kan man farve flødeskum - male et marcipanlåg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.688 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Susan1978

`fik en crazy ide om at farve flødeskum, min svigerinde vil som tidligere skrevet ha flødeskumskant - og jeg synes stadig det er kedeligt, tror i man kan farve det med pastafarve?

jeg så inde på dinkage.dk tror jeg nok det var, at man kunne købe noget specielt glansfarve til at male på fondant og marcipan.. tror i man ville kunne male et helt marcipanlåg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Maja_4000

Jeg har godt nok kun prøvet at farve flødeskum med frugtfarve .. Men det gør jo nok ingen forskel :b Det kan man sagtens !

Det andet ved jeg ikke noget om (;

Anmeld

6. maj 2011

LISBETH:-)

Susan jeg har masser af gange farvet flødeskum med pastafarve - det kan du sagtens.

Hvorfor farver du ikke bare marcipanen istedet for at male den. Til Elina's dåbskage puttede jeg bare pastafarve i marcipanen og så lidt flormelis så den ikke blev for fedtet.

Anmeld

6. maj 2011

Susan1978

lisbeth2910 skriver:

Susan jeg har masser af gange farvet flødeskum med pastafarve - det kan du sagtens.

Hvorfor farver du ikke bare marcipanen istedet for at male den. Til Elina's dåbskage puttede jeg bare pastafarve i marcipanen og så lidt flormelis så den ikke blev for fedtet.

Men skal overtrække 3 kager og tænkte at det ville være nemmere med de der låg? Hvad for noget marcipan brugte du?

Anmeld

7. maj 2011

muzen

lisbeth2910 skriver:

hvordan gør du? kommer du farven i enden du pisker eller efter?

Anmeld

7. maj 2011

Susan1978 skriver:

Men skal overtrække 3 kager og tænkte at det ville være nemmere med de der låg? Hvad for noget marcipan brugte du?

Jeg brugte bare sådan noget billig marcipan fra bordershoppen. Ved ikke hvad det hed

Anmeld

7. maj 2011

muzen skriver:

hvordan gør du? kommer du farven i enden du pisker eller efter?

Jeg pisker det førs rimelig stift og så giver jeg det lige en piskning mere efter farven er kommet i.

Anmeld

7. maj 2011

Vial

Nu skal jeg ikke køre mig klog på kager. Hænger stadig fast i "shake-a-cake".

MEN jeg har en gang puttet frugtfarve i flødeskum. Det var ikke så godt. Farven trak nedaf, så det øverste var hvidt. Derefter blev det mere og mere rødt. Nede ved kagefadet havde det en flot rød farve.

Nok noget andet med pastafarver..

Anmeld

7. maj 2011

linemus

Du kan lave modellerbar marcipan, hvis du selv vil lave lågene. Her er en opskrift, jeg har herindefra:

Denne portion rækker til en bryllupskage i 3 etager (45-50 pers)
1,5 kg ren rå marcipan
750 g flormelis
ca 150 g glykose sirup

Til en stor firkantet kage lavede jeg:
400 g marcipan
200 g flormelis
Ca. 40 g glukose

Anmeld

7. maj 2011

Caroline86

det med flødeskum og pastafarve kan du roligt kaste dig ud i du kan endda være kæk og lave regnbueflødeskum

Det med marcipan ved jeg intet om... bryds mig nemlig ikke om stadset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.