Kødsovs til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.859 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

TineA

.. Hvordan laver I den?Jeg laver som regel kødsovs af lidt løg, hvidløg, hk oksekød, flåede tomater, tomatpuré ; og lidt salt/peber og champignon. Sommetider med squash og gulerødder også.Så spiser jeg kun fuldkornspasta til.Kan min dreng på 8 mdr få det - selvfølgelig uden salt og peber. Blendet eller hvordan? Og må han få fuldkornspasta?Jeg er simpelthen så påpasselig med mad til ham, jeg er ALT for forsigtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Corn

W.. skriver:

.. Hvordan laver I den?Jeg laver som regel kødsovs af lidt løg, hvidløg, hk oksekød, flåede tomater, tomatpuré ; og lidt salt/peber og champignon. Sommetider med squash og gulerødder også.Så spiser jeg kun fuldkornspasta til.Kan min dreng på 8 mdr få det - selvfølgelig uden salt og peber. Blendet eller hvordan? Og må han få fuldkornspasta?Jeg er simpelthen så påpasselig med mad til ham, jeg er ALT for forsigtigt.

Hvis det er finthakket, så ville jeg bare give det til ham...

Vores dreng som nu er 10 mdr, er ikke blevet skånet hvad angår konsistensen, og han håndterede det fint, også da han var 8 mdr

Anmeld

5. maj 2011

TineA

Corn skriver:

Hvis det er finthakket, så ville jeg bare give det til ham...

Vores dreng som nu er 10 mdr, er ikke blevet skånet hvad angår konsistensen, og han håndterede det fint, også da han var 8 mdr

Ja det bliver jo smadret i 1000 dele med grudeskeen mens jeg bruner kødet så der er ingen "tråde" i, hvis du forstår?Hvad med pasta? Kan han tåle fuldkornspasta og skal det ikke blendes?Altså han kan håndtere bondebrødshapsere og små katoffelhapsere, men måske og paste-hapsere? undskyld de mange dumme spørgsmål

Anmeld

5. maj 2011

sne190810

Sne har aldrig fået andet end fuldkornspasta. Så ja, det kan han altså sagtens ville jeg sige

Og hvis han er 8måneder, ville jeg bare hakke det så det passede til hans mund. (forstået på den måde, at jeg jo ikke ved hvilken grad mht klumper i maden osv han er vant til. forstår du) )

Anmeld

5. maj 2011

Corn

W.. skriver:

Ja det bliver jo smadret i 1000 dele med grudeskeen mens jeg bruner kødet så der er ingen "tråde" i, hvis du forstår?Hvad med pasta? Kan han tåle fuldkornspasta og skal det ikke blendes?Altså han kan håndtere bondebrødshapsere og små katoffelhapsere, men måske og paste-hapsere? undskyld de mange dumme spørgsmål

Jeg klipper dem i mindre bidder, hvis det fx er skruer

Og de kan sagtens tåle fuldkorn, bare ikke hele kerner, og det er der jo ikke i pasta

Og der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar

Anmeld

5. maj 2011

Zeus

W.. skriver:

Cajsa (6 mdr) har lige fået sin første gang spaghetti med kødsovs idag.. Jeg skar det bare i små stykker, en smule sovs, og gav hende det med en ske.. Ingen problemer med det

Anmeld

6. maj 2011

TineA

sne190810 skriver:

Sne har aldrig fået andet end fuldkornspasta. Så ja, det kan han altså sagtens ville jeg sige

Og hvis han er 8måneder, ville jeg bare hakke det så det passede til hans mund. (forstået på den måde, at jeg jo ikke ved hvilken grad mht klumper i maden osv han er vant til. forstår du) )

Hej igen Tak for dit svar! Han er vant til små bondebrødshapsere, små kartoffelhapsere og det kan han snildt spise. Så måske hvis jeg deler pastaskruerne op i nogle små hapsere, burde han vel kunne tygge det? Og så er der jo "kødklumper" i kødsovsen, så det burde han vel også kunne tygge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.