SKAL der mm i mosen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Maja_4000

Vil gerne lave mos selv , indtil videre har hun kun fået købe-mad .. Men med de mængder hun efterhånden kan spise , bliver det sgu dyrt i længden :p

Tænker at starte med noget simpelt , som f.eks. kartoffelmos .. Men alle de opskrifter jeg kan finde , er der mm/mme i ? Er det nødvendigt ? Hun får jo masser af mme ved alle andre måltider + lidt ved siden af skemaden ..

Kan man ikke bare koge en kartoffel , mose den og så komme fedtstof ved ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

2babygirls

Maja_4000 skriver:

Vil gerne lave mos selv , indtil videre har hun kun fået købe-mad .. Men med de mængder hun efterhånden kan spise , bliver det sgu dyrt i længden :p

Tænker at starte med noget simpelt , som f.eks. kartoffelmos .. Men alle de opskrifter jeg kan finde , er der mm/mme i ? Er det nødvendigt ? Hun får jo masser af mme ved alle andre måltider + lidt ved siden af skemaden ..

Kan man ikke bare koge en kartoffel , mose den og så komme fedtstof ved ?

Jo kan du sagtens.
Min lille fis er mega småt spiser og afviser meget flasken, så hun får 3-4 skeer mme i, i alt mad..

Anmeld

5. maj 2011

linemus

Jo det kan du sagtens. Sådan har jeg gjort ved al mos og grød til Sofie. Hun bliver ammet, så der har ikke været behov for ekstra. Har mosen været for tyk, har jeg spædet op med lidt vand fx kogevandet fra kartoflerne.

- Line

Anmeld

5. maj 2011

Maja_4000

Super , tak for hurtige svar

Er der evt. nogle som har nogle gode sammensætninger på frugt eller grønt ? Er liidt idéforladt :b

Anmeld

5. maj 2011

linemus

Når jeg har lavet grøntsagsmos, har jeg altid taget udgangspunkt i kartoflen, for ellers hænger det ikke så godt sammen. Og så har jeg taget, hvad jeg kunne finde i køleskabet fx gulerødder, broccoli, ærter, majs, pastinak, knoldselleri, blomkål osv. Eller hældt en håndfuld grøntsager i fra frost fx blandede gulerødder/ærter/blomkål.

Jeg har lavet det i mikroovnen - det er så nemt. Grøntsager i tern, vand ved, i mikroen i 10-11 min. Bagefter har jeg hældt vandet fra og most det med smør/olie.

Anmeld

5. maj 2011

Maja_4000

linemus skriver:

Når jeg har lavet grøntsagsmos, har jeg altid taget udgangspunkt i kartoflen, for ellers hænger det ikke så godt sammen. Og så har jeg taget, hvad jeg kunne finde i køleskabet fx gulerødder, broccoli, ærter, majs, pastinak, knoldselleri, blomkål osv. Eller hældt en håndfuld grøntsager i fra frost fx blandede gulerødder/ærter/blomkål.

Jeg har lavet det i mikroovnen - det er så nemt. Grøntsager i tern, vand ved, i mikroen i 10-11 min. Bagefter har jeg hældt vandet fra og most det med smør/olie.

Smart !

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.