Ja men hvad gør jeg så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Den lykkelige

Snakkede lige med min sundhedsplejerske om vores datters søvn, som rådede mig til at stoppe med at gå ture med barnevognen (går ca 12 km hver dag).. Men har svært ved at få hende til at sove når vi så ikke skal ud og gå.. fordi hun vil vugges/køres/vippes i søvn.. Men jeg vil savne mine ture helt vildt.. fordi det jo også er den måde jeg kan få min motion på, mens jeg er "på" med hende.. Ellers ville jeg nok ikke lige finde tiden til det.. Men hvad gør jeg så?? Nogle metoder eller ideer til hvad jeg kan gøre for hun ikke skal køres i søvn, men vi stadig kan trille afsted med vognen?? Har prøvet gøre sådan at den står stille når hun bliver lagt også vente lidt til hun sover også køre.. men har ikke hjulpet på de dage hvor vi så ikke skal køre med vognen, eller om aftenen når hun bliver puttet i vognen indenfor.. Kom endelig med råd  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

2babygirls

Den lykkelige skriver:

Snakkede lige med min sundhedsplejerske om vores datters søvn, som rådede mig til at stoppe med at gå ture med barnevognen (går ca 12 km hver dag).. Men har svært ved at få hende til at sove når vi så ikke skal ud og gå.. fordi hun vil vugges/køres/vippes i søvn.. Men jeg vil savne mine ture helt vildt.. fordi det jo også er den måde jeg kan få min motion på, mens jeg er "på" med hende.. Ellers ville jeg nok ikke lige finde tiden til det.. Men hvad gør jeg så?? Nogle metoder eller ideer til hvad jeg kan gøre for hun ikke skal køres i søvn, men vi stadig kan trille afsted med vognen?? Har prøvet gøre sådan at den står stille når hun bliver lagt også vente lidt til hun sover også køre.. men har ikke hjulpet på de dage hvor vi så ikke skal køre med vognen, eller om aftenen når hun bliver puttet i vognen indenfor.. Kom endelig med råd  

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel hun er, men det er en dum ide at vænne dem til at de skal vugges i søvn. Du må bare geare hende ned og så lægge hende ud. Hun skal nok falde i søvn af kedsomhed, eller græde lidt, det gør dem som regel lidt træt.

Madeleine er alltid bare blevet lagt ud lysvågen, og så lægger hun sig til.

Anmeld

28. april 2011

Lone Jakobsen

er imponeret over at du går 12 km hver dag

hvad med at vende hende til at sove selv i barnevognen. du stiller den et stille sted, og går fra hende. bliver hun urolig går du tilbage, trøster hende, giver hende evt. sutten, putter dynen lidt ned omkring hende og siger et par beroligende ord. dette fortsætter du med til hun sover.

så går du ind i stuen, sætter en dvd med fx. cirkeltræning eller zumba på. og så får du din motion mens hun sover på den måde

ellers nyder de fleste børn at være vågne på en dejlig gåtur hvor der er masser af mulighed for at se på træer, fugle, biler osv.

Lone

Anmeld

28. april 2011

Den lykkelige

Tina&Martin skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel hun er, men det er en dum ide at vænne dem til at de skal vugges i søvn. Du må bare geare hende ned og så lægge hende ud. Hun skal nok falde i søvn af kedsomhed, eller græde lidt, det gør dem som regel lidt træt.

Madeleine er alltid bare blevet lagt ud lysvågen, og så lægger hun sig til.

Hun er 9 uger gammel..

Ja men ville så gerne gå de ture, for har også selv godt af dem.. men det jo ris til egen r.... for hun er jo krop umulig når vi så ikke kører..

Anmeld

28. april 2011

Den lykkelige

nutche skriver:

er imponeret over at du går 12 km hver dag

hvad med at vende hende til at sove selv i barnevognen. du stiller den et stille sted, og går fra hende. bliver hun urolig går du tilbage, trøster hende, giver hende evt. sutten, putter dynen lidt ned omkring hende og siger et par beroligende ord. dette fortsætter du med til hun sover.

så går du ind i stuen, sætter en dvd med fx. cirkeltræning eller zumba på. og så får du din motion mens hun sover på den måde

ellers nyder de fleste børn at være vågne på en dejlig gåtur hvor der er masser af mulighed for at se på træer, fugle, biler osv.

Lone

Tak.. ja det giver også ok på vægten hvis jeg samtidig spiser sundt.. 

Ja vi har godt nok en kæmpe step maskine, så kunne jo bruge den.. men elsker bare selv at komme ud, få sol og frisk luft, få tænkt en masse osv..  synes det er super.. men som skrevet ovenover er det jo ris til egen røv  For hun er jo umulig om aftenen når jeg så ikke køre med hende....

Anmeld

28. april 2011

2babygirls

Den lykkelige skriver:

Hun er 9 uger gammel..

Ja men ville så gerne gå de ture, for har også selv godt af dem.. men det jo ris til egen r.... for hun er jo krop umulig når vi så ikke kører..

Ja er det nemlig...  Kan godt forstå du nyder din motion, men det må du bare gøre når farmand kommer hjem (sådan er det her )

Men det kræver noget tålmodighed og øvelse før hun lærer det

Anmeld

28. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Den lykkelige skriver:

Jeg synes ikke du skal stoppe med at gå ture, fordi barnet har også godt af det. Man samtidig er det ikke så godt at vænne barnet til at falde i søvn sådan, da det ikke kommer til at ske sådan i institutionen. Så hellere(synes jeg) selv at tage kampen op :-) Vi har også prøvet mange måder for at få vores datter til at falde i søvn, pt falder hun i søvn på os også ligger vi hende, eller hun fader i søvn i sengen selv. Hun er 6 måneder og sådan har vi hele tiden gjort. Men når vi kører i barnevognen falder hun også i søvn :-)

Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget. men det var bare lige hvad jeg tænkte da jeg læste dit indlæg :-)

Og flot med de 12 km

Anmeld

28. april 2011

Den lykkelige

Mor til prinsessen :-) skriver:

Jeg synes ikke du skal stoppe med at gå ture, fordi barnet har også godt af det. Man samtidig er det ikke så godt at vænne barnet til at falde i søvn sådan, da det ikke kommer til at ske sådan i institutionen. Så hellere(synes jeg) selv at tage kampen op :-) Vi har også prøvet mange måder for at få vores datter til at falde i søvn, pt falder hun i søvn på os også ligger vi hende, eller hun fader i søvn i sengen selv. Hun er 6 måneder og sådan har vi hele tiden gjort. Men når vi kører i barnevognen falder hun også i søvn :-)

Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget. men det var bare lige hvad jeg tænkte da jeg læste dit indlæg :-)

Og flot med de 12 km

Jo det kan jeg i hvert fald..  Men problemet er at hun heller ikke vil falde i søvn hos os, med mindre vi lægger stof ble over hendes hoved og går rundt med hende samtidig med vi vugger også lige klare 20 min med skrig og skrål.. Lige så snart man bare tænker på at sætte sig ned begynder hun græde igen.. Men nej har virkelig heller ikke lyst til at droppe de ture..  giver også mig noget at komme lidt ud og ikke bare være derhjemme og indenfor hele tiden.. Men måske jeg så "bare" skal få hende til at falde i søvn i mine arme mens jeg går rundt og vugger når vi ikke køre barnevognen så.. selvom det jo ville være meget lettere og rarere hvis jeg bare kunne lægge hende.. men kan jo åbenbart ikke få begge dele  Det er bare så svært når vi er ude at man så lige skal have et kaos den halve time det tager før hun falder ned og til sidst sover af udmattelse ved at græde.. det jo heller ikke holdbart og vildt synd for hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.