Fald og tandlæge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Noneother

Min søn er i fredags faldet i dagplejen.
Dette fandt jeg først ud af igår. (hans far havde ham fredag til lørdag.)

Det jeg fik ad vide er at han er faldet og har flækket underlæben ret grimt, men der er ikke sket noget med tænderne. Fair nok, det kan jo ske.

men så idag synes jeg at jeg kan se, at der ligesom er sket en lille smule med emaljen på den eneste fortand han har i overmunden. -og nu til mit spørgsmål:

Hvad gør jeg lige her?
Skal jeg kontakte en tandlæge, og i så fald en bestemt tandlæge?
Ville tandlægen overhovedet gøre noget, nu det er en mælketand?

Han er meget pjevset, og han virker lidt irriteret, men jeg tror at det er fordi at fortand nummer 2 er lige på trapperne.

Bør jeg tage det op med DP.. For hvis der nu er sket noget, og det ikke er blevet opdaget?

Ja undskyld, det blev mange spørgsmål, men jeg er lidt lost her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Caroline86

du skal tale med dagplejen... De skal have en forsikring som dækker når den slags uheld er ude og der skal laves en skadesanmeldelse...

Når det er gjort skal du have en tandlæge til at kigge på tænderne og måske skal der tages røngten billede af dem... Normalt henviser man til den kommunale tandpleje (skoletandlægen), men hvis du har en tandlæge som du er tryg ved kan du typisk få lov til at tage ungerne med der, uden beregning (det er jo gratis når de er under 18)...

Men du skal have talt med DP om hvad der helt præcis er sket og så skal det meldes til forsikringen.. Har du selv en ulykkesforsikring til ham?

knus og god bedring med ham!

Anmeld

1. maj 2011

Noneother

Caroline86 skriver:

du skal tale med dagplejen... De skal have en forsikring som dækker når den slags uheld er ude og der skal laves en skadesanmeldelse...

Når det er gjort skal du have en tandlæge til at kigge på tænderne og måske skal der tages røngten billede af dem... Normalt henviser man til den kommunale tandpleje (skoletandlægen), men hvis du har en tandlæge som du er tryg ved kan du typisk få lov til at tage ungerne med der, uden beregning (det er jo gratis når de er under 18)...

Men du skal have talt med DP om hvad der helt præcis er sket og så skal det meldes til forsikringen.. Har du selv en ulykkesforsikring til ham?

knus og god bedring med ham!

Ja vi er ulykkesforsikret herhjemme. men den har en selvrisiko på 400kr. mht tandlæge, og hvis det ellers er gratis kan det vel dårligt betale sig.

Hmm ja så må jeg nok få ringet til en tandlæge imorgen når jeg har snakket med DP.

Jeg kan måske osse forstå hvordan DP kan overse det. Han har nok været hysterisk, og det ser ud til at have blødt en del. Flængen er 2cm og det bløder jo ad. H... til hvis man slår hul på læben.

men noget jeg heller ikke fatter er at hans far ikke har set en brik. Jeg mener kigger man da forhelvede ikke lige efter, når sådan noget er sket? Ej men det fatter jeg ikke...

Anmeld

1. maj 2011

Caroline86

Noneother skriver:

Ja vi er ulykkesforsikret herhjemme. men den har en selvrisiko på 400kr. mht tandlæge, og hvis det ellers er gratis kan det vel dårligt betale sig.

Hmm ja så må jeg nok få ringet til en tandlæge imorgen når jeg har snakket med DP.

Jeg kan måske osse forstå hvordan DP kan overse det. Han har nok været hysterisk, og det ser ud til at have blødt en del. Flængen er 2cm og det bløder jo ad. H... til hvis man slår hul på læben.

men noget jeg heller ikke fatter er at hans far ikke har set en brik. Jeg mener kigger man da forhelvede ikke lige efter, når sådan noget er sket? Ej men det fatter jeg ikke...

Laura har lige haft et styrt i vuggestuen (en måned siden ca) og der var vi hos min gamle tandlæge som jeg stoler blindt på og han fik kigget hende i munden... det blødte helt ustyrligt for hun havde netop fået en lang flænge over tænderne (det var i overmunden) og læbestrengen var smadret fuldstændig :s hun lignede et bombekrater i munden Vuggestuen havde allerede printet forsikringspapirerne ud til os da vi kom, vi talte forløbet igennem og så udfyldte vi den del vi skulle og de udfyldte deres del og så fik de dem sendt afsted dagen efter da vi kom derned! super effektivt...

Det er svært i starten at se om der er sket noget, for de er kede, det gør ondt, det bløder helt vildt og man er jo selv chokket når sådan noget er sket...

Men tag en snak med DP.. er sikker på hun er forsikret og så skal du bare en tur til den lokale skoletandlæge og have kigget på ham ofte er der ingenting sket, men det lyder da lidt træls med det emalje (heldigvis kun en mælketand, HVIS der er sket noget)

knus

Anmeld

1. maj 2011

Dot D

Det vigtigste er, at det bliver meldt til forsikringen på en eller anden måde, for bliver der noget senere, feks efter 18 års fødselsdag, og det er noget, der kan føres tilbage til det slag, så betaler forsikringen. Ellers kunne det blive vildt dyrt, så meld det selv, og få dagplejen til at melde det også

Anmeld

2. maj 2011

Noneother

Super. Tak skal i ha´begge to. Jeg har fået en tid til tandlægen her kl 12 og imorgen får jeg så snakket med DP om forsikring og alt det der.

men hold da op hvor er jeg forarget over at jeg ikke har fået noget som helst ad vide før lørdag eftermiddag. Det kan jeg simpelthen ikke greje oppe i mit hoved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.