underlag på "legeplads"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.126 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. april 2011

Caroline86

Hej tøser (og mænner)

Vi er ved at lave en "legeplads" til Laura oppe i sommerhuset og skal finde ud af hvilket underlag vi skal vælge... der kommer bl.a. til at være gyngestativ og det er primært under det vi tænker der skal være et ordentligt underlag. Det bliver lavet et sted på grunden hvor der IKKE en alm. græsplæne, så der er nok nødvendigt at grave ud og lægge noget...

Daniel siger træ-/barkflis, men det tænker jeg bliver ubehageligt og hårdt at falde på og man risikerer splinter Jeg havde egentlig tænkt sand, men ved godt at det også kan slå hårdt...

Så har jeg kigget på diverse legepladsunderlag som gummiasfalt, gummifliser osv men jeg synes ikke det er nemt at finde ud af hvad der er bedst - og til prisen!!

Hvad har I under Jeres? Håber at høre fra nogen der har andet end græs da det som sagt ikke rigtigt er en mulighed for os...

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

Nalle

Min første tanke var også det der gummi asfalt

Anmeld

30. april 2011

bøgelund

Caroline86 skriver:

Hej tøser (og mænner)

Vi er ved at lave en "legeplads" til Laura oppe i sommerhuset og skal finde ud af hvilket underlag vi skal vælge... der kommer bl.a. til at være gyngestativ og det er primært under det vi tænker der skal være et ordentligt underlag. Det bliver lavet et sted på grunden hvor der IKKE en alm. græsplæne, så der er nok nødvendigt at grave ud og lægge noget...

Daniel siger træ-/barkflis, men det tænker jeg bliver ubehageligt og hårdt at falde på og man risikerer splinter Jeg havde egentlig tænkt sand, men ved godt at det også kan slå hårdt...

Så har jeg kigget på diverse legepladsunderlag som gummiasfalt, gummifliser osv men jeg synes ikke det er nemt at finde ud af hvad der er bedst - og til prisen!!

Hvad har I under Jeres? Håber at høre fra nogen der har andet end græs da det som sagt ikke rigtigt er en mulighed for os...

knus

det smarteste ville jo nok være gummifliser.. men til omkring 500 kr pr m2, er der nok andre muligheder. Må det ikke være græs eller kunststof?

Anmeld

30. april 2011

Madam Blå

Jeg synes sand er det bedste Alt kan være hårdt at lande på, men synes nu at sand er det bedste.

Kan selv huske hvor sindssygt ondt de der gummifliser kunne gøre. Øv for nogle hudafskrabninger.

Anmeld

30. april 2011

Caroline86

bøgelund1 skriver:

det smarteste ville jo nok være gummifliser.. men til omkring 500 kr pr m2, er der nok andre muligheder. Må det ikke være græs eller kunststof?

jeg har fundet fliserne til ca. 300 kr/kvm og det er så inkl de der monteringslister så de ikke glider.. hmm.. men det er dælme mange penge

Vi vil helst holde det så "natur" som muligt da det er en stor skovgrund vi har, men det skal jo være så hun ikke kommer til skade, den lille myre... hmm

Anmeld

30. april 2011

Caroline86

Kristinav skriver:

Jeg synes sand er det bedste Alt kan være hårdt at lande på, men synes nu at sand er det bedste.

Kan selv huske hvor sindssygt ondt de der gummifliser kunne gøre. Øv for nogle hudafskrabninger.

jeg synes nemlig også sand er godt.. det havde vi i min børnehave (for maaaange år siden) og jeg husker det ikke som om man slog sig når man sprang af gyngerne

Det er jo også billigt og nemt at holde (mange af de andre ting kan godt blive lidt medtagede når de står en hel vinter unden pleje, tror jeg) og man behøver ikke luge ukrudt

Anmeld

30. april 2011

bøgelund

Caroline86 skriver:

jeg har fundet fliserne til ca. 300 kr/kvm og det er så inkl de der monteringslister så de ikke glider.. hmm.. men det er dælme mange penge

Vi vil helst holde det så "natur" som muligt da det er en stor skovgrund vi har, men det skal jo være så hun ikke kommer til skade, den lille myre... hmm

ja det er jo en lidt bedre pris.. men ved det sku ikke.. i min fantasi, ville græs eller de gummifliser være den bedste løsning.. men skal ikke gøre mig klog på det.. kunne forestille mig, at sand ikke er rart.. 

men håber i finder den bedste løsning for jeres lille prinsesse  

Anmeld

30. april 2011

lilledittemor

Jeg ville også sige det der gummeasfalt - det brugte vi under gyngen i min gamle vuggestue.

Har selv rigtig dårlig erfaring med sand.
Det slår fandeme hårdt (faldt af en vippe) - og var ikke i stand til at få luft fordi jeg landede på siden..

Anmeld

30. april 2011

Caroline86

Ditte_Marie skriver:

Jeg ville også sige det der gummeasfalt - det brugte vi under gyngen i min gamle vuggestue.

Har selv rigtig dårlig erfaring med sand.
Det slår fandeme hårdt (faldt af en vippe) - og var ikke i stand til at få luft fordi jeg landede på siden..

det er dælme svært... og der er ligeså mange meninger som der er muligheder

Daniel siger at de bruger barkflis (uden splinter) flere og flere steder fordi det virker affjedrende... det kan jeg godt se fidusen i... men tanken om at lande på de der flis nogen.. av altså haha.. men måske er det fordi jeg tænker traditionelt træflis og det ville jeg ikke have lyst til.. hihi...

Tror måske vi må i byggemarkedet og tale med dem om hvad DE anbefaler

Anmeld

30. april 2011

Bom

Hej søde.. Du kan få noget speciel sand til sådan er formål, det bliver kaldt fald-sand i daglig tale, og hvis du kører i en grusgrav og siger du skal ha fald-sand, då ved de godt hvad det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.