Svøb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Janni.

Hej piger

Vores søn på 7 uger bliver svøbt for at kunne finde ro til at sove, ellers ligger han og slår sig selv i ansigtet - dog ikke bevidst. 

Men jeg sad lige og tænkte på... Jer der har børn som er blevet svøbt, hvor gammel var de da de ikke havde brug for det mere?

Bare lidt nysgerrighed herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Isabella_mor

det er fordkelligt fra barn til barn.. nogle børn bliver svøbt til 1 års alderen og nogle kun i nogle uger.. 

føl jer frem og svøb efter behov. vi svøber villads nogengange hvis han er urolig, det sker ikke så tit fordi at hans mave fungere fint og han er god til at ligge og kigge til han falder i søvn nogengange.. og det er fint.. men hvis der bliver behov for det så svøber vi ham igen så han kan finde ro.

svøbning fungere godt til børn med kolik og også børn der sover uroligt og bliver forstyrret  af deres bevægelser som så holder dem vågne.   så svøb i bare til i føler der ikke er behov for det længere..

Anmeld

4. maj 2011

Janni.

isabellamor skriver:

det er fordkelligt fra barn til barn.. nogle børn bliver svøbt til 1 års alderen og nogle kun i nogle uger.. 

føl jer frem og svøb efter behov. vi svøber villads nogengange hvis han er urolig, det sker ikke så tit fordi at hans mave fungere fint og han er god til at ligge og kigge til han falder i søvn nogengange.. og det er fint.. men hvis der bliver behov for det så svøber vi ham igen så han kan finde ro.

svøbning fungere godt til børn med kolik og også børn der sover uroligt og bliver forstyrret  af deres bevægelser som så holder dem vågne.   så svøb i bare til i føler der ikke er behov for det længere..

Tak for dit svar.

Jeg må indrømme i starten havde jeg svært ved at svøbe ham. Følte jo at det var imod hans vilje, men det er jo sådan set for hans eget bedste. 

Anmeld

4. maj 2011

Isabella_mor

Janni. skriver:

Tak for dit svar.

Jeg må indrømme i starten havde jeg svært ved at svøbe ham. Følte jo at det var imod hans vilje, men det er jo sådan set for hans eget bedste. 

lige præcis, det giver jo følelsen af at ligge som de lå inde i maven, det giver tryghed.. så det er helt klart at anbefale..  

Anmeld

11. maj 2011

Den lykkelige

Vi brugte også svøb til vores meget i en periode.. hun er fra 26/2 så næsten så "gammel" som din.. Nu bruger vi det kun ind imellem når hun er total ked.. Det slet ikke nødvendigt hele tiden..

Anmeld

11. maj 2011

LBK

Janni. skriver:

Hej piger

Vores søn på 7 uger bliver svøbt for at kunne finde ro til at sove, ellers ligger han og slår sig selv i ansigtet - dog ikke bevidst. 

Men jeg sad lige og tænkte på... Jer der har børn som er blevet svøbt, hvor gammel var de da de ikke havde brug for det mere?

Vores datter blev svøbt meget.

At hun ikke skulle svøbes mere kom helt af sig selv. Hun begyndte at grave sig ud af svøbet..... og da var hun vel knapt 3 måneder. Kan ikke lige huske det.

Anmeld

11. maj 2011

Lisbeth85

Janni. skriver:

Hej piger

Min søn stoppede jeg med at svøbe, da han kom på eget værelse, da han var ca. 4 mdr. gammel. Dynen blev dog tit sparket af, men så fik han den over, når jeg selv gik i seng. Her om sommeren skal man også passe på med at svøbe for meget, da de jo ikke kan tage lidt dyne af, hvis de får det aaaalt for varmt jo.

Anmeld

11. maj 2011

Janni.

Lisbeth85 skriver:

Min søn stoppede jeg med at svøbe, da han kom på eget værelse, da han var ca. 4 mdr. gammel. Dynen blev dog tit sparket af, men så fik han den over, når jeg selv gik i seng. Her om sommeren skal man også passe på med at svøbe for meget, da de jo ikke kan tage lidt dyne af, hvis de får det aaaalt for varmt jo.

Det er vi meget obs på  Men tak for rådet, sødt af dig at tænke på det. Nogen dage ligger han bare i ble i svøbet ellers en kort ærmet body, fordi han er en meget varm dreng. Og ingen dyne over, kun tæppe i siderne til at støtte ham så han ikke triller rundt. Han er nemlig ret god til at vælte om på siden. 

Anmeld

11. maj 2011

Janni.

L_K skriver:

Vores datter blev svøbt meget.

At hun ikke skulle svøbes mere kom helt af sig selv. Hun begyndte at grave sig ud af svøbet..... og da var hun vel knapt 3 måneder. Kan ikke lige huske det.

Okay, tak for dit svar. Jeg spurgte egentlig for at se hvor længe jeg måske kunne forvente vores søn skulle svøbes. Jeg ved godt at 2 børn er ikke ens, men rart at vide hvor længe andre børn er blevet svøbt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.