Hvordan går det med hende, Jannie? Hvordan tager hun det? Det må være utrolig hårdt, også for dig. Min mor fik brystkræft sidste år, men kom heldigvis "let" igennem det. Det vil dog altid hænge som en skygge over en, den der bekymring.
Stort knus Line
1000 1000 1000 TAK fordi du spørger, det betyder bare rigtig meget...- så tak for det.
Jamen hvordan går det, og har hun det... egentlig ok - hun er i kemo i disse dage, og så er hun halvvejs måske - der er tvivl om hun skal have 6 eller 8 behandlinger... kuren er hård ved hende mht træthed og seriøst stoppet mave, hun har en del kvalme og madlede... men hun kaster ikke op eller taber håret... og et par dage efter endt kur har hun det faktisk godt indtil næste kur - ca 3 uger, så det er fint.
Men hun er virkelig bange, strålebehandlingen virkede jo ikke, den voksede under behandling, tumoren
- men det gjorde så at de kunne operere hende, og fjerne nogetaf den - nu er den så i katagori 2 i stedet for 3, så det er positivt. Og hun må køre bil igen de dage hun har det godt, hvilket har hjulpet noget på humør og livslysten - hun har følt sig meget indespærret. Og endelig har hun meldt sig til noget på sundhedscenteret inden for kræftens bekæmpelse - så det er godt for hende..
Det gør noget ved hende at de ikke kan fjerne den skide tumor - at hun skal leve med den resten af livet - og netop frygten for tilbagefald osv - helt rask bliver hun aldrig - men de kan forhåbentlig stabilisere hende og stene den så den i hvert fald ikke vokser.
Mig selv: Jeg hare det faktisk ok - støtter hende som jeg kan. Jeg er tit sammen med hende, hvor vi ikke snakker sygdom , men om alt mulig andet.. men ja, inderst inde er jeg jo stadig pissebange, det kan jeg ikke løbe fra. Og nu f.eks med mors dag - der har jeg da tænke mit - den ER supervigtig for mig i år, og også for min bror. Hvad nu hvis hun ikke er her næste år?? Sådanne tanker synes jeg godt kan være trælse, men u-undgåelige..... så tuder jeg lidt, og så går det igen... heldigvis har jeg flest gode dage. Tror det er lidt anderledes for min far og lillebror som jo er omkring hende i hverdagen....
Vidste godt din mor har været igennem et forløb. Er hun erklæret rask??
Tak hvis du har læst så langt - du fik mig lige igang, hehe
Knuz Jannie