Jeg er så stresset over dette semesters eksaminer, uden rent faktisk at kunne definere hvorfor. Og jeg håndterer det temmelig passivt.
Har et studie med primært selvstudie og forelæsninger. Grundet graviditetsproblemer har jeg deltaget i meget få forelæsninger. Det stresser mig. Til gengæld har jeg læst HELE pensum lige om lidt, så jeg er helt klar til at læse op til eksamen.
Sidste semester havde jeg svært ved at komme ind i hele rutinen, så da vi kom til læseferien havde jeg læst under halvdelen af pensum, og jeg havde skippet mange forelæsninger. Alligevel fik jeg læst op og endte med at få 12.
Når jeg nu ved, at jeg klarede det så godt sidste semester med så lav en indsats, og at jeg dette semester virkelig har knoklet med læsningen og vitterligt læst ALT (modsat de fleste af mine studiekammerater), hvorfor er jeg så så stresset? Jeg vil ikke en gang have 12! Eller jo, self., men jeg mener bare jeg gerne vil bestå. Og jeg burde da kunne skrape mindst 2 ind, eller?
Jeg tror bare jeg gerne vil være færdig inden barsel. Og kunne trække vejret dybt.
Den anden eksamen stresser mig også, fordi det er den første med udenadslære, og jeg er så ringe til at huske 
Hvad gør jeg bedst for at mindske min stress og tage den med ro? Jeg føler lidt jeg mangler et overblik. Jeg ved det nok skal gå, for fra nu af skal jeg mødes med læsegruppen og diskutere tekster og emner, men jeg føler mig bare stadig presset. Suk 
Anmeld