Hjælp !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Lilletrold

Hej Tøser

Jeg kunne virkelig godt bruge jeres hjælp. Jeg er sådan i tvivl om August har det godt eller ej i hans nye børnehave.

August gik i vuggestue i hans gamle institution indtil slut marts måned, der var han lige rundet 2.5 år. Vores institution plus en anden skulle slås sammen her midt i april måned pga af besparelser. Vi fik buddet at flytte August men valgte at følge projektet og troede på at det ville blive en succes.

August var en af 4 børn tilbage i vuggestuen som betegnes som store børn. Mille hans hjerteveninde måtte flytte i januar måned fordi de flyttede langt væk. Sigrid måtte stoppe første april fordi hun havde en sygdom der gjorde hun ikke måtte følge med i den store institution. Den sidste veninde som han var glad for Marendine skulle sammen med August pludselig flyttes op i børnehaven for at vænne sig til at komme i børnehave det ny sted. Når den ny vuggestue ville åbne ville de to være alt for store til at kunne blive stimuleret. Fint nok men vi fik altså kun 14 dage til at vænne os til at August skulle i børnehave. Længe før hans alder måske var klar til det. Og det var meget voldsomt for ham. Puha han græd når han kom hjem. Sikkert normalt med den overgang, men det hele var så rodet pludselig.

De flytter August sammen med hans sidste veninde. De får plads ved hinanden og August er meget trygheds narkoman (en dejlig ting han har arvet fra mig) så det er vigtig for ham han føler sig tryg. Der var to pædagoger som han kendte fra legepladsen som var i børnehaven plus en som han ikke havde noget forhold til overhovedet fordi hun har været meget fraværende pga sygdom og barsel.

Han får så 14 dage i det gamle hus han kender, hvor de har været 20 børn og lege. Han får plads sammen med hans veninde og så kom listen. Til den ny børnehave.

August skal starte på en stue med 30 nye børn. Han kender to af dem. Plus pædagogerne alle er nogen fra den anden institution. August fik hende som havde været fraværende.

Jeg var rasende da jeg så listen. Ringede til den ny leder som overhovedet ikke magtede opgaven. Hun ville ikke flytte August ind på den anden stue hvor han kunne føle sig tryg med pædagogerne han kendte , plus børn. Det var méningen at alle børn og pædagoger skulle mixes fra begge institiutioner, men efter min mening er det blevet vores og den anden. Hvor August så røg ind i den fremmed gruppe.

Igen lederen gjorde intet, og hver gang jeg så hende kiggede hun ned i jorden. Det tager jeg som et tegn til hun ved den er gal !!?? Da jeg ringede til hende og sagde på en pæn måde at Martin og jeg nærmest skændtes herhjemme fordi vi var bekymret, svarede hun at vi måtte ringe til en sagsbehandler fordi hun ikke kunne tage ansvar for hvad der foregik hos os !!!!What forstå dog kvinde at det her handler om vores barn og vi bliver ikke hørt !

Martin foreslår så at jeg skal kontakte en områdeleder. Hun var mere imødekommen og sagde pt kunne de ikke flytte August ,men hun lovede at der max skulle gå en måned efter start hvor vi snakkede om det gik som det skulle.

Men min mave siger det gør det ikke. Hende pædagogen som jeg ikke sviger særligt godt med siger at August har det godt, men han spiser ikke særlig meget mad, han laver først i bleen når jeg kommer og henter ham, han er meget mor syg og pylret.

Når vi kommer om morgenen er han pisse ked af det når jeg går. Det er et helvede, sådan var det aldrig før. Han elskede sin vuggestue. Det er bare så rodet i det kæmpe store hus. Vi kom fra en lille institution. Der løber bare 40 unger rundt hvis ikke flere og pædagoger ligner et stort spørgsmålstegn.

Jeg føler ikke rigtig August kan finde sin plads, og de børn han er i gruppe med er alt for store og slet ikke nogen han kender. Der et drenge tvillinge par som han kender fra vuggestue tiden og det virker som om de 3 holder sammen, men hvis de ikke er der er han lost.

Martin sagde i morges, August virker slet ikke så glad om morgenen når han skal afsted som før. Men at han bare acceptere at sådan er det. Kan jeg slet slet ikke holde ud hvis det er sådan det er. Han er begyndt at sige "mig ked af det" men han vil ikke sige hvorfor. Og hvad nu hvis jeg bare fra start har set min negativ på det nye sted og han ville blive endnu mere ked af det hvis vi flyttede ham. Tror bare han er mere tulle tulle lige som mig og befandt sig bedre i en lille institution. 

Undskyld den lange smøre og tak til jer der orker at læse det og svare - mange knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

JustAnotherName

Jeg vil gerne svare, men lige nu er tidspunktet lidt dumt, og dit indlæg kræver lidt mere eftertanke...

Faktisk HAR jeg ikke noget godt svar!!

Men jeg syntes da at det er en situation som kræver handling. Så må lederen sgu RUSKES!! For der SKAL altså gøres noget, hvis lille August ikke trives. Det kan hun ikke bare ignorere.

Jeg forstår fuldt ud din frustration. Og jeg syntes heller ikke, at I bare skal nøjes med en dreng der stiller sig tilfreds med tingene, hvis han dybest set ikke trives.

HVAD præcis I kan gøre, har jeg ikke svaret på...
Men jeg ville nok KRÆVE at der blev holdt et møde med institutionen (lederen og den stue-ansvarlige pædagog), hvor vi sammen kunne få en snak, og komme frem til noget konkret!

Jeg håber at I får Jeres glade dreng igen ...i en fart! 

Anmeld

7. maj 2011

Lilac

Sikke en situation! Har ikke noget klogt svar, men jeg ville helt klart heller ikke være tryg ved det, hvis xxx gik og sagde "mig ked af det"... Jeg tror jeg ikke ville sende ham afsted og finde en anden løsning HURTIGT! Ved godt det ikke altid er muligt, men hvis det var xxx, ville jeg slet ikke kunne bære det... Jeg ved slet ikke hvilke muligheder I har, men man skal jo også huske at et lille sted ikke er lig med et godt sted - det jeres institution mangler er nok mere struktur og regelmæssighed, hvilket virker stressende for børnene... Jeg kan godt forstå at det er overvældende for August når de voksne ikke engang har styr på det!

Sikke en gang rod jeg får skrevet - men jeg synes du skal følge din mavefornemmelse - det er DIG der mest at alle kan mærke hvordan August har det!

Kram til jer herfra 

Anmeld

8. maj 2011

sarahb

ved ikke hvad jeg skal sige, andet end der må komme en løsning NU, for hold da fast hvor det skærer i hjertet når han siger han er ked af det, og tænk så på hvor meget det skærer ham i hjertet
De bliver nød til at komme med et alternativ.

Sender dig et stort kram søde.

Anmeld

8. maj 2011

Lilletrold

Jeg er bare ikke typen der bare flytter ham fordi jeg skal vise mig overfor lederen. Det vigtigste for mig er at August har det godt.

Skæbnen ville faktisk at lederen var til stede efter jeg havde skrevet indlægget om kom og spurgte til August. Sagde jeg syntes det hele var meget rodet og at August var ked af det. Igen laver hun nærmest strudsen og stikker hovedet i jorden.

Jeg har prøvet uden at putte ordrene i munden på August og spørge hvordan han har det. Men er ikke helt blevet klogere.

Så idag kører vi forbi den gamle børnehave og han siger han vil derind og ikke den ny. Siger den gamle jo er lukket og de skal være i den ny. Vi kører derefter forbi den ny og han siger "mig ikke i børnehave, mig vil i den lille" spurgte ham " kan du bedste lide en lille børnehave, og vil du i en helt anden så er det jo nye børn og voksne." Han svarer "vil mig gerne"

For pokker jeg er lost. Tror ikke rigtig jeg får noget ud af et møde med lederen, hun magter overhovedet ikke opgaven. Vil tage denne uge med og fornemme ordentlig efter og så må vi tage en beslutning derefter. Vi har overvejet en anden børnehave.

Den gamle børnehave hang sammen med en anden (samme ledelse) og det hus kender han lidt fordi de holdte sommerferie sammen i 3 uger.

Åhhhh de bekymringer... 

Anmeld

9. maj 2011

KWL

Det handler ikke om lederen og Carina han har jo ikke godt. Flyt ham.

Det er mit råd. Også fordi de har brudt din tillid og så bliver det aldrig som det skal være. Det kan din dreng også mærke.

Vi har være så glad for at have flyttet Thea. Samme situation sådan næsten.

Jeg er slet ikke i tvivl.

KNUS til dig og ham den lille lækre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.