Far glad baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

gonefishing

Hej allesammen.

Jeg ved ikke om dette har været oppe før. Men jeg vil i hvert fald gerne høre om andre, der har "far glade" babyer/børn.

Her var det en svær fødsel og jeg så ikke min datter før 10 timer efter fødselen. De 10 timer var hun hos far.

I dag er hun ca. 4måneder og jeg går hjemme. Hun har fra starten sovet igennem og været en "guld stjerne" baby, men der skal jo selvfølgelig være et eller andet. Hun er da ok glad (græder ikke) om dagen og det går da ret godt. Men... når far kommer hjem, og han skal bare vise sig for vores datter, så bryder hun ud i grin og smil.

På samme måde kan jeg slet ikke få hende til at grine, måske smile en smule, men det er ikke meget.

Er der nogen der har oplevet noget lign.? Jeg har hørt at bare baby er væk fra mor 2timer efter fødselen så er det bånd "ødelagt".

Det gør mig bare ret ked af det, jeg har heller ikke kunne amme så jeg føler mig til tider som en babysitter for min datter, da jeg ikke føler hun har et bånd til mig.

Mvh Flodkillingen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

3rollinger

Jeg er ked af at hoere at du er i en situation hvor du foeler dig som babysitteren. Jeg er sikker paa at din datter ikke foeler saadan. Og at hun har mange foelelser for dig. Selvom hun ikke udtrykker det ens overfor jer begge. Nogle gange kan det at hun ser far mindre ogsaa goere udslaget at hun bliver ekstra glad naar han endelig kommer hjem. Og det lige meget om hun er mors eller fars pige.

Min situation er ikke helt den samme, men min soen har siden han var 11 mdr vaeret farglad. Det vendte fra den ene dag til den anden. Det der maaske kan have gjort udslaget var at jeg tog til min egen polterabend en dag for da jeg kom hjem havde jeg "mistet" ham. Nu snart 4 aar senere er han stadig fars dreng. Men det betyder slet ikke at han ikke elsker mig ogsaa. Han foretraekker bare hans fars selskab hvis han kan vaelge. Det kan til tider godt vaeret haardt at vaere nummer to, men paa den anden side er det for mig nogen gange en lettelse da jeg har to boern mere som er "mine". Saa er der lidt til os alle.

Anmeld

5. maj 2011

gonefishing

Tusind tak for svar! Det var dejligt at læse.Jeg håber også lidt på, nu da min mand skal på barsel, at hun kommer til at savne mor lidt.Jeg synes det er vildt at der ikke skal "mere til", som du også skriver du har prøvet med din aften ude.Krammer tilbage

Anmeld

5. maj 2011

Maja_4000

Vores datter er næsten 5 måneder .. Og hun smiler og griner også så snart hendes far kommer hjem .. Bilder mig ind , at det bare er fordi hun ikke har set ham siden aftenen før ?

Anmeld

5. maj 2011

camilla28

3rollinger skriver:

Jeg er ked af at hoere at du er i en situation hvor du foeler dig som babysitteren. Jeg er sikker paa at din datter ikke foeler saadan. Og at hun har mange foelelser for dig. Selvom hun ikke udtrykker det ens overfor jer begge. Nogle gange kan det at hun ser far mindre ogsaa goere udslaget at hun bliver ekstra glad naar han endelig kommer hjem. Og det lige meget om hun er mors eller fars pige.

Min situation er ikke helt den samme, men min soen har siden han var 11 mdr vaeret farglad. Det vendte fra den ene dag til den anden. Det der maaske kan have gjort udslaget var at jeg tog til min egen polterabend en dag for da jeg kom hjem havde jeg "mistet" ham. Nu snart 4 aar senere er han stadig fars dreng. Men det betyder slet ikke at han ikke elsker mig ogsaa. Han foretraekker bare hans fars selskab hvis han kan vaelge. Det kan til tider godt vaeret haardt at vaere nummer to, men paa den anden side er det for mig nogen gange en lettelse da jeg har to boern mere som er "mine". Saa er der lidt til os alle.

hmmm mor du er der altid så far er bare sjoverer og ny  - spændene

Anmeld

5. maj 2011

Persille83

Jeg havde også en hård fødsel og det var farmand der måtte overtage i starten, da jeg havde svært ved at gå og pusmm. Samtidig ammede jeg ikke + 12 dage efter fødslen skulle jeg opereres og var væk fra vores datter i et døgn. Hun var helt bestemt fars pige.

Kender dine følelser. Jeg havde lidt svært ved det i starten, men jo mere og mere jeg fik genvundet mine kræfter og var mere sammen med hende, jo mere ændrede det sig.

Nu er det mig der går hjemme med tøsen, og nu er det blevet mors pige... Så er sikker på det nok skal komme for jer.

Anmeld

5. maj 2011

Rosa

De kloge siger jo at børn primært smiler (i starten) til det som er "ukendt/utrygt", fordi de kun har et eneste våben mod omverdenen i den tid, nemlig deres "charme" - så når hun ikke smiler så meget til dig er det fordi hun instinktivt ved at hun ikke behøver at charmere dig - du skal nok beskytte hende og elske hende alligevel 

Anmeld

6. maj 2011

gonefishing

Ej hvor er jeg glad for jeg lavede det indlæg og kom ud med det, min gamle sundHedsplejerske sagde:" sådan er det bare".Men jeres beskeder har virkelig hjulpet. Mange tak for I gad dele jeres erfaring Mvh Flodkillingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.