Lagkage 80 x 40 - Hvor meget fyld ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.266 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Maja_4000

Jeg skal lave en stor (synes jeg i hvert fald) lagekage på cirka 80 x 40 cm. .. Hvor mange gange ville i gange fyldet op ?

Planen er at det skal være daim og jordbær .. Det mener vi alle kan lide :b

Min mor siger 6 gange .. Altså f.eks. daimcreme af 1½ liter fløde og 1200 g daim .. Hvad siger I ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Ploffer

Maja_4000 skriver:

Jeg skal lave en stor (synes jeg i hvert fald) lagekage på cirka 80 x 40 cm. .. Hvor mange gange ville i gange fyldet op ?

Planen er at det skal være daim og jordbær .. Det mener vi alle kan lide :b

Min mor siger 6 gange .. Altså f.eks. daimcreme af 1½ liter fløde og 1200 g daim .. Hvad siger I ?

Det synes jeg umiddelbart lyder meget rigtigt 

Anmeld

5. maj 2011

Stumpen

Med min sparsomme viden ville jeg nok sige *3 eller 4, men hør du hellere de erfarne kagebagere efter det 

Anmeld

5. maj 2011

Ida.

Hvordan vil du køle så stor en kage ned? Den kan da ikke være i et alm. køleskab...

Vil skyde på, at 4-5-dobbelt portion er nok...

Anmeld

5. maj 2011

Maja_4000

Ida. skriver:

Hvordan vil du køle så stor en kage ned? Den kan da ikke være i et alm. køleskab...

Vil skyde på, at 4-5-dobbelt portion er nok...

Nej .. Er frygter det også :b Men vi har snakket om at lave to "små" kager i stedet .. De burde lige kunne være der (:

Anmeld

5. maj 2011

Ida.

Maja_4000 skriver:

Nej .. Er frygter det også :b Men vi har snakket om at lave to "små" kager i stedet .. De burde lige kunne være der (:

Det er da lidt den eneste mulighed, tænker jeg...

Ville det så ikke være en idé med en etagekage i stedet for?

Anmeld

5. maj 2011

Maja_4000

Ida. skriver:

Det er da lidt den eneste mulighed, tænker jeg...

Ville det så ikke være en idé med en etagekage i stedet for?

Har tænkt på det .. Men 6 bunde ovenpå hinanden ?  Kan man det ? :b

Anmeld

5. maj 2011

Ida.

Maja_4000 skriver:

Har tænkt på det .. Men 6 bunde ovenpå hinanden ?  Kan man det ? :b

Så skal du lave den, som man ellers laver etagekager - det kan man sagtens, selvom kagerne skal være præcis lige store. Altså du laver to præcis lige store kager, og stiller dem ovenpå hinanden

Fremgangsmåden kan du se her:

http://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM

Hun har så bare brug frosting som overtræk i stedet for MMF og hendes kager er ikke lige store...men princippet er det sammen. Jeg plejer at bruge de der træ-grill-spyd som afstivere og så bare flere af dem, end hun bruger. Jeg plejer dog ikke at stikke en pind hele vejen gennem kagen, som hun gør tilsidst i videoen...

Anmeld

5. maj 2011

Maja_4000

Ida. skriver:

Så skal du lave den, som man ellers laver etagekager - det kan man sagtens, selvom kagerne skal være præcis lige store. Altså du laver to præcis lige store kager, og stiller dem ovenpå hinanden

Fremgangsmåden kan du se her:

http://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM

Hun har så bare brug frosting som overtræk i stedet for MMF og hendes kager er ikke lige store...men princippet er det sammen. Jeg plejer at bruge de der træ-grill-spyd som afstivere og så bare flere af dem, end hun bruger. Jeg plejer dog ikke at stikke en pind hele vejen gennem kagen, som hun gør tilsidst i videoen...

Ej , det tror jeg ikke jeg tør begive mig ud i , når jeg ikke har prøvet det før .. Skal lave den på lørdag

Anmeld

5. maj 2011

Ida.

Maja_4000 skriver:

Ej , det tror jeg ikke jeg tør begive mig ud i , når jeg ikke har prøvet det før .. Skal lave den på lørdag

Det er da også et kæmpe projekt at kaste sig ud i i første forsøg men det kan jeg godt forstå. Så vil jeg sige, at du skal gå efter at lave to ens kager. Og så er 3-dobbelt fyld i hver kage nok ikke skævt! Held og lykke med projektet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.