BLW (Baby-led weaning)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

TineA

Nogle erfaringer her, kære damer?

Jeg ville gerne give sønnike herhjemme fingermad, på nær havregrøden, selvfølgelig.. Men jeg synes det mad univers er SÅ stort og forvirrende!! Så googlede jeg fingermad og fandt dette - kender I til det?

http://altomboern.dk/node/583036

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

sne190810

W.. skriver:

Jeg ville gerne give sønnike herhjemme fingermad, på nær havregrøden, selvfølgelig.. Men jeg synes det mad univers er SÅ stort og forvirrende!! Så googlede jeg fingermad og fandt dette - kender I til det?

Altså. Ved ikke om det er en erfaring. Men Sne spiser stort set altid selv sine måltider .. Og jeg har ikke vidst at det har et navn.  Troede bare at der var da sådan man lærte en baby selv at spise?
Meget af det bliver bare mast, smidst på gulvet, ned i stolen eller smurt rundt omkring. Men hun har altså også sine egne måder at spise på. Hun har luret skeen allerede, og er okay-god til at føre skeen op til munden med mad på. (Hun er 8måneder) ELlers foregår det med hendes små buttede hænder. Også havregrød/øllebrød ect. Øllebr'd har hun blandt andet fundet ud af at 'mase' det lidt først og smøre godt ud gennem fingrene, for derefter at nærmest suge det ud af sin knyttede hånd!!

Det ser virkelig sjovt ud! Og en aneeeelse ulækkert .. Men hva' fa'en! She's a baby

Det er dejlig nemt at hun selv kan sidde og hygge sig lidt med sin mad, fordybe sig og undersøge. SÅ kan jeg evt. lave resten af aftensmaden færdig (har åbent køkken ud til stue/spisestuen), spise min egen mad osv. I stedet for jeg skal sidde og bruge en 20-30 min på at made hende.

Favoritter herhjemme er for tiden:

Broccoli'træer' - sikker vinder altid
Kartoffel både (pommes frites agtige)
Pastaskruer (tit blandet med lidt pesto)
Brød med smøreost/smør/aoli/pålæg - you name it
Agurk/gulerod
Kød er jeg først lige begyndt at give hende, men har da erfaret at kylling er et hit ..

Altså ja .. Hun får egentlig bare hvad der er i køleren, og det som jeg ved hun kan lide

Anmeld

4. maj 2011

Zeus

W.. skriver:

Jeg læste om det for et stykke tid siden, men har faktisk ikke nerverne til de kæmpe lunser hun fik bidt af div. ting, så vi er tilbage til den "normale" baby-mad i små bitte bider

Anmeld

4. maj 2011

Zeus

Men hun får stadig selv lov til at spise med en pre-loaded ske, det har hun heeelt styr på nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.