Øv hvor var/er det hårdt at se på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Blev dit/dine børn syge af den første vaccine?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.040 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. maj 2011

Tystys14

At ens lille prinsesse ligger med feber og ikke kan andet end at græde og græde.  Igår klokken 10:15 skulle min lille Sylvia have sin 3 mdr vaccine, selvom hun kun lige er blevet 2 mdr.   Lægen havde sagt at pga. hun er så fin og vel rustet, kunne hun få den en måned før normalen.

Min lille pige plejer at være jordens nemmeste barn, og har aldrig holdt os vågne om natten, eller haft lange græde/skrige ture,  men ØV hvor blev/er hun syg og dårlig efter de to stik hun fik i sine lår igår.  Hun har grædt hele natten, og haft mellem 38,8 og 40,1 i feber, og er dybt ulykkelig... sådan har jeg aldrig set min lille pige, og jeg kan heller ikke andet end at vræle med hende...  her til morgen er hele mit ansigt hævet til dobbelt størrelse pga. gråd og mangel på søvn, de sidste to nætter (kunne ikke sove natten til hendes vaccine ).

Lægen pjattede, og sagde ting som "mange ting kan en mor gøre for sine børn, men at tage deres vacciner kan hun ikke" og "det værste en første gangs mor kan opleve, er at se sine børn blive stukket, og ikke kunne gøre noget ved det"  kunne ikke lade være med at blive helt irreteret på ham, da han jo kunne se det ikke hjalp på min gråd, at sige de ting...

Nu er kæresten lige taget på job, og jeg er alene med en syg baby, og syg hund...  Hvor er jeg træt af babygråd, og hunde bræk/l*rt...  Vil bare have min lille pige får det godt igen NU...  og at vuffen også får det bedre... det svært at være alene om det hele lige nu...

Hvordan havde du/i det første gang i skulle havde jeres barn/børn vaccineret? og blev de syge af vaccinen? og hvis de gjorde hvor lang tid gik der så før de fik det godt igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Noneother

Jeg har stemt andet da han ikke blev syg som sådan. Han tog vaccinen rigtig pænt og stoppede meget hurtigt med at græde.

Et par timer efter blev han lidt varm og meget irriteret. Det var godt nok ikke sjovt at stå med.

Efter 1. vaccine var det overstået næste dag.
Efter 2. vaccine var han osse rigtig sur med feber næste dag.

og nu skal vi til 1års vaccinen næste uge, så håber og ber jeg bare til at det ikke bliver en slem omgang.

-I øvrigt var jeg ret meget ved at tude første gang han skulle stikkes. Derfor havde jeg far med der kunne holde ham imens. Mine nerver kunne simpelthen ikke holde til det!

Anmeld

3. maj 2011

de-wett

Nikita Victoria skriver:

At ens lille prinsesse ligger med feber og ikke kan andet end at græde og græde.  Igår klokken 10:15 skulle min lille Sylvia have sin 3 mdr vaccine, selvom hun kun lige er blevet 2 mdr.   Lægen havde sagt at pga. hun er så fin og vel rustet, kunne hun få den en måned før normalen.

Min lille pige plejer at være jordens nemmeste barn, og har aldrig holdt os vågne om natten, eller haft lange græde/skrige ture,  men ØV hvor blev/er hun syg og dårlig efter de to stik hun fik i sine lår igår.  Hun har grædt hele natten, og haft mellem 38,8 og 40,1 i feber, og er dybt ulykkelig... sådan har jeg aldrig set min lille pige, og jeg kan heller ikke andet end at vræle med hende...  her til morgen er hele mit ansigt hævet til dobbelt størrelse pga. gråd og mangel på søvn, de sidste to nætter (kunne ikke sove natten til hendes vaccine ).

Lægen pjattede, og sagde ting som "mange ting kan en mor gøre for sine børn, men at tage deres vacciner kan hun ikke" og "det værste en første gangs mor kan opleve, er at se sine børn blive stukket, og ikke kunne gøre noget ved det"  kunne ikke lade være med at blive helt irreteret på ham, da han jo kunne se det ikke hjalp på min gråd, at sige de ting...

Nu er kæresten lige taget på job, og jeg er alene med en syg baby, og syg hund...  Hvor er jeg træt af babygråd, og hunde bræk/l*rt...  Vil bare have min lille pige får det godt igen NU...  og at vuffen også får det bedre... det svært at være alene om det hele lige nu...

Hvordan havde du/i det første gang i skulle havde jeres barn/børn vaccineret? og blev de syge af vaccinen? og hvis de gjorde hvor lang tid gik der så før de fik det godt igen?

min pige fik feber og blev pyldret da hun fik sin 3 måneder vacc. Nu har hun lige været nede og få din 5 måneders vacc som er den samme igen og igen har hun lidt feber og er pyldret

Anmeld

3. maj 2011

Hvem?

Nikita Victoria skriver:

Min dreng på 15 mdr. er blevet rigtig syg ved ale hans vaccinationer, og har lagt med 40 i feber alle gangene.

Min dreng på 4 mdr, bemærkede slet ikke 3.mdrs vaccinen, og der var heller ingen feber eller pylder.

Men det er rigtig hårdt at se de så pus syge, dmin ældste var syg et døgn tid også pyldret et par dage efter det. 

Anmeld

3. maj 2011

Koen.

Ja hun var syg med høj feber (40-41) i en hel uge efter sit 3 mdrs stik ved 5 mdr var der intet, så er MEGET spændt på hvordan hun reagere her den 12.maj når hun skal have 1 års stikket :s

Anmeld

3. maj 2011

LRJ

1.stik var der ingenting overhovedet udover hun var træt, hun skreg ikke engang da hun blev stukket.
2. stik skreg hun da hun blev stukket og havde lettere feber og var meget træt
og her til hendes 1 års stik skreg hun helt vildt og hun fik nældefeber i 3 dage med 38 i feber

Anmeld

3. maj 2011

Mumto3

Vi har valgt at vores børn skulle vaccineres men ikke så tidligt som sundhedsstyrrelsen anbefaler. Jeg synes simplethen at de er for små. Det eneste der er 'nødvendigt' når de er små er stivkrampen. men helt ærligt, hvis min 3 mdr gamle baby skulle træde på en rusten søm, så er jeg ret sikker på at jeg opdager det og fra at en ulykke er sket har man 24 timer til at give en stivkrampe vacc.  så det har vi satset på at vi nok skulle nå.

Jeg var aldrig gået med til lade mine børn blive vacc. FØR tid.....det tror jeg faktisk slet ikke de må, med mindre der ligger nogle vigtige grunde for det (f.eks. at I skal ud og rejse under primitive forhold osv)

Anmeld

3. maj 2011

2babygirls

Begge gange Madeleine er blevet stukket har hun grædt til aften. Første gang mere end anden gang, og første gang havde hun også feber.

Men pyha, hun sov igennem begge nætter, men var smadret to dage efter hvor hun bare var træt.

Så har stemt andet

Anmeld

3. maj 2011

Tystys14

Mumto3 skriver:

Vi har valgt at vores børn skulle vaccineres men ikke så tidligt som sundhedsstyrrelsen anbefaler. Jeg synes simplethen at de er for små. Det eneste der er 'nødvendigt' når de er små er stivkrampen. men helt ærligt, hvis min 3 mdr gamle baby skulle træde på en rusten søm, så er jeg ret sikker på at jeg opdager det og fra at en ulykke er sket har man 24 timer til at give en stivkrampe vacc.  så det har vi satset på at vi nok skulle nå.

Jeg var aldrig gået med til lade mine børn blive vacc. FØR tid.....det tror jeg faktisk slet ikke de må, med mindre der ligger nogle vigtige grunde for det (f.eks. at I skal ud og rejse under primitive forhold osv)

Syntes også det var forfærdeligt hårdt... men når man er førstegangs forældre, og synes ens læge normalt har ret, ja så ender man altså med det her...  og øv hvor jeg også fortryder... syntes også hun er ALT for lille til at blive stukket, og vræler endny når jeg tænker på hvordan hun tog det...   Vi havde slet ikke overvejet at man ikke behøver at vaccinere...  men jeg er sikker på at vi alligevel ville mene hun skulle have den før eller siden, da jeg/vi mener at en sygedom der kunne havde været forhindret ville være værre senere for hende. Men at lade hede få den nu, før tid, det syntes jeg også var ubeskriveligt hårdt.

Anmeld

3. maj 2011

serinasmor

serina fik 40.3 i feber af den første vaccine ... og skreg hele natten ... dagen efter var der ingenting andet end at hun var øm hvor hun var blevet stukket ..

men de siger jo der kan gå et par dage ..

vil lige tilføje at det ikke burde have nogen sammenhæng med hendes alder .. og vaccinen altså er vigtig ... der er bla mæslinge epedemi i kbh fordi forældre er begyndt at vælge vaccinen fra .. mæslinger kan man altså dø af !!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.