Hej Anja,
det var en svær en...
På den ene side så er det jo et sted Mathilde bliver passet, og dp'eren har jo selv valgt at blive dp'er. Men på den anden side, så bor manden der jo også, og har jo ret til at bruge og være i sit hjem. Principielt synes jeg ikke, man kan sige, at han skal gå, da det jo netop er hans hjem. Jeg ved godt at det er din dp'ers arbejde, men det er jo også deres hjem.
Min mor har været dp'er, og for at være ærlig, så er jeg gang på gang blevet forbløffet over, hvor lidt respekt nogle børns forældre har overfor, at det rent faktisk er nogle menneskers hjem, de og deres børn færdes i. Det er nogle gange som om, at nogle forældre betragter det som deres ret at gøre, hvad de vil, fordi det er et sted, deres barn/børn bliver passet. og jeg siger bestemt ikke at det her gælder dig og lige din situation, det er bare noget, jeg gang på gang har stillet mig uforstående overfor
Men efter min mening, bør man som forælder sætte sig ned og tænke grundigt over det, og prøve at sætte sig selv i deres sted. Så prøv at tænke sådan her: "Hvordan ville jeg have det, hvis jeg var dp'er og et af børnene havde det sådan overfor min mand? Ville jeg bede ham opholde sig et andet sted, når børnene/barnet var i huset? Hvad ville han sige til det? Og hvordan jeg have det med at bede ham om det? Hvordan ville jeg have det, hvis nogle forældre bad os om det?"

Jeg håber du kan bruge det til noget. Og tag dig ikke af, at jeg lige skulle have lidt luft for nogle tanker vel?

Kram Dorthe
Anmeld