Min datter gider ikke spise !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Skytten0111

Heej !

Min datter er snart 7 måneder, og hun gider stadig ikke rigtig at spise så meget andet end mælk.

Jeg har prøvet så meget nu, at jeg snart ikke har flere ideer... Har prøvet at lave havregrød, øllebrød, kartoffelmos med og uden grøntsager, mos af gulerødder, lasagne (hjemmelavet), risengrød, kartofler med sovs og kød (most), diverse pakker fra Beauvais og nestle (staves?)... mos på glas, ligeleders fra beauvais og et andet mærke (husker ikke navnet) Men det eneste hun vil spise er frugtmos på glas... Jeg forsøger gentagende gange med de forskellige retter..

Det bliver kun til et par mundfulde, før hun ikke gider det..

Hjæælp!

Har i oplevet noget lignende? Hvad gjorde i? Har i nogle gode ideer til mad?

Mvh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Skytten0111

Slet ingen????

Anmeld

29. april 2011

GUSO

Hej først et kæmpe til dig ved det er utrolig hårdt og frustrerende være i.. Jeg fuld emmede min datter til hun var ca 8 mdr hun ville absolut ikke spise noget og tro mig jeg har også prøvet alt.. Syndhedsplejersken sagde til mig at jeg skulle holde en pause med at prøve, prøvede jo flere gange om dagen on hun ikke ville have bare det mindste men lukket var munden hun ville ikke engang smage!! Hun sagde også at det et normalt at nogle børn ikke spiser før de er 8-10 mdr og det gav mig lidt ro..Da hun var ca 8 mdr prøvede jeg igen (havde holdt pause i 3 uger) og pludselig ville hun gerne smage.. Man skal bare huske at give dem mad som når de starter de skal lige vende sig til det jo.. Nu er hun 12 mdr og spiser alt!!! Så man skal bare være tålmodig og ikke stresse over det.. Ved det er svært... Hilsen Camilla

Anmeld

29. april 2011

Skytten0111

GUSO skriver:

Hej først et kæmpe til dig ved det er utrolig hårdt og frustrerende være i.. Jeg fuld emmede min datter til hun var ca 8 mdr hun ville absolut ikke spise noget og tro mig jeg har også prøvet alt.. Syndhedsplejersken sagde til mig at jeg skulle holde en pause med at prøve, prøvede jo flere gange om dagen on hun ikke ville have bare det mindste men lukket var munden hun ville ikke engang smage!! Hun sagde også at det et normalt at nogle børn ikke spiser før de er 8-10 mdr og det gav mig lidt ro..Da hun var ca 8 mdr prøvede jeg igen (havde holdt pause i 3 uger) og pludselig ville hun gerne smage.. Man skal bare huske at give dem mad som når de starter de skal lige vende sig til det jo.. Nu er hun 12 mdr og spiser alt!!! Så man skal bare være tålmodig og ikke stresse over det.. Ved det er svært... Hilsen Camilla

Tusind tak for svar.

Tror at jeg vil ringe til sundhedsplejesken en gang..

Det er præcis det samme med min pige, hun lukker munden og vender hovedet væk fra skeen..det kan være så stressende til tider.. men godt at vide at man ikke er/har været alene med det problem..

Mvh Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.