At lære at tabe....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Kaufie

Vi har forsøgt at spille et spil med William - Tju-Hej - lidt lige som billedlotteri - blot har alle spillere de samme billeder, og så gælder det om at finde den angivne ting først.

Vi er af den holdning, at William skal lære at tabe en gang imellem med det samme. Men for søren - det holder hårdt. Hver gang Claus eller jeg finder en ting først bliver han eddikesur og forlanger, at vi starter forfra. 

Vi har forsøgt at fortælle ham det med regler og at man ikke kan vinde HVER gang - og gjort ham opmærksom på, at vi jo heller ikke bliver sure eller kede af det når han vinder. Men det kommer vist til at tage lidt tid - og en del tårer.....

Hvordan lærer I jeres unger at tabe?

Er der nogen nem omvej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Grynt

Freja er ikke nået så langt i hendes udvikling, så det venter vi lige med lidt endnu. Men hos storebror Aske har det godt nok også holdt hårdt  Vi har også skulle igennem mange tårer, vredes udbrud, hyl og skrig og vælten af hele spillet.......men han er ved at lære det  De første mange gange jeg spillede uno med ham og han tabte blev han vred mm. Han forlangte også en ny omgang, men ikke på vilkår om jeg gad lege med en unge der hylede og ikke gad at spille efter reglerne. Nu ved han, at nogle gange vinder man og andre gange ikke...sådan er livet

Anmeld

1. maj 2011

ka li ja

mine har lært at tabe fra starten af. på trods af hysteri, så jeg også holdt hårdt på at det SKAL læres. og det kommer

men det betyder ikke at de ikke får lov til at vinde engang imellem, for man skal også vise dem hvor fedt det virkelig er at vinde.

så bliv ved kaufie, du gør det HELT rigtige efter min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.