råd ang frugt træer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

muzen

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Der må jeg som datter af en anlægsgartner lige rette dig, ikke alle blomme træer behøver et søskende træ til at bestøve sig..

Til TS.
Hvis du gerne vil ha et træ der rimelig hurtig giver frugt, køber du bare et lidt "ældre" træ, og så skulle det gerne give frugt året efter, men selvfølgelig ikke lige så mange som et 20 år gammelt træ.. (De lidt ældre træer er selvfølgelig lidt dyrer)
Personligt er jeg helt vild med kirsebær og blomme træer, hvis det skal være træer, ellers kan det jo være ribs, solbær, hindbær bukse osv.. Og hvis det bare skal være et alm træ, så er det japansk kirsebær, som er utrolig flotte på denne årstid..

Held og lykke i træ junglen..

HAHA det er sku bare helt iorden jeg er helt ny i det her have halløj og det er først begyndt og interesser mig for det efter at jeg har fået min egen have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Bom

muzen skriver:

HAHA det er sku bare helt iorden jeg er helt ny i det her have halløj og det er først begyndt og interesser mig for det efter at jeg har fået min egen have

Hehe helt okay, man skal lære så længe man lever, men du har ret i at nogle blomme træer skal ha et søskende træ, bla sorten Kirkes, som smager himmelsk, men hvor imod Victoria kan bestøve sig selv, smager også godt.. Min forældre har Victoria, og glæder mig hver år til vi når hen i sensommeren-efteråret, så er det blomme tid..

Anmeld

28. april 2011

Jeg ville helt klart vælge et Clara Frijs pære træ!!!

Det er bare de mest lækre sprøde og søde pære man får, og så  får det såmænd også nogle søde blomster!

Stine og Lisa.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. april 2011

SussieThyssen

henh01 skriver:

Hej

Jeg skal bruge et træ til min brors bryllup.. Hvilket træ blomstre smukt og samtidig får lækre frugter på? Og vigtigst af alt et træ der ikke behøver at blive bestøvet af et søskende træ

Et ægte kirsebærtræ får et fantastisk blomsterflor her om foråret.
Man kan jo se dem blomstre stort og smukt alle steder lige nu.
Men ellers er æbletræer også yndige, og der er jo mange arter at vælge imellem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. april 2011

henh01

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Der må jeg som datter af en anlægsgartner lige rette dig, ikke alle blomme træer behøver et søskende træ til at bestøve sig..

Til TS.
Hvis du gerne vil ha et træ der rimelig hurtig giver frugt, køber du bare et lidt "ældre" træ, og så skulle det gerne give frugt året efter, men selvfølgelig ikke lige så mange som et 20 år gammelt træ.. (De lidt ældre træer er selvfølgelig lidt dyrer)
Personligt er jeg helt vild med kirsebær og blomme træer, hvis det skal være træer, ellers kan det jo være ribs, solbær, hindbær bukse osv.. Og hvis det bare skal være et alm træ, så er det japansk kirsebær, som er utrolig flotte på denne årstid..

Held og lykke i træ junglen..

Ved du hvilke blommetræer der ikke behøver bestøvning?

Anmeld

28. april 2011

henh01

Tilmeldt skriver:

Jeg ville helt klart vælge et Clara Frijs pære træ!!!

Det er bare de mest lækre sprøde og søde pære man får, og så  får det såmænd også nogle søde blomster!

Stine og Lisa.

Ja det er også smukt.. Og min datter hedder Clara så det kunne da ikke være mere poetisk.. haha Må vidst forbi plantecenteret og lure

Anmeld

28. april 2011

muzen

henh01 skriver:

Ja det er også smukt.. Og min datter hedder Clara så det kunne da ikke være mere poetisk.. haha Må vidst forbi plantecenteret og lure

altså jeg vil bare sige at det var sådan et pæretræ vi havde og de får tid den der sygdom, som vores have desværre

Anmeld

28. april 2011

henh01 skriver:

Arhmen, det kunne jo ikke passe bedre så!

Stine og Lisa.

Anmeld

28. april 2011

birthee

henh01 skriver:

Tusind tak for hjælpen.. Vil klart lige tage et kig på siden

Ja overvejede også en busk, men i sangen står nævnt en sang og i talen skal jeg bruge symbolet i at plante et træ/liv og lade det blomstre.

Vi fik også en sang til vores bryllup, hvor alle gæsterne skulle aflevere et hjerte til os, med deres navn skrevet på... Det var min bror og søster der havde den sang med, og de havde så købt et hjerteblads-træ, som hjerterne blev hængt på... Var dengang rigtig glad for træet, og det rørte mit  rigtig meget!!! Træet blev plantet med hjerterne hængende på, og idag er det ca. 165 cm, og da vi blev gift i 2007 var det ca. 60 cm., så det er vokset rigtig godt... Jeg synes det er et rigtig flot træ, og glæder mig for hver gang der kommer farve på det her om foråret

Anmeld

28. april 2011

henh01

birthee skriver:

Vi fik også en sang til vores bryllup, hvor alle gæsterne skulle aflevere et hjerte til os, med deres navn skrevet på... Det var min bror og søster der havde den sang med, og de havde så købt et hjerteblads-træ, som hjerterne blev hængt på... Var dengang rigtig glad for træet, og det rørte mit  rigtig meget!!! Træet blev plantet med hjerterne hængende på, og idag er det ca. 165 cm, og da vi blev gift i 2007 var det ca. 60 cm., så det er vokset rigtig godt... Jeg synes det er et rigtig flot træ, og glæder mig for hver gang der kommer farve på det her om foråret

Det er lige nøjagtigt den sang jeg har med til min brors bryllup

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.