Termin er nået, hvornår mon hun kommer ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Mus84

Hej Alle.

Så har jeg nået min termin, det var dog igår Så nu er det nu snart jeg skal se min datter, holde hende og kysse hende... Det er så uvirkeligt på en eller anden måde at nu skal jeg være mor, men glæder mig helt vildt til at se hende og til fødslen er overstået..

Er lidt nervøs over tingene, håber ikke at gå meget over tid, og håber virkelig på et godt forløb..  Har været til jordmoder igår for sidste gang og idag bestilte jeg tid til kontrol som bliver mandag d.9 maj...

Men alt er parat, autostol og pusletaske med lillepigens ting i, står fast nede i bilen  Dog synes jeg det er svært hvad jeg selv skal pakke af tøj? Hvad kan man være i efter fødslen?

Ih ved jeg ikke hvad jeg ville med denne, men ville bare lige ud med mine tanker..  Der er vel flere af jer der går som mig og venter på miraklet sker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

MyLove E

Hej.

Jeg har godt nok stadig 12 dage til termin, men jeg er bare så klar til det gerne må være nu.. Vi har også pakke taske til den lille, som står klar i bilen. Jeg kunne ikke vælge hvad jeg skulle ta med til den så jeg har taget næsten alt med i 50- 56. Vi har ikke så meget syntes det har været svært at finde noget i neutral farve og så vil jeg også meget gerne ha noget drenge/ pige tøj. Nå vi ved hvad det er for en lille mus der ligger inde i maven.

Har i gjort værelset helt klar??

Anmeld

29. april 2011

Mus84

Tauf skriver:

Hej.

Jeg har godt nok stadig 12 dage til termin, men jeg er bare så klar til det gerne må være nu.. Vi har også pakke taske til den lille, som står klar i bilen. Jeg kunne ikke vælge hvad jeg skulle ta med til den så jeg har taget næsten alt med i 50- 56. Vi har ikke så meget syntes det har været svært at finde noget i neutral farve og så vil jeg også meget gerne ha noget drenge/ pige tøj. Nå vi ved hvad det er for en lille mus der ligger inde i maven.

Har i gjort værelset helt klar??

Men hvad har du pakket til dig selv??  Pigens tøj er pakket og har taget lidt af hvert i str. 50 og 56.. Det er sværere med overtøjet, havde egtenlig købt en fleecedragt fra H&M, men tvivler på vejret at den bliver for varm, så måske det bliver et sæt tøj med dyne eller tæppe over sig..

I ved ikke hvad det bliver?

Ja det er klart, har lige købt den sidste ting som var madras til vuggen igår  og ellers kan hun bare komme..

Anmeld

29. april 2011

MyLove E

Mus84 skriver:

Men hvad har du pakket til dig selv??  Pigens tøj er pakket og har taget lidt af hvert i str. 50 og 56.. Det er sværere med overtøjet, havde egtenlig købt en fleecedragt fra H&M, men tvivler på vejret at den bliver for varm, så måske det bliver et sæt tøj med dyne eller tæppe over sig..

I ved ikke hvad det bliver?

Ja det er klart, har lige købt den sidste ting som var madras til vuggen igår  og ellers kan hun bare komme..

Jeg har bare pakket et på bukser med elastik og nogle toppe. Ellers ikke så meget da jeg ikke har så meget tøj jeg kan passe. Så jeg har ikke rigtig "råd" til at havde det liggende i en taske i måske 3uger.

Vi ved ikke hva det bliver vi satster på en baby :-) Vi har ikke købt noget over tøj men har en mormor der strikker en masse trøjer så det bliver nok sådan en den får på hjem eller også bliver det tæppe eller dyne.

Jeg har lidt svært ved at gøre værelset klar. Men alt er købt og klart. Vuggen er godt nok ikke hjemme endnu. Vi har fået den er min mor som har købt den af en af min mosters veninder, men når jeg har født kommer min moster med den. Og den er helt klar med madras og altmulig :-)

Anmeld

29. april 2011

Line Højdal

Jeg er i dag 8 dage over termin og kan godt forstå i glæder jer...

Herhjemme var vi klar allerede 3 uger før termin, så ja - vi har været klar læææænge synes jeg

Vi har ikke lillemandens værelse klar endnu, da vi regner med at der lige går lidt tid inden han skal have sit eget værelse. Sengen er klar ved siden af vores i soveværelset og puslepladsen er også klar til første bleskift  Ellers ja - så er der gjort alverdens forberedelser, da vi jo forhåbentligt skal føde herhjemme... Derudover er der mad i fryseren til i hvert fald 14 dage, så vi bare kan hygge alle 3, der er gjort hovedrent op til MANGE gange, barnevogn og tremmeseng er redt og tøj op til str. 62 er vaket og lagt på plads...

Så ja, her kan han bare komme... og gerne i dag, jeg er såååå utålmodig!!

Håber vi alle snart har vores baby-guld i armene og at jeres fødsler må gå dejlig let for jer!!

Line

Anmeld

29. april 2011

mortil4dejligepiger

Her er vi også klar!  Jeg har termin i morgen, men føler allerede, jeg er gået over tid. Jeg er 4. gangs gravid og har de andre gange født en lille uge før tid. Så jeg havde regnet med, at det ville være det samme denne gang .

Jeg regner med at føde ambulant, så jeg har bare lagt en body og en dragt i en taske sammen med et par ammeindlæg og en ammebh. Den lille får en dyne over sig i autostolen. Og jeg tager bare det tøj på på vej hjem, som jeg ankommer til hospitalet i . Og så hjem i bad og være sammen med familien. Glæder mig!!

Håber I føder snart og får en dejlig fødsel, allesammen

Anmeld

30. april 2011

Mus84

Ja ih det er altså spændende...

Line: Har du så været til kontrol 41+3 eller skal det? og ved du noget om hvordan en igangsættelse evt skal foregå? Det lyder da spændende med at du skal føde derhjemme.. Selvom jeg vil gerne ind da det er første, og så der er den rette hjælp osv..  

Ja vi har heller ej værelse til lillepigen, men har et stort soveværelse hvor der er plads til hun får en lille del af det, og ellers bor vi i vores kolonihavehus som har flere alkover til diverse..

Det kan jo blive lige om snart for os alle ja, har i ikke nogen symtomer bare lidt? Og hvad er jeres børn skønnet til at veje?

I torsdags da jeg var til jordmoder for sidste gang inden fødslen blev min prinsesse skønnet til 3400, ved godt at mange gange passer skønnet slet ikke, men tror nu det passer meget godt.

Udover sagde hun jeg har meget fostervand, og hvis mit vand derfor går skal jeg blive liggende  I gamle dage sagde de det var det man skulle, men det siger de ikke mere, men for en sikkerhedsskyld sagde hun det var nok det bedste.. Så navlesnoren ikke vikler sig rundt forkert...

Jeg synes dog jeg har haft en del plukveer igår og idag, de kommer og går og så har jeg osse indimellem lidt menstrationssmerter.. Men ikke noget der gør ondt eller noget, det strammer bare lidt  Men nøj jeg glæder mig altså ikke til at have mens igen og smerterne hver måned, ej hvor har det dog været dejligt uden var...

Nå men pøj pøj til jer alle, håber det vil gå os godt og vi snart ser vores guldklumper....!

Anmeld

30. april 2011

MyLove E

Line: Jeg krydser så meget finger for at i får jeres hjemmefødsel

Jeg har også haft en del plukke veer. Og i nat havde jeg bare den mest trælse nat. Jeg gik i seng kl 22.30 det tog som altid noget tid at falde til ro. Vågne så igen kl 24 og kunne OVERHOVEDET ikke finde ro, jeg lå i 2 timer og vente og dreje mig og gik på toilet 4 gange. til sidst stod jeg op. Jeg havde mange plukkeveer, så troede faktisk at det var snart. ved en 4tiden begyndte jeg at kaste op, og fik det bare rigtig træls. Min mand vågne sagde jeg skulle prøve og kom ind og putte lidt. Jeg faldte så i søvn ved en 5 tiden. Og det var gået i sig selv igen. ØV ØV. Jeg orker slet ikke hvis jeg skal havde sådan nogle nætter her til sidst.

Hvordan sover i ? nu er i jo lige 2-3 uger længerne henne?

Knus Tanja

Anmeld

2. maj 2011

Mus84

Tauf skriver:

Line: Jeg krydser så meget finger for at i får jeres hjemmefødsel

Jeg har også haft en del plukke veer. Og i nat havde jeg bare den mest trælse nat. Jeg gik i seng kl 22.30 det tog som altid noget tid at falde til ro. Vågne så igen kl 24 og kunne OVERHOVEDET ikke finde ro, jeg lå i 2 timer og vente og dreje mig og gik på toilet 4 gange. til sidst stod jeg op. Jeg havde mange plukkeveer, så troede faktisk at det var snart. ved en 4tiden begyndte jeg at kaste op, og fik det bare rigtig træls. Min mand vågne sagde jeg skulle prøve og kom ind og putte lidt. Jeg faldte så i søvn ved en 5 tiden. Og det var gået i sig selv igen. ØV ØV. Jeg orker slet ikke hvis jeg skal havde sådan nogle nætter her til sidst.

Hvordan sover i ? nu er i jo lige 2-3 uger længerne henne?

Knus Tanja

Sjovt sådan en nat havde en i nat, har virkelig sovet skidt har været oppe på toilettet utallige af gange og haft små veer.. Stod op kl.5 tog en lur på 1,5 time kl.7 og derefter var der ingen veer..

Tror dog min slimprop er gået, og har ind imellem igen små veer som går om i lænden... men ingen regelmæssige endnu..

Så det er ikke kun dig der sover dårligt  alle andre nætter sover jeg højest 6 timer af gangen og til middag kan jeg kun sove 10 min..  glæder mig til at sove på maven igen

Sender lige vestøv afsted til jer alle og modtages gerne også

Anmeld

2. maj 2011

MyLove E

Mus84 skriver:

Sjovt sådan en nat havde en i nat, har virkelig sovet skidt har været oppe på toilettet utallige af gange og haft små veer.. Stod op kl.5 tog en lur på 1,5 time kl.7 og derefter var der ingen veer..

Tror dog min slimprop er gået, og har ind imellem igen små veer som går om i lænden... men ingen regelmæssige endnu..

Så det er ikke kun dig der sover dårligt  alle andre nætter sover jeg højest 6 timer af gangen og til middag kan jeg kun sove 10 min..  glæder mig til at sove på maven igen

Sender lige vestøv afsted til jer alle og modtages gerne også

Sender en masse ve støv til dig. Du er jo gået over tid så er det nok bedst at du får mest :-)

Men jeg sover også kun 5-6 timer om natten. Kan så godt sove et par timer om eftermiddagen. I dag en jeg så ikke falde i søvn, og kl er ved at blive for mange, da jeg nemt kan sove 2 timer her om eftermiddagen. Så må bare gå tidlig i seng.

Men i dag har min mave været helt hård hele dagen. Skal til jordmoder i morgen.  syntes det er lidt spændende.

Håber snart du føder så du kan sove på maven :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.