på maven, med mindre at forældrene er vågne, i tilfælde af vuggedød........

Anmeld

13. maj 2011

Stump90

Mor til prinsessen :-) skriver:

okay har jeg aldrig hørt at en sp har sagt ..... Har altid fået af vide de IKKE må ligge på maven, med mindre at forældrene er vågne, i tilfælde af vuggedød........

Neej, det ved jeg godt ..

Men jeg er ikke bange for at det sker med hende .. Så jeg gør det alligevel .. Men det er mit valg .. Men hun sover bedst sådan, og det acceptere jeg

Anmeld

13. maj 2011

JacobsMoar

Træk vejret dyyyybt ned i maven, og puuuuust ud....

SP's ord er ikke lov..

Hvad ville du sige til at blive vendt hver gang du sov aller aller bedst ? 

Det siges at de må sove på maven når de selv kan vende sig derom....

Anmeld

14. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Stump90 skriver:

Neej, det ved jeg godt ..

Men jeg er ikke bange for at det sker med hende .. Så jeg gør det alligevel .. Men det er mit valg .. Men hun sover bedst sådan, og det acceptere jeg

Det er jo det... man er nødt til at følge dit barn, og ikke hvad sp siger.... :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.