Eksperthjælp: Ulykkelig 7 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Trine Hostrup Dahl

"Ulykkelig 7 årig"

Min datter på 7 år er til tider ked af det. Jeg bor alene med hende og forsøge at snakke med hende om det, men hun lukker helt af. Hendes far har også forsøgt at snakke med hende, men også uden held. Hun har været meget i gennem blandt andet en retsag om bopæl hvor hun mod sin egen vilje måtte bo ved sin far i 5 mdr. Nu hvor der er kommet ro på - det er 2 år siden - kan vi mærke at hun til tider er ked af det. Det er specielt i forbindelse med samvær med sin far. Vi er blevet enige om - hende far og jeg - at vi må have noget hjælp. Men jeg ved bare ikke hvor man skal henvende sig? Håber du kan hjæpe med det.

Trines svar

Hejsa, mange tak for dit brev. Det er hårdt, når ens barn lider og særligt når barnet lukker sig inde med sin smerte. Jeg tror I har ret i, at hun trænger til nogen at tale med omkring hendes sorg/ smerte. Jeg ville overveje en familieterapeut, da hele familien da arbejder sammen om at jeres datter får det godt og at det ikke kun er hende, der skal gøres "rask". Hun har sandsynligvis også brug for at få genoprettet sin tillid til jer som forældre, hvor det ikke er nødvendigt at tage parti, og hvor I samarbejder om hende, så hun kan føle sig tryg og vide at I er de voksne, der tager ansvaret. Alternativt kan I henvende jer til en socialrådgiver på kommunen og få hjælp den vej, men jeg ville klart anbefale en familieterapeut frem for en "almindelig" psykolog gennem kommunen, men det er jo også alt efter, hvad der er råd til.

Held og lykke med det.

Kærligst Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.