Spiseforstyrrelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.848 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

hc=k

I fredag var jeg ved lægen for at snakke med ham om nogle ting blandt andet mine spisevaner.
Jeg startede på noget medicin for ca 1 år siden, fordi jeg har ADHD og en af bivirkningerne er så vægttab. Det synes jeg jo var virkelig fedt dengang for jeg har altid været jævnt overvægttig.
Når men nu er der så gået et lille år og jeg er gået 25 kg ned i vægt. Det synes jeg bare jeg helt sindsygt.
Lægen spurgte mig om jeg vidste hvorfor jeg ikke kunne holde vægten. Jeg svarede at det var fordi jeg ikke er sulten, men det sagde lægen så at det ikke var det. Alle mennesker bliver sultne, sagde lægen. Du har bare midstet lysten til mad!!

Han forklarede at det var en form for spiseforstyrrelse.
Du skal genvinde lysten til mad, Jeg er ligeglad med hvad du spiser bare du spiser hver gang der er noget du har lyst til.

Nu skal jeg så se om jeg kan holde min vægt i 1 år.
Hvis jeg ikke holder vægten skal jeg drikke sådan noget proteindrik som skulle smage helt forfærdeligt. (ifølge lægen)

Jeg er lidt i chok over meldingen, men jeg kan da godt se det er rigtig nok hvad han siger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Shibby

Hvorfor skulle man tabe dig af medicin,plejer det ikke at have modsat effekt

Forstår godt chokket..Håber du under omstændighederne er ok!

Anmeld

3. maj 2011

N&J

I fredag var jeg ved lægen for at snakke med ham om nogle ting blandt andet mine spisevaner.
Jeg startede på noget medicin for ca 1 år siden, fordi jeg har ADHD og en af bivirkningerne er så vægttab. Det synes jeg jo var virkelig fedt dengang for jeg har altid været jævnt overvægttig.
Når men nu er der så gået et lille år og jeg er gået 25 kg ned i vægt. Det synes jeg bare jeg helt sindsygt.
Lægen spurgte mig om jeg vidste hvorfor jeg ikke kunne holde vægten. Jeg svarede at det var fordi jeg ikke er sulten, men det sagde lægen så at det ikke var det. Alle mennesker bliver sultne, sagde lægen. Du har bare midstet lysten til mad!!

Du skal genvinde lysten til mad, Jeg er ligeglad med hvad du spiser bare du spiser hver gang der er noget du har lyst til.

Hvis jeg ikke holder vægten skal jeg drikke sådan noget proteindrik som skulle smage helt forfærdeligt. (ifølge lægen)

Jeg er lidt i chok over meldingen, men jeg kan da godt se det er rigtig nok hvad han siger.

det smager virkelig ikke godt, har smagt noget på plejehjemmet... badr.. 

Anmeld

3. maj 2011

hc=k

Shibby skriver:

Hvorfor skulle man tabe dig af medicin,plejer det ikke at have modsat effekt

Forstår godt chokket..Håber du under omstændighederne er ok!

ADHD medicins mest normale bivirkning er vægttab.
Man tager normalt rigtig meget på af antidepressiver, men det er heller ikke det samme stof.
Mange(ikke alle), men mange kvinder som har uopdaget eller sent opdaget ADHD eller ADD bliver overvægtige. Det skyldes at der ikke er et filter der siger stop. En Person med sygdommen mangler et beløningsstof i hjernen, men det stof kan man få ved at spise. Problemet bliver så hurtigt at man bliver "stofmisbruger" altså overspiser.
Når så man får stoffet via medicin kan man typisk miste en del af den kunstige sult som man havde før eller simpelthen helt miste følelsen af sult. Det er så fordi man ikke ved hvordan det faktisk følels at være rigtig sulten. Det er meget uhyggeligt.

Anmeld

3. maj 2011

hc=k

N&J skriver:

det smager virkelig ikke godt, har smagt noget på plejehjemmet... badr.. 

Nej jeg har godt hørt det..

Jeg håber ikke at jeg kommer til at opleve det selv.

Anmeld

3. maj 2011

Shibby

hc=k skriver:

ADHD medicins mest normale bivirkning er vægttab.
Man tager normalt rigtig meget på af antidepressiver, men det er heller ikke det samme stof.
Mange(ikke alle), men mange kvinder som har uopdaget eller sent opdaget ADHD eller ADD bliver overvægtige. Det skyldes at der ikke er et filter der siger stop. En Person med sygdommen mangler et beløningsstof i hjernen, men det stof kan man få ved at spise. Problemet bliver så hurtigt at man bliver "stofmisbruger" altså overspiser.
Når så man får stoffet via medicin kan man typisk miste en del af den kunstige sult som man havde før eller simpelthen helt miste følelsen af sult. Det er så fordi man ikke ved hvordan det faktisk følels at være rigtig sulten. Det er meget uhyggeligt.

omg! Dagens bedste nyhed! Det vidste jeg ikke! Hvis jeg har det,så håber jeg det er den effekt det får på mig! Troede det ville gøre mig mere overvægtig..Jeg er faktisk lidt lettet  (er overspiser)

Proteindrikke smager mega nederen..Tror du ikke du kan holde vægten ved lige? Det tror jeg du kan

Anmeld

3. maj 2011

ESV

hc=k skriver:

SÅ slemt skulle de vist heller ikke smage de drikke, de bruges på hospitaler og til ældre mennesker også og har altså ikke hørt nogen endnu sige de smager direkte dårlig og de fås med forskellige smagsvarianter..

Anmeld

3. maj 2011

hc=k

Shibby skriver:

omg! Dagens bedste nyhed! Det vidste jeg ikke! Hvis jeg har det,så håber jeg det er den effekt det får på mig! Troede det ville gøre mig mere overvægtig..Jeg er faktisk lidt lettet  (er overspiser)

Proteindrikke smager mega nederen..Tror du ikke du kan holde vægten ved lige? Det tror jeg du kan

Jeg var mega lykkelig over at medicinen kunne give mig et vægttab, men det er bare blevet lige rigeligt og jeg kan ikke rigtig følge med mere.
Jeg håber at jeg kan holde den lidt, men jeg tror desværre at der falder nogle flere kg inden for det næste år.

Jeg har et før og efter billede du kan se.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. maj 2011

Shibby

Du er perfekt i mine øjne-sikke en foreskel  Måske skal du bare ha en kostplan

Der er diætist,læge ect på slankedoktor.dk. Det tror jeg vil være rigtig godt for dig

Anmeld

3. maj 2011

hc=k

Shibby skriver:

Du er perfekt i mine øjne-sikke en foreskel  Måske skal du bare ha en kostplan

Der er diætist,læge ect på slankedoktor.dk. Det tror jeg vil være rigtig godt for dig

Tak skal du have..

Jeg har fået lagt en kostplan, men på grund af min ADHD er jeg rigtig dårlig til at holde interessen og så går det galt.
Jeg har lige for tiden slet ikke lyst til at spise noget før klokken er 19 og det er længe man skal tvinge mad i sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.