Eksperthjælp: kostplan og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.967 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Lena Bæk-Madsen

"kostplan og graviditet"

Hej Lena

Jeg lever pt. og nok det næste lille halve år uden brød, korn, pasta og andre kulhydrat prødukter. Jeg spiser flere slags kød, (dropper fisken og tun hvis jeg blir gravid) og en del grønne grønsager. Jeg har derudover læst at der findes nogle superfoods til gravide såsom blåbær, macadamien nødder, advokado og abrikoser som jeg også har tænkt mig at inkludere i kostplanen.

Morgenmad: Jeg drikker en kop stor kaffe med 3 søddetabletter og ca. 2dl mælk til morgenmaden + 2 æg

Jeg tager derudover gravid komplet (fitness pharma)+ 1000ml e-vitamin

Frokost: en kyllingefillet ca. 200g

eftermiddag: en proteinshake med vand. sytha 6

aften : ca. 200g kød og 100 grønt.

Mit spørgsmål er, jg prøver at blive gravid og ville gerne vide om jeg må forsætte min kostlan når jeg blir gravid? er der noget jeg gør der er skadeligt for barnet?

Sætter pris på svar!

Lenas svar

Kære MissBee

Når du bliver gravid er det vigtigt at du får alle former for næringsstoffer så dit barn får alt det det har brug for.

Det er fint at supplerer med vitamintilskud her vil jeg anbefale

2x omnimin

3x fiskeolie 1000mg pr kapsel

E-vitamin behøver du ikke når du er blevet gravid.

Det er vigtigt du spiser nok forskellige grøntsager og rodfrugter for at få nok fibre.

Så til morgenmad ville jeg spise æg eksempelvis omelet med masser af spinat eller andet grønt og så bytte kaffen ud med grøn te og gerne lidt nødder.

Mellemmåltid kunne være 1/2 avocado med lime. Agurk med humus. Asparges med parmaskinke. 2 gulerødder mig tahin.

Frokost masser af salat, kål, grøntsager gerne med kylling 

mellemmåltid igen og ikke i pulverform

Aften er fint med masser af grøntsager og kød samt og lidt rodfrugt og gode fedtsyrer og så ud med proteinpulveret

Så mere grønt og husk de gode fedtsyrer til alle måltider... ind med cellefedtet ud med dellefedtet..

Held og lykke

De bedste hilsner

Lena Bæk-Madsen 

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

ønskebørn74

Det lyder som en der har PCO el. PCOS, for jeg ved at jeg skal holde mig fra kartofler, rodfrugter, ris, brød, pasta og rafineret sukker... Jeg skal vælge lidt rugbrød, lidt fuldkornspasta, kenua, lidt hel speldt og rug knækbrød i stedet og til den søde tand lidt frugt...

Jeg skal envidere spise små måltider fordelt ligeligt ud på dagen for at stabilicere mit blodsukker for at sænke insulin nivoet og derved sænke det mandlige kønshormon det danner for meget. Og motionere rigeligt for at holde vægten og nedsætte insulin nivoet i mine muskler...

Der er PCOforeningens hjemmeside der fortæller meget mere om det med link til annerkendte kosteksperter på området....

Anmeld

8. maj 2011

MissBee

Jeg ønsker bare at leve sundt, jeg har ingen sygdomme  

hvad er pco?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.