Er så lettet - update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Stiner

Har i dag (33+2) været til scanning igen. Han startede med at scanne udvendigt, der var lidt rigeligt fostervand men ikke noget bekymrende. Han skønnede barnet lidt mindre, end det blev skønnet i fredags, men det er stadig 100g mere end min datter var da hun blev født - så det er fint nok!

Han mente, at fostervandsmængden sammenholdt med, at jeg er slank gør, at der ikke er så meget plads i min mave, og at det er det, der giver de mange og voldsomme plukkeveer.

Det så ikke ud til, at hovedet stod så dybt mere, så han så ingen grund til at scanne livmoderhalsen - den mente han stadig måtte være lang. Men da jeg gerne vil være HELT sikker på, at alt er, som det skal være, ville JEG gerne have det, og det gjorde han så. Og sørme om ikke den var blevet kortere! For 4 uger siden var den 47 mm og nu var den 34 mm! Så det endte med, at han sagde tak, fordi jeg holdt fast. Der er dog stadig ikke noget farligt i det, den skal være under 25 mm før man bliver indlagt og får medicin, men det er da godt lige at være opmærksom på.

Så jeg fik endnu engang beskeden: "MERE aflastning!". Synes nu ellers jeg gør mit bedste for at lave minimalt....

Men alt i alt er det jo fint! Jeg er 2 dage længere end da jeg fødte min datter, og jeg er ikke LIGE ved at føde. Vil så gerne i hvert fald nå uge 36.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

mortilsofieogsara

det lyder godt og det var godt du holdt fast og håber du holder barnet noget tid endnu derinde

Anmeld

3. maj 2011

TheLittleOne

Godt at høre at alt er okay

Jeg krydser finger for dig 

Anmeld

3. maj 2011

Stiner

Tak for jeres svar - og krydsede fingre kan man altid bruge.

Jeg er også selv glad for, at jeg holdt fast på at få scannet livmoderhalsen, selvom det ikke var helt galt. Det er rart at vide hvad der foregår og nemmere at tage alvorligt, at man skal slappe af. Han synes heller ikke det er nødvendigt med en scanning mere, men jeg kunne godt få det, hvis jeg selv synes - og det synes jeg! Det er så først om 4 uger, så der er det jo HELT ok at føde...

Anmeld

3. maj 2011

Stiner

Forøvrigt - til TheLittleOne: Jeg er VILD med din profiltekst.

Anmeld

4. maj 2011

TheLittleOne

Stiner skriver:

Forøvrigt - til TheLittleOne: Jeg er VILD med din profiltekst.

Hehe.. Det er vildt træls med vand i fødderne... Skal til konfirmation her d. 14 og kan jo bare ikke have noget fodtøj på!!! Håber jeg finder en løsning

Ej jeg må altså sige du er heldig med en scaning mere, jeg ville så gerne se min lille pige igen, inden hun kommer ud

Anmeld

4. maj 2011

Stiner

TheLittleOne skriver:

Hehe.. Det er vildt træls med vand i fødderne... Skal til konfirmation her d. 14 og kan jo bare ikke have noget fodtøj på!!! Håber jeg finder en løsning

Ej jeg må altså sige du er heldig med en scaning mere, jeg ville så gerne se min lille pige igen, inden hun kommer ud

Uhhh, det er p.g.a. vand i fødderne - jeg troede ikke du kunne nå for maven. Men det MÅ da være træls - har ikke prøvet det.... Kan du ikke finde nogle søde klip-klappere, kun med en rem over, som du kan have på til brylluppet? Jeg blev selv gift under sidste graviditet og fandt nogle søde sølv-klip-klapppere...

Jeg er også glad for alle de scanninger jeg har fået (foreløbig 4 mere end normalt) ikke mindst fordi det giver mig mulighed for at handle korrekt i forhold til hvordan det står til derinde (slappe nok af) og har fået bekræftet, at det ikke bare er fis og pjevsethed fra min side, at jeg har haft det som jeg har. Men det er da også hyggeligt at få et lille kig på den lille.

....Tænker forøvrigt: Når nu det er fordi du har vand i fødderne, du ikke kan få skoene på, er det mon så fordi du har helium i armene, at du ikke kan få dem ned??

Anmeld

4. maj 2011

TheLittleOne

Stiner skriver:

Uhhh, det er p.g.a. vand i fødderne - jeg troede ikke du kunne nå for maven. Men det MÅ da være træls - har ikke prøvet det.... Kan du ikke finde nogle søde klip-klappere, kun med en rem over, som du kan have på til brylluppet? Jeg blev selv gift under sidste graviditet og fandt nogle søde sølv-klip-klapppere...

Jeg er også glad for alle de scanninger jeg har fået (foreløbig 4 mere end normalt) ikke mindst fordi det giver mig mulighed for at handle korrekt i forhold til hvordan det står til derinde (slappe nok af) og har fået bekræftet, at det ikke bare er fis og pjevsethed fra min side, at jeg har haft det som jeg har. Men det er da også hyggeligt at få et lille kig på den lille.

....Tænker forøvrigt: Når nu det er fordi du har vand i fødderne, du ikke kan få skoene på, er det mon så fordi du har helium i armene, at du ikke kan få dem ned??

Haha Helium.. du er da genial  

Det er da dejligt at høre at de tager dine bekymringer seriøst  

Jeg var til jordmoder idag og var lidt nervøs fordi jeg virkelig ikke har haft det særlig godt med hende jeg havde. Til mit held var hun syg el. på ferie og der var en vikar i stedet. Jeg fik heldigvis fortalt hende at jeg var utilfreds med hende jeg havde og ikke fik meget ud af mine tider hos hende. Så jeg får en ny jordmoder  Jeg gik derfra med en skøn føelse for første gang. Så det har været en skøn dag

Ved ikke hvorfor jeg skriver det til dig, men det fik jeg altså lige lyst til.   

Tænker også lidt at jeg finder nogle søde klip-klappere

Anmeld

4. maj 2011

Stiner

TheLittleOne skriver:

Haha Helium.. du er da genial  

Det er da dejligt at høre at de tager dine bekymringer seriøst  

Jeg var til jordmoder idag og var lidt nervøs fordi jeg virkelig ikke har haft det særlig godt med hende jeg havde. Til mit held var hun syg el. på ferie og der var en vikar i stedet. Jeg fik heldigvis fortalt hende at jeg var utilfreds med hende jeg havde og ikke fik meget ud af mine tider hos hende. Så jeg får en ny jordmoder  Jeg gik derfra med en skøn føelse for første gang. Så det har været en skøn dag

Ved ikke hvorfor jeg skriver det til dig, men det fik jeg altså lige lyst til.  

Tænker også lidt at jeg finder nogle søde klip-klappere

Det er da bare hyggeligt, at du skriver om din dag! Skønt at den har været god

Jeg havde ved min første graviditet en jordemoder, som bare SLET ikke sendte på min frekvens! Hun var meget alternativ og det er jeg ikke! Ikke at jeg afviser alt, men jeg mener nu, at videnskaben har fat i noget... Min mand var med ved første konsultation og da vi forlod stedet, kiggede vi bare HELT chokeret på hinanden og GRINEDE. Jeg blev enig med mig selv om, at DET kunne jeg bare ikke bruge til noget, så jeg ringede og bad om en ny - ingen problemer, det fik jeg.

Nu får jeg også lyst til at skrive lidt til dig! Da jeg havde født min datter for tidligt havde jeg så mange spørgsmål om hvad der gik galt og om hvordan jeg skulle forholde mig ved en ny graviditet - og jeg blev afvist gang på gang når jeg henvendte mig. Til sidst fik jeg gennem min datters børnelæge (HAN gad godt lytte) en samtale hos en fødselsoverlæge, og hun tog mig gudskelov seriøst. Vi lavede nogle aftaler, som hun skrev ind i min journal - bl.a om hvor tit jeg skulle scannes, hvis jeg blev gravid igen og hvornår jeg senest skulle sygemeldes. DET er jeg SÅ glad for, for jeg har flere gange i denne graviditet måtte påpege, at "Det står altså i min journal!". Så jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville blive taget så seriøst, hvis ikke hun havde skrevet det ned. Bl.a også m.h.t scanningen af livmoderhalsen i går....

Kan forøvrigt fortælle dig, at når barnet er så stort, som det er her sidst i graviditeten, får man slet ikke samme kig til det, for man kan ikke se hele barnet på én gang. Synes den bedste scanning var NF. Men ham jeg går hos forsøger dog at få et 3D billede af ansigtet - det er bare ikke lykkedes, fordi den lille hver gang gemmer sig bag sine hænder.

Anmeld

4. maj 2011

TheLittleOne

Okay så jeg ikke den eneste.. Jeg er virkelig glad for at jeg åbnede munden idag!

Jeg er rigtig glad på dine vejne over at du stod ved din beslutning og fik det noteret i din journal.  

Tilføjer dig lige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.