???? om feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Anonym trådstarter

Min søn havde kl. 4.30 38,9 i feber. Og kl. 7.00 havde han 37,9 i feber.. Er det stadig feber?? og skal jeg ringe til lægen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Min søn havde kl. 4.30 38,9 i feber. Og kl. 7.00 havde han 37,9 i feber.. Er det stadig feber?? og skal jeg ringe til lægen??

Det er stadig feber...man siger at når temperaturen er over 37,5, så har man feber. Jeg ville dog vente med at ringe til lægen.....men det kommer så også an på om du kan få noget væske i din søn, og om du kan komme i kontakt med ham  Hvis han stadig har feber om 2-3 dage, ville jeg under alle omstændigheder tage til lægen.

God bedring til ham

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Det er stadig feber...man siger at når temperaturen er over 37,5, så har man feber. Jeg ville dog vente med at ringe til lægen.....men det kommer så også an på om du kan få noget væske i din søn, og om du kan komme i kontakt med ham  Hvis han stadig har feber om 2-3 dage, ville jeg under alle omstændigheder tage til lægen.

God bedring til ham

Han fik en flaske kl. 5 (han plejer altid at sove kl. 19-06.30, så er ikke vant til at give ham flaske så tidligt), han drak 160 ml. ud af 230 ml. - så det er som det plejer..

Tak for svaret

Anmeld

6. maj 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Han fik en flaske kl. 5 (han plejer altid at sove kl. 19-06.30, så er ikke vant til at give ham flaske så tidligt), han drak 160 ml. ud af 230 ml. - så det er som det plejer..

Tak for svaret

Så tror jeg ikke du skal være nervøs  men ihh kan godt huske dengang min søn var helt lille....der blev jeg bare så nervøs, når han blev syg, og så kan man komme helt i tvivl om, hvad man bør gøre.

Det var så lidt

Anmeld

6. maj 2011

kamtok

Anonym skriver:

Er han pylret? Virker det som om at han har ondt nogle steder? Er han snottet?

Godt at han tager sin flaske.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Er han pylret? Virker det som om at han har ondt nogle steder? Er han snottet?

Godt at han tager sin flaske.

Han er lidt pylret - men kun når han ligger ned.. Ingen tegn på ondt og ingen snot.. Han drak lige 110 ml. mme mere..

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Så tror jeg ikke du skal være nervøs  men ihh kan godt huske dengang min søn var helt lille....der blev jeg bare så nervøs, når han blev syg, og så kan man komme helt i tvivl om, hvad man bør gøre.

Det var så lidt

Lige et spørgsmål mere.. Han virker træt - hvad skal jeg give ham på i altanbarnevognen?? - er jo bange for varmen og alt det der..

Anmeld

6. maj 2011

kamtok

Anonym skriver:

Han er lidt pylret - men kun når han ligger ned.. Ingen tegn på ondt og ingen snot.. Han drak lige 110 ml. mme mere..

Hvis han pylrer når han ligger ned og har lidt feber, kan det være at du lige skal få lægen til at tjekke hans ører. Det var sådan jeg opdagede min søns MØB første gang. Efter han havde taget flasker som normalt, ville han pludselig ikke og så havde han feber og græd utrøsteligt, når jeg lagde ham ned.
Måske er der ingenting og måske kommer der først noget senere, måske (og det håber jeg da mest på) er det bare en forbipasserende feber.

God bedring med ham.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Hvis han pylrer når han ligger ned og har lidt feber, kan det være at du lige skal få lægen til at tjekke hans ører. Det var sådan jeg opdagede min søns MØB første gang. Efter han havde taget flasker som normalt, ville han pludselig ikke og så havde han feber og græd utrøsteligt, når jeg lagde ham ned.
Måske er der ingenting og måske kommer der først noget senere, måske (og det håber jeg da mest på) er det bare en forbipasserende feber.

God bedring med ham.

Årh ikke hans ører  må prøve at se hvordan går udvirkler sig..

Anmeld

6. maj 2011

kamtok

Anonym skriver:

Årh ikke hans ører  må prøve at se hvordan går udvirkler sig..

Hvis det er ørerne, så er det heldigvis hurtigt overstået, når først det er opdaget. Min dreng fik første gang penicillin og panodil 3 gange (med 6-8 timers mellemrum) og allerede 10-15 min. efter den første panodil var han sig selv igen. Her anden gang fik han kun panodil junior stikpiller i 1½ døgn (hver 6. time) og igen allerede efter den første pille var han sig selv igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.