Burde dp'erens mand gå??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

280 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. november 2008

Stumpen

Hej..

Jeg har gået og tænkt over noget...

For et par fredage siden hentede min mor Mathilde.. Mathilde og hendes DP'er sad ude i gangen på en taburat, fordi som DP'eren sagde, så vil Mathilde ikke være inde i køkkenet, hvor børnene plejer at være fordi DP'erens mand er derinde (Han har tidligt fri om fredagen og Mathilde er altså bange for -nogle- mænd)

Er det ikke først og fremmest Mathilde der skal være der?? Burde han ikke gå ind i stuen eller ind på kontoret, hvis de har sådan en??

Jeg føler mig ikke sur eller noget, men ved bare ikke om det er mine tanker omkring det der er mærkelige...
Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2008

3rollinger

Hej Anja

Umiddelbart ville jeg da sige ja, at han burde gaa et andet sted hen.

Knus
st

Anmeld

6. november 2008

Munder

Jeg er nok enig med st. Det er en super svær situation

Anmeld

6. november 2008

Charlie

Hej Anja,
det var en svær en...
På den ene side så er det jo et sted Mathilde bliver passet, og dp'eren har jo selv valgt at blive dp'er. Men på den anden side, så bor manden der jo også, og har jo ret til at bruge og være i sit hjem. Principielt synes jeg ikke, man kan sige, at han skal gå, da det jo netop er hans hjem. Jeg ved godt at det er din dp'ers arbejde, men det er jo også deres hjem.
Min mor har været dp'er, og for at være ærlig, så er jeg gang på gang blevet forbløffet over, hvor lidt respekt nogle børns forældre har overfor, at det rent faktisk er nogle menneskers hjem, de og deres børn færdes i. Det er nogle gange som om, at nogle forældre betragter det som deres ret at gøre, hvad de vil, fordi det er et sted, deres barn/børn bliver passet. og jeg siger bestemt ikke at det her gælder dig og lige din situation, det er bare noget, jeg gang på gang har stillet mig uforstående overfor
Men efter min mening, bør man som forælder sætte sig ned og tænke grundigt over det, og prøve at sætte sig selv i deres sted. Så prøv at tænke sådan her: "Hvordan ville jeg have det, hvis jeg var dp'er og et af børnene havde det sådan overfor min mand? Ville jeg bede ham opholde sig et andet sted, når børnene/barnet var i huset? Hvad ville han sige til det? Og hvordan jeg have det med at bede ham om det? Hvordan ville jeg have det, hvis nogle forældre bad os om det?"

Jeg håber du kan bruge det til noget. Og tag dig ikke af, at jeg lige skulle have lidt luft for nogle tanker vel?

Kram Dorthe

Anmeld

6. november 2008

st

Den er sgu ikke nem søde Anja. Jeg vil give Dorthe ret i meget af det hun skriver, men jeg tror jeg får svært ved at give dig et svar.

Det er jo lidt svært, når det både er en arbejdsplads og et hjem.

Jeg ved det dælme ikke. Kan du ikke rådføre dig med dagplejekontoret?

Knus & tanker fra st.

Anmeld

6. november 2008

Stumpen

Jeg kan sagtens se hvad du mener.. Og giver dig fuldstændig ret i at det er deres hjem og at det skal vi som forældre respektere..
Men samtidig kan det jo ikke passe at Mathilde skal sidde 1-2 timer i en gang, fordi at dp'erens mand er hjemme.. Måske skulle DP'eren arbejde på at Mathilde blev tryg ved ham og måske kan lære at omgåes andre mænd..

Jeg ved ikke hvorfor jeg bragte det på bane, tror det er fordi at jeg nogengange synes at hun kommer for let om ved tingene/træffer nogle valg der ikke virker naturlige for mig.. -og det er ikk ekun fordi det er mit barn det er gået ud over..
F.eks var der en overgang, at den anden pige bed Mathilde og kun Mathilde og alligevel skulle de sidde ved siden af hinanden til frokost og når så DP'eren stod ved køkkenbordet og smurte madder, ja så bed ungen Mathilde, hvorfor vælger man så ikke at sætte en af drengene om ved siden af hende der bider??

Men DP'eren har også forandret sig meget.. Hun mistede hendes far tidligere i år og siden har hun haft et meget svingende humør -hvilket hn jo ikk ekan gære for, hvis det er psykisk, men hun var bare så dejlig, god og glad sidste år, men tingene har bare ændret sig og det er lidt trist, npr vi nu har været s mega glade for hende og nærmest har villet planlægge vores næste barn efter hvornår hun har plads
Anja -der vist ævler lidt usammenhængende idag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.