Kan det virkelig være rigtigt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2011

Anonym trådstarter

'Kommer lige lidt forhistorie, kalder mig og min søster's fælles ven for N, Men N, har mange problemer i hans opvækst, med alkoholiske forældre og daglige bank, Og blev først fjernet som 14-årige og de sidste 5 år (han er 19) har han boet ved 15 forskellige plejeforældre og nu bor han så ved nogle som han har holdt ved i snart et år og de er alle glade for hinanden, MEN N kan ikke li at være alene , og hans plejeforældre er taget på ferie og derfor skete dette igår:

I går Aftes Fik jeg et opkald af min søster som bare råbte ind i telefonen at N bløder helt vildt og han har skåret i sig selv igen, denne gang dybt.. Jeg beder min kæreste kører ud til ham nu og få ham kørt på skadestuen hvis det var slemt, Fik et opkald 10 min efter at nu var de altså på vej til skadestuen, De kommer så der ind og han bliver syet sammen igen og min kæreste spørger om de ikke vil indlægge ham, Men skadestuen Siger at Det vil og må de ikke,
ER det virkelig rigtigt at en 19-årige mand der kommer ind med dybe sår i håndleddene bare skal tage hjem og være alene?? Jeg tænker at han bare skulle direkte bagefter over på psykiatisk skadestue ( staves?) og snakke med en psykiater.

Har tilladt anonyme svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Anonym

Ja det kan de desværre godt sige, de må ikke tvinge dem til at blive indlagt, hvis de ikke vil, så længe de ikke er til farer for andre.

Har været i gennem det MANGE gange med et tæt familie medlem /:

4 gange indenfor nogle måneder.

Anmeld

28. april 2011

Anonym

Anonym skriver:

'Kommer lige lidt forhistorie, kalder mig og min søster's fælles ven for N, Men N, har mange problemer i hans opvækst, med alkoholiske forældre og daglige bank, Og blev først fjernet som 14-årige og de sidste 5 år (han er 19) har han boet ved 15 forskellige plejeforældre og nu bor han så ved nogle som han har holdt ved i snart et år og de er alle glade for hinanden, MEN N kan ikke li at være alene , og hans plejeforældre er taget på ferie og derfor skete dette igår:

I går Aftes Fik jeg et opkald af min søster som bare råbte ind i telefonen at N bløder helt vildt og han har skåret i sig selv igen, denne gang dybt.. Jeg beder min kæreste kører ud til ham nu og få ham kørt på skadestuen hvis det var slemt, Fik et opkald 10 min efter at nu var de altså på vej til skadestuen, De kommer så der ind og han bliver syet sammen igen og min kæreste spørger om de ikke vil indlægge ham, Men skadestuen Siger at Det vil og må de ikke,
ER det virkelig rigtigt at en 19-årige mand der kommer ind med dybe sår i håndleddene bare skal tage hjem og være alene?? Jeg tænker at han bare skulle direkte bagefter over på psykiatisk skadestue ( staves?) og snakke med en psykiater.

Har tilladt anonyme svar..

Ja de kan ikke tvinge ham til at blive så vidt jeg ved, men opfordrer ham til at tage imod hjælp... 

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det kan de desværre godt sige, de må ikke tvinge dem til at blive indlagt, hvis de ikke vil, så længe de ikke er til farer for andre.

Har været i gennem det MANGE gange med et tæt familie medlem /:

4 gange indenfor nogle måneder.

Hmm det er faktisk for dårligt Vil lige tage en snak med ham om det idag, for jeg har det helt skidt med det

er ked af at hører du har et tæt familiemedlem der har det sådan

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja de kan ikke tvinge ham til at blive så vidt jeg ved, men opfordrer ham til at tage imod hjælp... 

Sys det er for dårligt

Anmeld

28. april 2011

Anonym

Anonym skriver:

Sys det er for dårligt

Det er det også. Havde han slet ikke fået tilbud rådgivning eller noget?

Det er svært med det frie valg v. tvang, men folk som gør skade på sig selv skal da have hjælp i min optik.

Jeg håber du får en god snak med ham i dag. Dejligt han har sådan et par gode venner! 

Anmeld

28. april 2011

Holbæktrunten

Man kan blive indlagt på "røde papirer" hvis man er til fare for SIG SELV eller andre...Desværre skal der rigtig meget til, og hvis de vurderer at han ik er selv selvmordstruet er der ikke noget at gøre... Men man burde da mene at han sku ha et tilsyn fra psyk når han kommer ind på den måde...

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er det også. Havde han slet ikke fået tilbud rådgivning eller noget?

Det er svært med det frie valg v. tvang, men folk som gør skade på sig selv skal da have hjælp i min optik.

Jeg håber du får en god snak med ham i dag. Dejligt han har sådan et par gode venner! 

Nej
I min verden Er det et råb om hjælp, fra hans underbevisthed, at han skar i sig selv igår Og jeg vil snakke med ham om det i dag og prøve og at få ham til at overveje hjælp

Og tak

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Nej
I min verden Er det et råb om hjælp, fra hans underbevisthed, at han skar i sig selv igår Og jeg vil snakke med ham om det i dag og prøve og at få ham til at overveje hjælp

Og tak

Det er helt sikkert et råb om hjælp! Uden tvivl!! 

Jeg håber og ønsker du får talt ham til fornuft så han kan få det godt.

Hov, jeg gider ik være anonym. haha 

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det er helt sikkert et råb om hjælp! Uden tvivl!! 

Jeg håber og ønsker du får talt ham til fornuft så han kan få det godt.

Hov, jeg gider ik være anonym. haha 

Håber jeg os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.