Snart 8 mdr..Har brug for lidt råd vedr. mad til Peter.. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Mai-pigen

Ja, så er mindstemanden herhjemme ved at nærme sig 8 mdr..hmm, eller ok, han er 7½ mdr..

Han er bare det skønneste lille dejlige pus.. Glad og fjollet..maver sig frem, vender sig fra ryg til mave, sidder selv og klapper kage..  Såå dygtig, så vi er jo ikke til at skyde igennem..

Vi har bare et problem, og det fylder bare enormt meget... Det er frustrerende for mig,og farmand deler nu frustrationen efter jeg har været syg og han måtte ha hovedansvaret for maden..

Han startede med grød/mos da han var lidt over 4 mdr,og det startede godt..han spiste både grød og kartoffel/grøntsagsmos..men pludselig ville han bare ikke ha mos.. Og der er vi så stadig..

Vi har kunne lokke det i ham ved at blande det i grøden i starten.. Jeg afprøvede så noget købegrød,og det skulle jeg da ikke ha gjort..han vil bare ikke ha andet....

En typisk dag:

7.30: havregrød med frugtmos

9    : flaske

11.30: øllebrød, og vi er lige så stille begyndt med lidt rugbrødshapser (mikroskopisk), idag spiste han næsten intet af øllebrøden..

13.30: flaske

16.00: evt youghurt med frugtmos

17.30: grød med iblandet grøntsagsmos (han spiser det stort set kun, hvis det er købegrød), derudover er vi netop begyndt at gi ham lidt han selv kan sidde med i hånden..

19.30: flaske

1-3: flaske ( dog ikke de sidste to nætter...dejligt)

Hvordan får I andre jeres små til at spise?? Og hvad??

Hvad kan jeg lave af mad til HELE familien, altså så jeg ikke skal lave ekstra???

Hjælp...

Sorry...det blev lidt langt,men det fylder enormt meget....

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Sofia24

Hej!

Silas er 9 mdr

Vi startede så småt op med mos da han var 6 mdr, ved siden af amningen...

Han har været vildt mad-glad altid og spiser stort set alt hvad vi tilbyder ham, så det med gode råd til at få din søn til at spise har jeg ingen erfaringer i...

Men med hensyn til at spise sammen hele familien har jeg et par ideer  Vi har aldrig spist så mange alm kogte kartofler og andet grønt, så det har jeg altid kogt ved siden af til Silas og så kommet noget af vores kød i til ham... Vi har most det rimelig fint til ham indtil nu, men vi kan mærke at han vil have noget med lidt mere "bid" så vi er begyndt at lave hapsere til ham i stedet

Idag fik vi feks panerede rødspætte-fileter med kartofler, gullerødder og persillesovs og der fik han ligesom os andre. Igår fik vi grillede koteletter, så der fik han en frikadelle fra fryseren...

Silas har smagt alt hvad han virkede interesseret i - altså alt med måde - og det går rigtig fint, har aldrig haft nogle problemer med maven eller noget...

Prøv Jer frem

Anmeld

2. maj 2011

Ansemusen

Mai-pigen skriver:

Ja, så er mindstemanden herhjemme ved at nærme sig 8 mdr..hmm, eller ok, han er 7½ mdr..

Han er bare det skønneste lille dejlige pus.. Glad og fjollet..maver sig frem, vender sig fra ryg til mave, sidder selv og klapper kage..  Såå dygtig, så vi er jo ikke til at skyde igennem..

Vi har bare et problem, og det fylder bare enormt meget... Det er frustrerende for mig,og farmand deler nu frustrationen efter jeg har været syg og han måtte ha hovedansvaret for maden..

Han startede med grød/mos da han var lidt over 4 mdr,og det startede godt..han spiste både grød og kartoffel/grøntsagsmos..men pludselig ville han bare ikke ha mos.. Og der er vi så stadig..

Vi har kunne lokke det i ham ved at blande det i grøden i starten.. Jeg afprøvede så noget købegrød,og det skulle jeg da ikke ha gjort..han vil bare ikke ha andet....

En typisk dag:

7.30: havregrød med frugtmos

9   : flaske

11.30: øllebrød, og vi er lige så stille begyndt med lidt rugbrødshapser (mikroskopisk), idag spiste han næsten intet af øllebrøden..

13.30: flaske

16.00: evt youghurt med frugtmos

17.30: grød med iblandet grøntsagsmos (han spiser det stort set kun, hvis det er købegrød), derudover er vi netop begyndt at gi ham lidt han selv kan sidde med i hånden..

19.30: flaske

1-3: flaske ( dog ikke de sidste to nætter...dejligt)

Hvordan får I andre jeres små til at spise?? Og hvad??

Hvad kan jeg lave af mad til HELE familien, altså så jeg ikke skal lave ekstra???

Hjælp...

Sorry...det blev lidt langt,men det fylder enormt meget....

Knus

Min drengs Moster er sundhedsplejerske, og da Thias var næsten 7,5 måned gammel, sagde hun at han gerne måtte begynde at få normal mad, dog ikke eftersaltet. Og man kan evt. salte maden lidt mindre når man tilbereder den, og så selv tilsætte ekstra salt på tallerkenen. Så vi begyndte så småt at give ham vores egen mad (det han nu kunne tygge) samt rugbrødshapsere. Han var altså meget gladere for 'rigtig' mad! Gryderetter, boller i karry, frikadeller, lasagne, paste med kødsauce, fisk med kartofler og grøntsager osv. Ting, som er let for den lille at tygge med gummerne eller de to tænder, der har tittet frem

De kan meget mere end man tror! Thias kan i øvrigt godt lige både karry, hvidløg og syltet ingefær, selvom det er stærkt - det havde jeg ikke lige regnet med *griner*

Anmeld

2. maj 2011

Ansemusen

Det fremmer i øvrigt deres tale-læring, at få mad som skal tygges, det hænger på en eller annden måde sammen, at bruge munden på den måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.