Felix' 5 ugersundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

AnneBJ

Så blev knejti sørme 5 uger!  Jeg leder stadig efter stopknappen...

Men jeg har en flot og dejlig unge, lægen var vældig begejsret over hvor opmærksom, stærk og rolig han er (barnet, that is...)

Felix har taget 1 kg på siden fødslen, og vejer nu 4,7. Så tror da pokker jeg får ondt i ryg, arme og lænd af at slæbe rundt på fedlingen... Det kan jeg så faktisk ikke tillade mig at kalde ham, han er 60 cm lang, så en relativt slank dreng.

Ellers var alt bare fint, jeg fik enorm ros af lægen, for min måde at tackle alle de små problemstillinger der nu møder en som mor, for mit overskud og for en dejlig dreng! Lidt stolt bliver man jo så!

Felix er stadig (også i min optik) nem og rolig, men er ikke meget for at sove... jo om natten går det faktisk ok, og så burde jeg måske ikke brokke mig, men jeg er slidt! Om dagen sover han aldrig mere end 10 minutter selv. På arm eller i slynge er det en helt anden snak, her kan han nemt tage mellem 2 og 3 timer... Jeg har den indstilling, at jeg har barsel for at passe mit barn - så altså har jeg jo tiden til bare at sidde med en sovebaby, men jeg har ikke lyst til det! Jeg har svært ved at skelne, hvornår det er et behov for ham, og hvonår han mon bliver bevidst? Altså, hvordan lærer jeg ham at sove selv så? Er han virkelig så utryg at han ikke kan sove alene, og i så fald hvorfor?

Han er mæt og glad når han bliver lagt, hvis jeg putter ham i liften. Sover altid det samme sted, og med sin sut og nusseklud. Hvis han er faldet i søvn på arm, og jeg lægger ham over, giver jeg ham altid tid til lidt nus og evt. en sang, så han kan nå at falde hen igen, det sker bare ikke - uanset hvor længe han har sovet. Jeg har prøvet at svøbe ham, både i et tyndt tæppe og en tyk dyne, ingen af delene hjælper. Jeg har prøvet at fratage ham sutten, så han ikke falder i søvn med den og bliver irriteret af at tabe den, og jeg har prøvet at lægge en stofble igennem sutten, så den ikke er så nem at tabe - intet hjælper! HVORFOR SOVER HAN IKKE!!

Som 5 uger gammel, skal man da ikke kunne nøjes med at powernappe sig gennem hele dagen? - det kan han jo så heller ikke, for når vi når først på eftermiddagen er han så rockertræt, at han ikke kan samle sig om noget, og ikke får spist ordentligt. Så er han sulten minimum hver anden time, men falder i søvn mens han bliver ammet... Åh hvor er det frustrerende!! (Godt lægen har rost for ro og overskud tidligere på dagen... )

Sorry det blev langt - det trængte sig bare lige på..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

AnneBJ

AnneBJ skriver:

Så blev knejti sørme 5 uger!  Jeg leder stadig efter stopknappen...

Men jeg har en flot og dejlig unge, lægen var vældig begejsret over hvor opmærksom, stærk og rolig han er (barnet, that is...)

Felix har taget 1 kg på siden fødslen, og vejer nu 4,7. Så tror da pokker jeg får ondt i ryg, arme og lænd af at slæbe rundt på fedlingen... Det kan jeg så faktisk ikke tillade mig at kalde ham, han er 60 cm lang, så en relativt slank dreng.

Ellers var alt bare fint, jeg fik enorm ros af lægen, for min måde at tackle alle de små problemstillinger der nu møder en som mor, for mit overskud og for en dejlig dreng! Lidt stolt bliver man jo så!

Felix er stadig (også i min optik) nem og rolig, men er ikke meget for at sove... jo om natten går det faktisk ok, og så burde jeg måske ikke brokke mig, men jeg er slidt! Om dagen sover han aldrig mere end 10 minutter selv. På arm eller i slynge er det en helt anden snak, her kan han nemt tage mellem 2 og 3 timer... Jeg har den indstilling, at jeg har barsel for at passe mit barn - så altså har jeg jo tiden til bare at sidde med en sovebaby, men jeg har ikke lyst til det! Jeg har svært ved at skelne, hvornår det er et behov for ham, og hvonår han mon bliver bevidst? Altså, hvordan lærer jeg ham at sove selv så? Er han virkelig så utryg at han ikke kan sove alene, og i så fald hvorfor?

Han er mæt og glad når han bliver lagt, hvis jeg putter ham i liften. Sover altid det samme sted, og med sin sut og nusseklud. Hvis han er faldet i søvn på arm, og jeg lægger ham over, giver jeg ham altid tid til lidt nus og evt. en sang, så han kan nå at falde hen igen, det sker bare ikke - uanset hvor længe han har sovet. Jeg har prøvet at svøbe ham, både i et tyndt tæppe og en tyk dyne, ingen af delene hjælper. Jeg har prøvet at fratage ham sutten, så han ikke falder i søvn med den og bliver irriteret af at tabe den, og jeg har prøvet at lægge en stofble igennem sutten, så den ikke er så nem at tabe - intet hjælper! HVORFOR SOVER HAN IKKE!!

Som 5 uger gammel, skal man da ikke kunne nøjes med at powernappe sig gennem hele dagen? - det kan han jo så heller ikke, for når vi når først på eftermiddagen er han så rockertræt, at han ikke kan samle sig om noget, og ikke får spist ordentligt. Så er han sulten minimum hver anden time, men falder i søvn mens han bliver ammet... Åh hvor er det frustrerende!! (Godt lægen har rost for ro og overskud tidligere på dagen... )

Sorry det blev langt - det trængte sig bare lige på..!

Nåh, Felix blev puttet i liften igår omkring halv ni. Han faldt i søvn med sang og nus, og vågnede op 2 gange i løbet af den næste halve time. Den klarede far, og Felix fik endelig sovet et godt stræk. Han vågnede da jeg gik i seng til midnat. Blev babset af nede i sengen, og nænsomt proppet tilbage i liften i en varm dyne. 

På et tidspunkt i nat vågnede han og kom over og fik mad - aner ikke hvornår, for min tlf lå til ladning, men han faldt i søvn hos mig igen og sov til kl. 6. Fik en tør ble og sov på brystet af mig til halv ti.

Så fik han mad, tør ble og vi legede lidt, og så bestemtte jeg at han er  træt. Jeg puttede ham i viklen, og nu hænger han her og sover, og det er så sådan det må være. Det er en helt anden baby  jeg har i dag, fordi han har fået sovet..

Whatever works!

Anmeld

6. maj 2011

PeruBaby

Skønt med ros fra lægen! Det kan ma aldrig få nok af som nybagt mor Og ja, man må finde sine metoder, for at få de små basser til at sove... og slyngen er også et godt sted at sove her - men KUN når vi er ude og jeg "går hende i søvn" med vuggende bevægelser. Ikke om hun har lyst til at være i en slynge når vi er hjemme!! Det er da dejligt, hvis du også kan få ham til at sove i den når du bare går og ordner lidt ting derhjemme...

Anmeld

6. maj 2011

CA

Skønt at det går godt og han trives! Og dejligt med ros!!

Åh, hvor jeg forstår at du ville ønske han sov for sig selv om dagen. Hvis du går tilbage i trådene(som i dertilbage, hvor januarbabyerne var så små) så kan du læse vores frustrationer over at sidde med en baby der KUN vil være hos. Jeg husker det tydeligt!! Men det er da vist gået over os alle, så vidt jeg ved, så mon ikke også det det gør det hos jer? Men det kan altså være ret så kedeligt, og man føler ikke man har noget som helst tid til at være sig selv, få ordnet huset osv. Måske skal det bare være sådan i starten? Slyngen blev også løsningen her! Og nu bruger jeg den (næsten) ikke mere. 

Anmeld

7. maj 2011

DK

Åhhh jeg husker hvordan det var med babyer der kun ville sove i arm! Dengang jeg læste op til den sidste eksamen (Richard 4 uger), der havde jeg på et tidspunkt bundet Richard fast til mig, inde i hans dyne, med et tæppe så jeg havde armene fri til at studere ved spisebordet! Fååårk hvor var det hårdt og træls!

MEN MEN MEN, det går over! Og pludselig om et par uger så har du en baby der ikke længere gider ligge hos mor og putte, men hellere vil ud i fred i barnevognen!!

Skønt og dejligt at alt var perfekt hos lægen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.