Fyld uden fløde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.784 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

linemus

...eller mælk.

Har I nogle ideer??

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Dot D

Jeg skulle lave en kage engang til nogen jeg kender, der var en der ikke kunne tåle fløde, men hun kunne godt tåle creme fraiche, så jeg lavede en hindbærmousse med creme fraiche, flormelis og hindbær, den smagte godt, var dejlig syrlig, kunne gøres mere sød med mere flormelis. Ved ikke om den går, når du også skriver uden mælk...

Anmeld

4. maj 2011

linemus

Dot D skriver:

Jeg skulle lave en kage engang til nogen jeg kender, der var en der ikke kunne tåle fløde, men hun kunne godt tåle creme fraiche, så jeg lavede en hindbærmousse med creme fraiche, flormelis og hindbær, den smagte godt, var dejlig syrlig, kunne gøres mere sød med mere flormelis. Ved ikke om den går, når du også skriver uden mælk...

Jeg tænkte nu helt uden mælkeprodukter.

Hvordan fik du det så stift nok? Creme fraiche er jo ikke særlig tykt ift. fløde.

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

linemus skriver:

...eller mælk.

Har I nogle ideer??

- Line

Frugt og knuste makroner eller vamiliecreme lavet på vand.
Hvis det drejer sig om mælkeallergi...så kan de fleste mælkeallergikere godt tåle en lille smule fløde eller flødeskum, men det skal være den ægte vare.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

Dot D

linemus skriver:

Jeg tænkte nu helt uden mælkeprodukter.

Hvordan fik du det så stift nok? Creme fraiche er jo ikke særlig tykt ift. fløde.

Det var en 38 % og den er tyk... og blev lidt mere stiv med flormelis i Ellers ka du jo bruge husblas...

Kom lige til at tænke på, hvad med noget most banan med friske jordbær, eller smøre med abrikosmarmelade og noget frugt i af en art?

Anmeld

4. maj 2011

linemus

Grunden til jeg spørger er, at jeg gerne vil lave en vegansk kage dvs. helt uden animalske produkter.

Jeg plejer jo at lave den klassiske med et lag bærmousse og et lag chokomousse og så pynte pynte, og så bliver det jo en høj flot kage med tykke lag af fyld.

Hvis jeg fylder kagen med frugtmos, marmelade eller kagecreme, så bliver det et noget tyndere lag, som i en alm. lagkage. Kan jeg så stadig godt lave den med pynt, som jeg plejer? Eller bliver det for meget pynt (læs: sukker) i forhold til fyld?

Arg, jeg ved ikke om jeg orker at bruge krudt på al den tænken, når det allerede er på søndag... Men kom endelig med jeres ideer alligevel. Det kan være, der liiiige er den idé, jeg mangler, og ellers så prøver jeg helt sikkert på næste fødselsdagskage om 2 mdr.

Dot: Nu jeg har dig Hvor stor en kage (sådan cirka) skal der til et bryllup med 60 pers.? Kan den laves i ét lag, eller skal man op i flere lag og i så fald hvor mange? Undskyld jeg springer off topic, men jeg tænkte, du var den perfekte til at svare

- Line

Anmeld

4. maj 2011

Ida.

linemus skriver:

Grunden til jeg spørger er, at jeg gerne vil lave en vegansk kage dvs. helt uden animalske produkter.

Jeg plejer jo at lave den klassiske med et lag bærmousse og et lag chokomousse og så pynte pynte, og så bliver det jo en høj flot kage med tykke lag af fyld.

Hvis jeg fylder kagen med frugtmos, marmelade eller kagecreme, så bliver det et noget tyndere lag, som i en alm. lagkage. Kan jeg så stadig godt lave den med pynt, som jeg plejer? Eller bliver det for meget pynt (læs: sukker) i forhold til fyld?

Arg, jeg ved ikke om jeg orker at bruge krudt på al den tænken, når det allerede er på søndag... Men kom endelig med jeres ideer alligevel. Det kan være, der liiiige er den idé, jeg mangler, og ellers så prøver jeg helt sikkert på næste fødselsdagskage om 2 mdr.

Dot: Nu jeg har dig Hvor stor en kage (sådan cirka) skal der til et bryllup med 60 pers.? Kan den laves i ét lag, eller skal man op i flere lag og i så fald hvor mange? Undskyld jeg springer off topic, men jeg tænkte, du var den perfekte til at svare

- Line

Prøv at kigge her:

http://www.allergikost.com/shop/default.asp

søg på "fløde" og der kommer flere alternativer op, som kan piskes. Jeg har ikke selv prøvet produkterne, men det er da et forsøg værd?

Anmeld

4. maj 2011

MorEllen

Nu ved jeg ikke så meget om sådane fancye kager (jeg kan kun lave lagkage og ostekage), men kan du ikke bare lave mere bund hvis du vil at kagen skal være højere? Eller bliver den lidt tør måske?

Håber du finder ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.