Opstart vælling og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Kløver

Jeg troede børnene skulle ammes/have flaske 100% til de var 6 mdr, men i går fortalte min veninde mig at hendes søn på 4 mdr for første gang skulle have mos, hun havde købt noget sveskemos Jeg troede man opstartede omkring de 6 mdr med lidt vælling som smagsprøver og arbejdede op derfra. 

Hvad siger i tøser, hvornår opstarter man, og starter man med vælling eller kan man gå direkte til mos

fortæl gerne hvordan man gør når de går fra ren til flaske og hvor gamle de ca er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

132319

Man kan godt starte når baby er 4 måneder men deres små maver og tarmsystem har bedst af at man kommer så tæt på de 6 måneder som muligt. Begge mine har været 5 1/2 måneder da de startede på grød, så kunne min mælk ikke mætte den mere. Min søn var derudover 4 måneder da han startede med en enkelt flaske vælling til natten. Det var ikke med min god vilje men han sov elendigt og vællingen hjalp :-)

Anmeld

4. maj 2011

Kløver

132319 skriver:

Man kan godt starte når baby er 4 måneder men deres små maver og tarmsystem har bedst af at man kommer så tæt på de 6 måneder som muligt. Begge mine har været 5 1/2 måneder da de startede på grød, så kunne min mælk ikke mætte den mere. Min søn var derudover 4 måneder da han startede med en enkelt flaske vælling til natten. Det var ikke med min god vilje men han sov elendigt og vællingen hjalp :-)

men hvordan starter man op, er det bedst at strate med vælling når tid er, eller kan deres maver godt klare mos som feks sveskemos, for svesker er jo normalt godt for maven.  man hører jo så meget forskelligt, og man vil jo helst gøre det bedste for sit barn

og tak for svar

Anmeld

4. maj 2011

Anirak

Anbefalingerne fra Sundhedsstyrelsen hedder 6 måneder, men tidligere var det 4 måneder.

Vi begyndte så småt, da Gabriel rundede 4 måneder, fordi min mælk ikke mættede ham nok.

Jeg har brugt denne bog meget, som også kan købes på apoteket: http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Vi begyndte med grød lavet af majsmel eller rismel. Efter et par uger øgede vi det til 2 gange dagligt, og 2 uger efter begyndte vi på kartoffel/grøntsagsmos. Deres mave kan godt blive slået lidt ud af skemad, så det skal man være opmærksom på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.