er jeg den eneste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Milka

... der drukner i vasketøj? synes snart ikke jeg laver andet end at sortere / vaske / hænge op / pille ned / folde sammen / lægge på plads -- hver dag, hele tiden!

og tøjet bliver så hurtigt slidt at se på, synes jeg. vasker ikke på mere end 40° og hængetørrer kun. men alligevel.

har sågar indført små regler for hvor hvornår tøjet skal vaskes i et forsøg på at gøre bunken mindre: man må godt have tøjet på tre gange medmindre det er synligt snavset, hvilket det ofte er. så nu, i en alder af 2+ år, er pigerne begyndt at få savlesmæk på dagligt, i et forsøg på at beskytte tøjet lidt.

det var bare det! god søndag aften og knus fra vaskekonen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

JustAnotherName

... der drukner i vasketøj? synes snart ikke jeg laver andet end at sortere / vaske / hænge op / pille ned / folde sammen / lægge på plads -- hver dag, hele tiden!

og tøjet bliver så hurtigt slidt at se på, synes jeg. vasker ikke på mere end 40° og hængetørrer kun. men alligevel.

har sågar indført små regler for hvor hvornår tøjet skal vaskes i et forsøg på at gøre bunken mindre: man må godt have tøjet på tre gange medmindre det er synligt snavset, hvilket det ofte er. så nu, i en alder af 2+ år, er pigerne begyndt at få savlesmæk på dagligt, i et forsøg på at beskytte tøjet lidt.

Jeg er med i "de evige vaskekoners klub!"

2 børn bruger bare meget tøj. Og det gør to voksne jo for så vidt også.
Eller egentlig gør hver mand ikke, men når så det ryger i samme vasketøjsbunke, så bliver den bare alt for hurtig stor!

Jeg kan se en bunke vasketøj hobe sig op, og næsten udgøre en ny vask MENS vaskemaskinen kører   

Så nej, du er ikke alene. Der er dage hvor jeg med stort opgivende SUK, går igang med opgaven, som virker uendelig. Jeg syntes også, at jeg bruger meget tid på at vaske, tørre, fordele, lægge sammen og uddele i de rigtige skabe. For så at slæbe en ny bunke til maskinen, og starte endnu en vask....

Anmeld

1. maj 2011

Vinker

Jeg synes også jeg vasker heeeeeele tiden, suk. Det er ufatteligt så meget tid man bruger på det vasketøj. Æv det er træls. Som om jeg ikke ser nok på tøj når jeg er på arbejde :s

Tak også god søndag til dig. Jeg vil ind og se "den som dræber" nu. Ser du også den serie??

Anmeld

1. maj 2011

Skouboe

Jeg har - forgæves desværre - truet med at vi kun skulle skifte sengetøj hvert halve år og at tøjet skulle bruges på begge sider, før man fik rent på... men ak det udløste ramaskrig fra familien.

Vi er 2 voksne og 2 børn og jeg vasker ca 10 maskiner ugentligt (nu er det jo også nemmere for mig, der har dem stående lige ude i bryggerset) i en 8 kg maskine. Vi får skiftet sengetøj og håndklæder ugentligt og pånær nattøjet kan intet af tøsernes tøj genbruges... nogen gange har Siljas uldbody overlevet, men som regel ikke. Hele vinteren har Frejas flyverdragt været vasket 2-3 gange om ugen fordi den har været så stiv af mudder at den kunne stå selv. Nu er det thermotøjet og jakkerne der ikke overlever mere end max en uge.

Har du prøvet at vende mørkt og farvet tøj med vrangen ud inden vask? Og så eddike som skyllemiddel. Det gør ret meget for farverne. Jeg får det desværre ikke gjort så tit, men jeg prøver!

Måske jeg skulle opfinde vendbart tøj, eller noget snedigt nano-noget der gjorde tøjet smudsafvisende, eller måske jeg bare skulle sy al tøsernes tøj i voksdug, så kunne jeg spule unger og tøj sammen i brusebadet hver aften...

Anmeld

1. maj 2011

Barbamama

Nej vi er også altid bagud med alt det lort! Åha mand!!! Carla kan formå at bruge 3 bluser om dagen!

Anmeld

1. maj 2011

Klitgaard

Jeg er seriøst ved at drukne i vasketøj jeg kommer aldrig til bunds .Vi er 5 i hustanden mine 2 piger har 2 og 3 idrætstimer om ugen og hvergang er det et sæt tøj og håndklæde der ryger i vasketøjskurven og i næste uge starter Emilie også til fodbold . hjæælp siger jeg bare

Anmeld

1. maj 2011

Lilletrold

NEJ du er ikke den eneste der drukner  tænker tit på min vaskemaskine må være så træt af at være en del af vores familie for den har aldrig fri  stort knus til dig og dine guldklumper - undskyld jeg er væk så længe af gange. Håber du kan mærke jeg sender gode tanker engang i mellem. Knus

Anmeld

1. maj 2011

Vingummien

Puha jeg vasker også vildt meget syntes jeg, jeg kan så ikke få en savlesmæk på E igen, han bliver så gal. Da han var syg her inden påske og i påsken, der kunne han jo ikke holde på mundvandet, så der endte det med bar mave og så sad jeg og tørrede konstant, ellers VAR jeg druknet i vasketøj.

Jeg vasker også ved 40 grader, og hænger til tørre, jeg syntes ikke det slider vildt, kan det være det du vasker med?
I den her varme syntes jeg det er svært at bruge tøjet mere end en gang

Anmeld

1. maj 2011

Laulund87

Skouboe skriver:

Jeg har - forgæves desværre - truet med at vi kun skulle skifte sengetøj hvert halve år og at tøjet skulle bruges på begge sider, før man fik rent på... men ak det udløste ramaskrig fra familien.

Haha det var ellers en fed idé

Anmeld

2. maj 2011

<3

Vasketøj står ud af begge mine ører!!! Jeg har tendens til støvallergi så alt sengetøj og håndklæder skal vaskes hver uge. Og her i birkepollen sæsonen bliver vores tøj tørretumblet pga. kærestens allergi så... Og har bare haft for mange infektioner til at tøjet ikke skal vaskes ved 60gr så må tøjet skiftes ud noget oftere... Sådan er det!

Men jo er kronisk bagud med vasketøj! Glæder mig til sommer så er der mindre overtøj og lange bukser mm...!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.