Kan det være ticks, eller hvorfor gør hun sådan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.859 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Tanja84

Heiii de damer

Er her på det sidste blevet en smule urolig for Emma

Hun har haft en tendens til at lave en form for ticks med sit hovede, hvor hun trækker skulderen op/ligger hovedet ned på skulderen i en slags krampetrækning.

Nogen dage kan hun gøre det op til flere gange, og andre dage gør hun det slet ikke.

Hun er ved fuld bevidsthed, og aner virkelig ikke hvorfor hun gør det.

Kan jo ikke lade være med at tænke på alt lige fra en ligegyldig ting, til en muskel der sidder i klemme eller værst af alt, en form for epelepsi eller noget helt tredje.

Får heldigvis besøg af SP i næste uge, hvor jeg naturligvis vil spørge hende til råds.

Men er der andre herinde som har oplevet lignende, eller kender til det?

Kram fra en lidt urolig mor, der ikek rigtig ved om hun skal være urolig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

L.J.L

Lauritz gjorde også nogle mærkelig ting med hans hovede da han var mindre. Jeg blev også bekymret for om der var noget galt med ham

Han lagde hele tiden sit hoved til siden, på sådan en sjov måde, lidt som du beskriver.

Men han er altså ganske normal.

Tror det er ret naturligt

Anmeld

29. april 2011

Tanja84

linselouise skriver:

Lauritz gjorde også nogle mærkelig ting med hans hovede da han var mindre. Jeg blev også bekymret for om der var noget galt med ham

Han lagde hele tiden sit hoved til siden, på sådan en sjov måde, lidt som du beskriver.

Men han er altså ganske normal.

Tror det er ret naturligt

Glæder mig at hører Emma ikke er den eneste.

Til at starte med virkede det som et lille charmetræk, når hun lige lagde hovedet på skrå - og synes dte så virkelig kært ud

Men synes det har ændret sig på det sidste, og virker nu lidt mere krampe/ticks agtig 

Anmeld

29. april 2011

Sara_S

Kan det måske være tøjet der gener hende? Har du lagt mærke til hvad det er for noget tøj hun har på når hun gøre det? 

Sidder lige og prøver og lave de samme bevægelser som du beskriver. Jeg ville normalt lave de samme bevægelse hvis jeg havde noget der kløede elle generede mig i nakken el. om halsen... 

Det er bare et bud herfra... 

Anmeld

29. april 2011

Tanja84

Sara_S skriver:

Kan det måske være tøjet der gener hende? Har du lagt mærke til hvad det er for noget tøj hun har på når hun gøre det? 

Sidder lige og prøver og lave de samme bevægelser som du beskriver. Jeg ville normalt lave de samme bevægelse hvis jeg havde noget der kløede elle generede mig i nakken el. om halsen... 

Det er bare et bud herfra... 

Tror desværre ikke det har noget at gøre med tøjet, da hun også har gjort det uden tøj på.

Har overvejet om det måske kunne være øret, eller en evt. muskel der er lidt stram.

Håber virkelig min SP kan gøre mig lidt klogere på det, når hun kommer tirsdag.

Anmeld

29. april 2011

morNov2010

Det er helt normalt, at børn i en periode af deres liv har tics af den ene eller den anden art. Det er først hvis ticsene fortsætter i mere end 1 år, at der er grund til bekymring, eller - selvfølgelig - hvis barnet mister bevidstheden (abscenselignende tilstand).

Så jeg tror ikke du skal være bekymret.

Kh Mette, mor til en dreng med Tourette (sygdom med ufrivillige tics)

Anmeld

29. april 2011

MinNoah

Åh ja... det kender jeg alt til

Min søn gjorde det også i nogle måneder da han var yngre... og guuuud hvor var jeg bekymret, tog ham til lægen, filmede de "tics" (præcis som du beskriver din datter har), min læge var ikke bekymret, men det var JEG! Derfor blev vi sendt videre til børnelæge som heller ikke var synderlig bekymret, men dog gerne ville videresende os til EEG undersøgelse som ku vise om han evt havde epilepsi af en art... meeen da datoen så nærmede sig (der er jo laaang ventetid) så var ticsene holdt mere eller mindre op og jeg ville ikke udsætte min søn for undersøgelser uden grund.

Jeg sad og googlede tics og baby og fandt en masse skrækkelige film på youtube om børn med spastisk lammelse, hjerneskadede børn, hvor alle deres symptomer var startet med disse tics som du beskriver (som min søn også havde) jeg var virkelig BEKYMRET!! (også fordi han samtidig var meeeeget langsom motorisk). Men ellers var han helt normal.¨

Idag er han 20 mdr og fuldstændig normal... han blev aldrig undersøgt, og han har dem ikke længere....

Så ja jeg tror du kan tage det ganske roligt, og gør dig selv den tjeneste IKKE at google det, man får kun dårlige historier op.,...

Anmeld

29. april 2011

millesofie

Marcus-Emil er lige begyndt at gøre sådan igen (gjorde det da han var ca2år sidst)

vi har fundet ud af at det er han hår som kilder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.