Forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.108 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2011

asr2009

Hej

Jeg har en søn på 2 måneder som lider meget af forstoppelse. Vi startede i sin tid med at give ham Nutramigen fra apoteket, men det kunne hans mave slet ikke klare. Så vi valgte at prøve allomin syrnet, men det gjorde heller ingen gavn for ham, vi besluttede så at give ham lactulose for at sætte gang i maven.

Han kommer af med sin afføring cirka hver anden dag nu, men det virker til at gøre rigtig ondt på ham, og det resultere bare i at han får en dårlig søvn, er urolig og har en masse mave kneb. Vi prøver at skære ned på det nu, men tvivler på at hans mave får det bedre...

Er der en anden MME som i kan anbefale eller hvad jeg ellers kan gøre?? Jeg er lidt på bar bund og ulykkelig over at han er så ked hele tiden

Det skal siges at vi også har været hos en kiropraktor og han har fået rettet lidt på hans nakke, men det har heller ikke virket til at hjælpe

Mvh Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Maja88

nutramigen er jo fedende????

men hvad med at komme til lægen og få noget movicol eventuelt?

Anmeld

5. maj 2011

asr2009

Movicol?? Det kender jeg slet ikke?? Men skal til lægen på mandag så vil jeg prøve at høre der

Anmeld

5. maj 2011

Jibbe

Jeg kan varmt anbefale movicol, her startede han på det da han var ca 6 mdr og vi har ingen problemer haft siden. Ellers kan jeg også varmt anbefale en zoneterapeut. Frej har sjældent leveret mere fyldte bleer end da vi havde besøgt en zoneterapeut.

Anmeld

5. maj 2011

birthee

Min lille Caroline er også flaskebarn, og får NAN1... Hun har ingen problemer med maven, og hun fik Nutramigen den første uge af hendes levetid...

Min veninde er lige gået over til at give hendes barn flaske efter at have ammet de første 6 uger, og det gav også lidt mavekneb hos den lille... sundhedsplejersken anbefalede hende at prøve NAN H.A., da den skulle være mere tyndt flydende og nemmere at fordøje for dem

Så prøv det, og ellers kontakt da din sundhedsplejerske imorgen - det er da synd for lillemanden han skal vente til mandag, hvis han bøvler med maven...

Anmeld

5. maj 2011

Isabella_mor

er det sådan at hun har svært ved at komme af med luft også??

lactulose tager som regel lidt tid.. noglegange uger før man har en effekt... 

hvis jeg må, vil jeg gerne anbefale dig at købe MME fra et mærke der hedder HOLLE.. det er økologisk og du kan købe det i helsekostbutikkerne landet over.. 

og sikkert også på nettet.. det er let fordøjeligt og det er virkelig godt.. jeg bruger det til min dreng, og hans mave lavede også ged med både nutramigen og nan.. har prøvet begge dele.. funger ikke..

så nu får han Holle og så 2 ml lactulose en gang om dagen. og han har god afføring en gang om dagen..

Anmeld

6. maj 2011

norenberg

har en lille mand fra dec.. som siden fødslen har døjet med forstoppelse han fik først lactolose som godt nok hjalp med gav ham utroligt meget luft i maven så han var urolig og skreg...så vi skiftede til movicol som kan købes i håndkøb men vil nok lige rådføre mig med lægen inden vores får 1/20 del en gang i døgnet og det gør at han nu har normal afføring...

Anmeld

6. maj 2011

asr2009

Tusind tak for alle de gode råd, dem vil jeg tage til mig

Jeg prøver lige at ringe til min SP idag og spørge hvad hun syntes og forslå de valgmuligheder i har givet mig, så må vi se hvad hun siger.

Tusind tusind tak

Anmeld

6. maj 2011

Nessie

Sveskemos!!! Det sætter godt gang i tarmene, men vær sikker på at have masser af bleer hjemme

Vi prøvede også akupressur, og det virkede rigtig godt. Normal afførring allerede efter 2. behandling, og hvis der var optakt til noget, skyndte vi os at fodre ham med sveskemos

Anmeld

6. maj 2011

asr2009

Han er desværre for lille til sveskemos  Han er kun lige 2 måneder, men tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.