Jeg mangler viden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

hc=k

Jeg står et sted i mit liv hvor jeg ikke rigtig ved hvordan jeg finder svar på mine spørgsmål.
Normalt kan jeg google det meste, men ikke denne gang.
Sagen er at min kæreste og jeg gerne vil have et barn mere, det skal ikke være lige nu, men vi har snakket om at det nok vil passe meget godt om 1½ års tid. Lige nu er det egentlig lidt en hemmelighed

Nu er det så jeg er gået i gang med at undersøge en masse ting omkring det at skulle blive gravid. Jeg har som mange ved ADHD og tager noget medicin som man ikke må tage hvis man er gravid, men hvad der så kommer til at ske aner jeg ikke. Jeg har ikke rigtig snakket med lægen omkring det endnu for jeg havde tænkt mig at finde så mange oplysninger selv som muligt.

Er der nogle herinde der ved noget om det??
Da jeg blev gravid med vores første tog jeg ikke medicin, men det gør jeg jo nu. Mon der findes alternativer??

PS. Det er hemmeligt på Facebook.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

MaybeBaby

Ved intet om dette emne, men håber da sådan at du om 1½ års tid står med 2 streger og alt er fundet ud af Så bare et lille  herfra

/Mette

Anmeld

6. maj 2011

lauras*mor*

Jeg ved ikke noget med sikkerhed...

Men umiddelbart ville jeg mene at du sagtens kan få et barn mere... Du må bare ikke tage din medicin.. og du ved selv bedst hvad der sker hvis du ikke tager din medicin...

Jeg ved ikke hvad du tager, men jeg har selv taget ritalin uno (dog for noget andet), og det måtte jeg ikke tage mens jeg var gravid.. der var intet alternativ medicinsk.. Men da jeg havde født måtte jeg tage motiron 10 mg, fordi de kun gik i en evt. moderkage og altså ikke i modermælken... Så hvis du kender til motiron og måske endda tager det, så kan jeg trøste dig med at man godt må tage det mens man ammer... Men under en graviditet må du undvære medicieringen helt er jeg ret sikker på.. Men hæng mig endelig ikke op på det..

Jeg håber du finder svar, og en løsning som du kan være tilfreds med....

Anmeld

6. maj 2011

hc=k

lauras*mor* skriver:

Jeg ved ikke noget med sikkerhed...

Men umiddelbart ville jeg mene at du sagtens kan få et barn mere... Du må bare ikke tage din medicin.. og du ved selv bedst hvad der sker hvis du ikke tager din medicin...

Jeg ved ikke hvad du tager, men jeg har selv taget ritalin uno (dog for noget andet), og det måtte jeg ikke tage mens jeg var gravid.. der var intet alternativ medicinsk.. Men da jeg havde født måtte jeg tage motiron 10 mg, fordi de kun gik i en evt. moderkage og altså ikke i modermælken... Så hvis du kender til motiron og måske endda tager det, så kan jeg trøste dig med at man godt må tage det mens man ammer... Men under en graviditet må du undvære medicieringen helt er jeg ret sikker på.. Men hæng mig endelig ikke op på det..

Jeg håber du finder svar, og en løsning som du kan være tilfreds med....

Jeg tager noget der hedder Concerta der står at det ikke bør anvendes fordi der ikke er nok data. Mon det så egentlig godt kan anvendes??

Man kan godt amme selv om man tager det.

Tak for svaret . Det er altid rart at hører andre

Anmeld

6. maj 2011

hc=k

MaybeBaby skriver:

Ved intet om dette emne, men håber da sådan at du om 1½ års tid står med 2 streger og alt er fundet ud af Så bare et lille  herfra

/Mette

Tusind tak

Det er vildt at tænke på at det har taget sådan en drejning.
Vores forhold har været meget svært, men efter en intens kamp er vi tilbage på skinnerne

Der er lang tid til, men jeg planlægger alligevel det hele allerede hehe.

Anmeld

6. maj 2011

Mira0911

Selvom at du tager medicin, vil du stadig kunne få et barn, lægen vil højst sandsynlig sætte dig på noget andet medicin, som ikke skader fosteret... Og så vil der nok blive justeret lidt på det i løbet af graviditeten.. Det kan din læge fortælle meget mere om.. 

De fleste medicin typer er godkendt til at kan bruges under en graviditet.

Anmeld

6. maj 2011

hc=k

MoarJ skriver:

Selvom at du tager medicin, vil du stadig kunne få et barn, lægen vil højst sandsynlig sætte dig på noget andet medicin, som ikke skader fosteret... Og så vil der nok blive justeret lidt på det i løbet af graviditeten.. Det kan din læge fortælle meget mere om.. 

De fleste medicin typer er godkendt til at kan bruges under en graviditet.

Jeg er ikke i tvivl om jeg kan eller må få børn, men jeg er bar så meget i tvivl om det med medicinen. Under alle omstændigheder skal jeg snakke med lægen for at hører ad.

Anmeld

6. maj 2011

Mira0911

hc=k skriver:

Jeg er ikke i tvivl om jeg kan eller må få børn, men jeg er bar så meget i tvivl om det med medicinen. Under alle omstændigheder skal jeg snakke med lægen for at hører ad.

Kan jeg da godt forstå... Var selv meget i tvivl da jeg var på medicin da jeg ventede mig første gang... Det var så for epilepsi... 

Lægen vil finde en løsning på det hele...  Enten at du skal på noget andet medicin, eller undvære det mens du er gravid eller have end mindre dosis... 

Håber Lægen og dig finder en god løsning på det hele... 

Anmeld

6. maj 2011

hc=k

MoarJ skriver:

Kan jeg da godt forstå... Var selv meget i tvivl da jeg var på medicin da jeg ventede mig første gang... Det var så for epilepsi... 

Lægen vil finde en løsning på det hele...  Enten at du skal på noget andet medicin, eller undvære det mens du er gravid eller have end mindre dosis... 

Håber Lægen og dig finder en god løsning på det hele... 

Det hele skal nok gå og heldigvis har jeg god til til at finde ud af det hele.
Tiden går bare lidt for langsom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.