Hvordan gik jeres 3. fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.728 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

hekran

Jeg har termin med mit tredje barn d. 8. juni! Glæder mig afsindig meget, men er også utrolig spændt på, hvordan fødslen kommer til at gå. Jeg har født før i september 2007 (12 timer) og i juli 2009 (5 timer), begge fødsler uden komplikationer, smertestillende og bristninger. Ja, jeg har vist haft det nemt 

Jeg har hørt, at tredje gang kan være 'mystisk' og kan nemt blive en lang fødsel, men jeg regner sådan set med en hurtig fødsel, da mine fødsler har været tæt på hinanden. Hvad kan jeg regne med, piger? Jeg modtager gerne 3. gangs historier! Hvad er jeres erfaring med 3. fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

hekran

Marita skriver:

Jeg har termin med mit tredje barn d. 8. juni! Glæder mig afsindig meget, men er også utrolig spændt på, hvordan fødslen kommer til at gå. Jeg har født før i september 2007 (12 timer) og i juli 2009 (5 timer), begge fødsler uden komplikationer, smertestillende og bristninger. Ja, jeg har vist haft det nemt 

Jeg har hørt, at tredje gang kan være 'mystisk' og kan nemt blive en lang fødsel, men jeg regner sådan set med en hurtig fødsel, da mine fødsler har været tæt på hinanden. Hvad kan jeg regne med, piger? Jeg modtager gerne 3. gangs historier! Hvad er jeres erfaring med 3. fødslen?

OK, har hørt, at danske kvinder i gennemsnit føder 1,8 børn, men der må alligevel være nogle, der har født tre, der har lyst til at dele 

Anmeld

2. maj 2011

Shoppingmor

Kigger lige med, og håber på at nogle vil dele ud af deres erfaringer, da jeg selv har termin med 3. barn d. 30/5

Anmeld

2. maj 2011

Clilje

Hej.

Har lige født vores dreng her den 30.3. Mine fødsler gik således:

1: Gik 10 dage over tid. Fødslen tog 6 timer fra start til slut. Fik ingen bedøvelse, og bristede ikke

2: Fødte på terminsdatoen. Fødslen tog 2 timer fra start til slut. Fik heller ikke bedøvelse og bristede ikke

3: Gik 11 dage over tid. Måtte sættes igang ved at de tog vandet. Fra de tog vandet til han var født gik der 4 timer. Fik en 2. grads bristning og syet 2 sting i ringmusklen. Derudover forstuvede jeg mit haleben

Har en veninde som også gik 12 dage over med det 3. barn, og hun måtte også sættes i gang.......

Håber, at du kan bruge det til noget.....

Anmeld

2. maj 2011

SussieThyssen

Marita skriver:

Let og lige til..jeg fik PKS

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. maj 2011

Valle81

Jeg har født mit 3. barn for lige lidt over 2 uger siden - her er min fb:0)

https://www.baby.dk/debat/103468pi1/foedselsberetninger/loerdag-den-16042011-kom-arthur-med-lynets-hast0.aspx

Anmeld

2. maj 2011

Valle81

Shoppingmor skriver:

Kigger lige med, og håber på at nogle vil dele ud af deres erfaringer, da jeg selv har termin med 3. barn d. 30/5

Du må læse her - jeg fødte mit 3. bárn for lidt over 2 uger siden:0)

https://www.baby.dk/debat/103468pi1/foedselsberetninger/loerdag-den-16042011-kom-arthur-med-lynets-hast0.aspx

Anmeld

3. maj 2011

Lone Jakobsen

min 3. fødsel var en drille fødsel. de første 2 varede 19 og 21 timer. men ved nr. 3 startede det hele med at vandet gik, så den tog kun 6 timer.

Anmeld

3. maj 2011

kkk

1. fødsel havde først en nat med falske veer der gik i sig selv om morgenen, men aftenen efter gik fødslen igang og varede 6 timer fra start til slut. Gik i princippet let og ukompliceret uden smertestillende mv, men pressefasen varede mere end en time og jeg bristede lidt (Fik et par sting)

2. fødsel varede 4 timer fra start til slut og var super let og nærmest smertefri. Ingen bristninger

3. fødsel var lidt lang tid om at komme rigtigt i gang. Gik det meste af en dag med 'begyndende veer' som ikke rigtig blev til noget, men fra fødslen gik rigtig igang først på aftenen til bebsen var ude gik 2 timer. Ingen bristninger. Det var den mest smertefulde at de tre fødsler, men også den korteste så smerterne var hurtigt overstået. Og den var stadig uden komplikationer og uden smertestillende.

Anmeld

4. maj 2011

hekran

kkk skriver:

1. fødsel havde først en nat med falske veer der gik i sig selv om morgenen, men aftenen efter gik fødslen igang og varede 6 timer fra start til slut. Gik i princippet let og ukompliceret uden smertestillende mv, men pressefasen varede mere end en time og jeg bristede lidt (Fik et par sting)

2. fødsel varede 4 timer fra start til slut og var super let og nærmest smertefri. Ingen bristninger

3. fødsel var lidt lang tid om at komme rigtigt i gang. Gik det meste af en dag med 'begyndende veer' som ikke rigtig blev til noget, men fra fødslen gik rigtig igang først på aftenen til bebsen var ude gik 2 timer. Ingen bristninger. Det var den mest smertefulde at de tre fødsler, men også den korteste så smerterne var hurtigt overstået. Og den var stadig uden komplikationer og uden smertestillende.

Tak for deling! Har egentlig en forventning om, at det kommer til at gøre skidenas denne gang. Det gjorde det også sidste gang, hvor fødslen var meget kortere end første gang. Glæder mig så meget til det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.