grød/mos hvor tit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.631 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

silden85

hej

hvor gammel er jeres baby, ?

Hvor tit får de grød/mos? ( eller hvordan ser jeres dag ud ang. mad)

hvad for en slags grød/mos får jeres baby i løbe af dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

GitteC78

Daniel er snart 7½ mdr...

Han får grød til morgenmad, rugbrød til frokost, frugt mos om eftermiddagen og grøntsagsmos til aftensmad.

Af grød får han havregrød, hirsegrød, fuldkornsgrød, . Mos: banan, æble/pære, kartoffel og grøntsager.

Anmeld

2. maj 2011

*A*

GitteC78 skriver:

Daniel er snart 7½ mdr...

Han får grød til morgenmad, rugbrød til frokost, frugt mos om eftermiddagen og grøntsagsmos til aftensmad.

Af grød får han havregrød, hirsegrød, fuldkornsgrød, . Mos: banan, æble/pære, kartoffel og grøntsager.

Undskyld jeg lige bryder ind og bruger din tråd...

Har du nogle opskrifter/fif til frugt- og grøntsagsmos? Kan det fryses?

Anmeld

2. maj 2011

132319

Kamille får øllebrød eller managrød til morgenmad. Fuldkorn eller hirsegrød til frokost. En flaske vælling klokken 16-17 og aftensmad klokken 18-19 som består af kartoffelmos med forskellige grøntsager. Ind i mellem samt morgen og nat får hun bryst. Hun nægter at spise frugtmos og er efter min mening for lille til kød og rugbrød. Hun er 7 1/2 måneder :-)

Anmeld

2. maj 2011

FruHolm <3

silden85 skriver:

hej

hvor gammel er jeres baby, ?

Hvor tit får de grød/mos? ( eller hvordan ser jeres dag ud ang. mad)

hvad for en slags grød/mos får jeres baby i løbe af dag?

hey

Oscar er 4 måneder han får grød om morgenen, lille flaske mme til formiddag grøntsagsmos til middag dog nogen gange frugtmos efterfulgt af en lille flaske mme, eftermiddag en stor flaske mme, til aftensmad grød, 1½-2 timer efter får han en stor nat flaske

den grød han får er skiftevis hirsegrød og risgrød  

Anmeld

2. maj 2011

Clisolka

132319 skriver:

Kamille får øllebrød eller managrød til morgenmad. Fuldkorn eller hirsegrød til frokost. En flaske vælling klokken 16-17 og aftensmad klokken 18-19 som består af kartoffelmos med forskellige grøntsager. Ind i mellem samt morgen og nat får hun bryst. Hun nægter at spise frugtmos og er efter min mening for lille til kød og rugbrød. Hun er 7 1/2 måneder :-)

Har netop haft min SP på besøg - vi fik at vide vi skal til at give kød nu...  Min datter er 6 mrd...  Synes også selv det er lidt tidligt. 

Anmeld

2. maj 2011

GitteC78

*A* skriver:

Undskyld jeg lige bryder ind og bruger din tråd...

Har du nogle opskrifter/fif til frugt- og grøntsagsmos? Kan det fryses?

Jamen jeg har prøvet lidt forskelligt... F.eks laver jeg kartoffelmos med blomkål eller gullerod eller squach (eller hvordan det nu staves).

Frugt mos har jeg lavet: pærer med æbler, pærer med banan... Jordbær med banan...

Håber jeg kunne hjælpe...

Anmeld

2. maj 2011

BabyNilas

Min søn er 5½ måned.

Han får en flaske mme kl 6

hirsegrød med æble/pæremos og en flaske kl 10

Flaske mme kl 14

Hirsegrød igen kl 18

og en flaske kl 22

Vi har kun kørt med grød en lille uge og fra i dag får han grød to gange om dagen.

Anmeld

2. maj 2011

Maja_4000

Caroline er 4½ måned .. Hun får mos når hun er sulten ved frokosttid (mellem 11 og 13 - Vi har ikke en så fast rytme endnu)
Så får hun grød om aftenen .. Mellem 18 og 20 :b

Anmeld

2. maj 2011

132319

BB78 skriver:

Har netop haft min SP på besøg - vi fik at vide vi skal til at give kød nu...  Min datter er 6 mrd...  Synes også selv det er lidt tidligt. 

Ja, jeg ville bestemt ikke give kød til en 6 måneder gammelt barn.

Kød er i det hele taget jo ikke super sundt for vores tarme (Jeg spiser det dog selv, da det jo smager gooooodt ) og jeg ville ikke udsætte så umodne tarme for kød.

Udfra lidt anatomisk viden, får mit barn først kød når hun er 9 måneder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.