hc=k skriver:
Kender i det med at man en eller to gange får noget tøj fra en som kender en osv. Det er jo fantastisk at få den hjælp.
Sagen er den at jeg har en svigermor som engang fik en pose med tøj og det var jeg da glad for, det meste af tøjet var rigtig flot for det er begrænset hvor slidt tøjet når at blive når de er en str. 74-80 stykker.
Nu er det så bare blevet en vane for svigermor at hun skraber tøj sammen fra alle verdenshjørner, hvilket er rigtig sødt, men tøjet er bare rigtig grimt, slidt og plettet. Nu i dag har jeg modtaget en pose med en masse bodyer i str. 98 (Kristopher bruger 86 så det er jo fint nok ) , men man kan se at det barn der har haft dem før har haft nogle større uheld og det synes jeg sgu er klamt og uforskammet at give mig.
Jeg ved ikke rigtig om jeg bare ska blive ved med at modtage tøjet og lade som ingenting eller om jeg skal sige noget til hende (igen).
Hver gang hun har modtaget noget tøj fra nogle går hun ud og køber noget helt nyt som tak
Jeg kan godt føle dig i at det kan være et dilemma at stå i, men svigermor gør det jo kun fordi du tidligere har udvist glæde overfor at modtage tøjet, så for hende er det af bedste mening.
Du kan jo sagtens sige til hende at du ikke vil beholde det der er meget plettet, det er jeg da sikker på hun kan forstå.
Jeg har selv en svigerfamilie som køber en masse genbrug til vores søn, og det er ikke altid lige pænt. Men jeg siger pænt tak hver gang, de behøver ikke få at vide at det måske ikke lige er i morens smag 
Anmeld