Hvilket navn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2011

mor til lille emma

Anonym skriver:

Har brug for lidt hjælp

Hvilke navne-konstellationer lyder bedst synes I?

Lucas & Micas

Lucas & Villads

Lucas & Silas

Lucas & Milas

Lucas & Elias

Vi er MEGET i tvivl om hvad vi skal kalde lillebror når han kommer ud nemlig...

Vi har også en pige (Lærke), men er endt på at hendes navn bare matcher storebrors, og så hvis vi er heldige at få en pige mere senere, så må vi prøve at matche hendes navn, f.eks. således:

Lærke & Merle

Lærke & Lilje

Lærke & Lykke

Lærke & Silke

Lærke & Mynthe

Hvad tænker I andre om vores navne-overvejelser?  

Vi havde jo håbet at kunne kalde alle vores 3 børn et navn som startede med L, men det har desværre ikke vist sig muligt, da min mand har forkastet navnet Linus...

Lucas og Villads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Miss T

Liva og Lilje er også fint...

Jeg havde en patient på et tidspunkt, der hed Linus Lampe, det passede i hvert fald ikke sammen

Ludvig synes jeg er meget sødt.

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Tak for respons allesammen

Vi har været HELE navnelisten med drengenavne med L igennem op til flere gange, og har forkastet dem alle sammen, da vi enten ikke bryder os om dem, eller vi ikke synes at de vil passe til Lucas (og Lærke). Liam f.eks. var ellers en af mine favoritter, men synes ikke at det stilmæssigt/stavemæssigt påasser sammen med Lucas, Leander er for langt synes vi, Ludvig er for kongeligt (og passer vist bedre sammen med f.eks. Konrad, Lasse/Laurits/Lauge osv. synes vi er for kedelige; så derfor er vi blevet enige om at navnet 'bare' skal matche Lucas godt, og derfor var vi nået frem til Silas, Villads, Micas, Milas og Elias, som hele tiden har ligget på min liste

Nu KAN vi jo ikke vide om vi overhovedet får en pige mere, men i så fald har vi et luksusproblem mht. navnet, da vi er vilde med faktisk alle de foreslåede pigenavne, men nu hvor lillebror ender med at have et navn, som ikke starter med L ligesom sine to søskendes, så synes vi heller ikke at et evt. 4 barn skal have et navn med L, for så vil lillebror være den eneste som ikke har et navn med L, og derfor ligesom stå ud fra resten af flokken, når man nævner navnene i sammenhæng (ja, jeg ved det, jeg er en smule autistisk mht. navne ).

Hvorom alting er, tror jeg p.t. at mit bedste bud ville være:

Lucas, Lærke, Micas & evt. Mynthe da Lærke og Merle vidst ligger for tæt op af hinanden udtalemæssigt

Anmeld

3. maj 2011

Fru Aagaard

Lucas og Milas...

Helt klart

Anmeld

3. maj 2011

hekran

Stemmer på Elias eller Silas

Anmeld

3. maj 2011

2xlykke

Eeeelsker Silas.. Synes det er super smukt og passer helt perfekt til de andre navne, så det ville jeg helt klart vælge.

Anmeld

3. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvad med Laust eller Leenus?

Ellers synes jeg 

Lucas og Silas

Kan også godt lide Lucas og Elias, men så er det et meget kristent udtryk synes jeg 

Anmeld

3. maj 2011

Brams

Anonym skriver:

Har brug for lidt hjælp

Lucas & Micas

Lucas & Villads

Lucas & Silas

Lucas & Milas

Lucas & Elias

Vi har også en pige (Lærke), men er endt på at hendes navn bare matcher storebrors, og så hvis vi er heldige at få en pige mere senere, så må vi prøve at matche hendes navn, f.eks. således:

Lærke & Merle

Lærke & Lilje

Lærke & Lykke

Lærke & Silke

Lærke & Mynthe

Vi havde jo håbet at kunne kalde alle vores 3 børn et navn som startede med L, men det har desværre ikke vist sig muligt, da min mand har forkastet navnet Linus...

Villads hvis det bliver en dreng
Merle hvis det bliver en pige

Kan lidt godt forstå at din mand har forkastet Linus - sorry

Anmeld

3. maj 2011

Ciss

Jeg synes Lukas og Elias er utrolig fint sammen!

Af pigenavnkombinationerne synes jeg Lærke og Lilje skiller sig positivt ud.

Lykke til med valget!

Anmeld

3. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Har brug for lidt hjælp

Lucas & Micas

Lucas & Villads

Lucas & Silas

Lucas & Milas

Lucas & Elias

Lærke & Merle

Lærke & Lilje

Lærke & Lykke

Lærke & Silke

Lærke & Mynthe

Hvad med Luka

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.