Krise - kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2011

putib

Hej,Skriver på vegne af familie medlem da hverken hun eller nogen anden i familien nu ved hvad vi skal gøre.Situationen er denne: x har fået datter med y. Y's mor er dødssyg af kræft og dør snart. Y er deprimeret på jobbet og er tæt på sygemelding for stress og generelt ude af stand til at deltage mere end max 20 % i pasning. Er desuden for nylig blevet kørt ned og har nu hjernerystelse.X som er mor i dette, passer barn med voldsom kolik på 3 mdr og er nu på randen af sammenbrud. Ikke bare normalt sammenbrud, men kollaps. Bedstemor har hjulpet men kan ikke være der hele tiden grundet transport tid på 3 timer.Mit spørgsmål - kan man få pasnings hjælp til 3 mdr gammel baby? Ikke hele dagen men nogle timer pr dag som aflastning. Søger efter noget som er til at betale for dem.Har ikke brug for råd om kolikken ellers da alt er søgt og spurgt allerede. Har brug for pasnings hjælp til dem da det ellers nemt går helt galt.Håber nogen kan foreslå noget - beklager den noget forvirrende tekstPutib

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Mumto3

Pyha! stakkel dem alle sammen!!!

Man kan ikke få pasning til en 3 mdr baby, men man kan få aflastning så der kommer en og gør 'alt det andet' (rengøring, indkøb, tøjvask, madlavning osv) og det er i sig selv jo også en god hjælp. Det gode spørgsmål er HVORDAN får man så den hjælp? -og her kan jeg desværre ikke hjælpe, men håber andre ved noget!

Anmeld

3. maj 2011

sismofutten

Puha, nej, det lyder godt nok ikke sjovt..

Hmm, ved faktisk overhoved ikke hvad man kan gøre, men har de prøvet at snakke med sundhedsplejersken?
Tvivler på at de kan finde en barnepige i nabolaget, som lige kan hjælpe..

Nej, mit indlæg var nok ikke til stor hjælp, men så fik jeg den i hvert fald lige oppet for dig og så håber jeg at der er nogen der kan hjælpe..

Sender familien en masse tanker..

Anmeld

3. maj 2011

Augusta11

Måske var det en idé, at Y blev sygemeldt fra sit job. Hjemmefronterne er trods alt vigtigere. Måske kunne familiemedlemmer/venner på skift komme og overnatte og dermed aflaste om natten?

Anmeld

4. maj 2011

Zeus

putib skriver:

Hej,Skriver på vegne af familie medlem da hverken hun eller nogen anden i familien nu ved hvad vi skal gøre.Situationen er denne: x har fået datter med y. Y's mor er dødssyg af kræft og dør snart. Y er deprimeret på jobbet og er tæt på sygemelding for stress og generelt ude af stand til at deltage mere end max 20 % i pasning. Er desuden for nylig blevet kørt ned og har nu hjernerystelse.X som er mor i dette, passer barn med voldsom kolik på 3 mdr og er nu på randen af sammenbrud. Ikke bare normalt sammenbrud, men kollaps. Bedstemor har hjulpet men kan ikke være der hele tiden grundet transport tid på 3 timer.Mit spørgsmål - kan man få pasnings hjælp til 3 mdr gammel baby? Ikke hele dagen men nogle timer pr dag som aflastning. Søger efter noget som er til at betale for dem.Har ikke brug for råd om kolikken ellers da alt er søgt og spurgt allerede. Har brug for pasnings hjælp til dem da det ellers nemt går helt galt.Håber nogen kan foreslå noget - beklager den noget forvirrende tekstPutib

Én jeg kender, fik sit barn i Dp da han var 3 1/2 mdr gammel, simpelthen fordi hun havde hårdt brug for aflastning.. Dp var ikke super glad for idéen, netop fordi han ikke var så gammel, men efter Sp'en gik ind i det, så var hun klar..  Så måske det er en mulighed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.