ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

jlp90

Hej.

Jeg har virkelig ikke lyst til amme mere. Min datter bliver 11 måneder den 8 maj. Hun plejer at blive ammet kl 5 om morgenen, som det eneste tidspunkt på dagen. Jeg har i de sidste to dage nægtet hende brystet på det tidspunkt. I går fik hun i stedet bryst om formiddagen for det ville hun meget gerne. I dag ville hun også gerne men havde besluttet at det fik hun ikke, hvilket betød at hun blev meget sur på mig, men faldt alligevel i søvn til formiddagslur for lidt siden. Hun vågnede kl 5. 

Er det forkert af mig at nægte hende brystet? Grunden til at jeg nægter at give bryst om natten er, at jeg håber at det betyder at hun begynder at sove igennem. Jeg har ikke sovet en hel nat i 11 måneder! Jeg gider generelt ikke amme mere, da jeg syntes hun er for stor til det.

Mvh. julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

DLM

jeg følger lige med her. min søn er snart 10½ måned og vil meget gerne stoppe det natte roderi, han får også babs når han skal sove. og er ved at være lidt træt af det.

Anmeld

4. maj 2011

jlp90

Så må vi se om der er nogle der sidder med nogle gode råd 

Anmeld

4. maj 2011

linemus

jlp90 skriver:

Hej.

Jeg har virkelig ikke lyst til amme mere. Min datter bliver 11 måneder den 8 maj. Hun plejer at blive ammet kl 5 om morgenen, som det eneste tidspunkt på dagen. Jeg har i de sidste to dage nægtet hende brystet på det tidspunkt. I går fik hun i stedet bryst om formiddagen for det ville hun meget gerne. I dag ville hun også gerne men havde besluttet at det fik hun ikke, hvilket betød at hun blev meget sur på mig, men faldt alligevel i søvn til formiddagslur for lidt siden. Hun vågnede kl 5. 

Er det forkert af mig at nægte hende brystet? Grunden til at jeg nægter at give bryst om natten er, at jeg håber at det betyder at hun begynder at sove igennem. Jeg har ikke sovet en hel nat i 11 måneder! Jeg gider generelt ikke amme mere, da jeg syntes hun er for stor til det.

Mvh. julie

Da min søn var samme alder, blev han også kun ammet om morgenen. Jeg havde den "regel", at han først blev ammet efter kl.5. Vågnede han før, måtte han få vand, og så var det "bare" at putte ham igen. En nat så jeg forkert på uret - jeg troede, den var 4, så jeg gav ham vand og puttede ham. Han brokkede sig godt nok, men jeg stod fast, og han faldt i søvn igen. Først bagefter opdagene jeg at klokken var over 5. Men så kunne jeg jo lige så godt stoppe der, og sådan blev det. Han sov dog ikke længere af den grund - istedet stod vi op mellem 5 og 6

- Line

Anmeld

4. maj 2011

jlp90

linemus skriver:

Da min søn var samme alder, blev han også kun ammet om morgenen. Jeg havde den "regel", at han først blev ammet efter kl.5. Vågnede han før, måtte han få vand, og så var det "bare" at putte ham igen. En nat så jeg forkert på uret - jeg troede, den var 4, så jeg gav ham vand og puttede ham. Han brokkede sig godt nok, men jeg stod fast, og han faldt i søvn igen. Først bagefter opdagene jeg at klokken var over 5. Men så kunne jeg jo lige så godt stoppe der, og sådan blev det. Han sov dog ikke længere af den grund - istedet stod vi op mellem 5 og 6

- Line

Vi har prøvet tricket med vand. Det virkede ikke, hun vil ikke have det Blev din søn sur når han ikke måtte få babs?

Anmeld

4. maj 2011

linemus

jlp90 skriver:

Vi har prøvet tricket med vand. Det virkede ikke, hun vil ikke have det Blev din søn sur når han ikke måtte få babs?

Nu er det efterhånden nogle år siden (han er 6 år), men ja, det blev han. Men når du har besluttet dig, så må du holde fast i din beslutning, så vænner din datter sig til det. Tilbyd hende vand, når hun vågner. På et tidspunkt vil hun gerne have det. Og så må du se, om du kan få hende til at sove igen, ellers må I jo stå op. Det kan jo også være, hun er sulten på det tidspunkt.

Pt. ammer jeg stadig min datter. Hun er 1 år i dag, men jeg gør det gerne for at få den ekstra time om morgenen

Anmeld

4. maj 2011

Corn

Hej.

Mvh. julie

Tilbyd lidt vand istedet, det virkede her, og Mutten gad ikke vågne bare for vand, så han har sovet igennem siden januar, han er nu knap 11 mdr.

Han bliver ammet inden vi står op, ved 06.30-tiden, og så får han om eftermiddagen, når han kommer hjem fra bhv

Anmeld

4. maj 2011

Corn

Og jo, han blev skidesur i starten, men sådan var det nu altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.