skal man giftes i den sorgen man bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. april 2011

liwsmor

som overskiften lyder så spørge jeg om man skal giftes i den sorg man bor i? kan man ringe til hvad som helst kirke og spørge om man må blive gift der? 

det er sådan min forlovede og jeg skal giftes næste år, og vi låne min far eller hans forældre have for gør det afslappet men hyggeligt, derfor syntes jeg det nemmeste blive gift i nær dem, men min forlovede siger det må man ikke, det tror jeg ikke på..

håber i kan hjælpe os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

AndreasMor84

Der er valgfrihed, hvis kirken vel og mærket ikke er optaget dén dag I ønsker Det samme gælder dåb osv.

Anmeld

27. april 2011

Holbæktrunten

Vi blev ikke gift i vores eget sogn, da vi gerne ville giftes i den kirke min bror og svigerinde blev gift i, og vores kommende søn skal døbes i.

Præsten i et andet sogn har vist lov at sige nej, men har aldrig hørt om nogen der er blevet afvist. Men det er selvfølgelig med at være ude i ordentlig tid, da præstens egne sognebørn kommer i første række 

Anmeld

27. april 2011

Worldwide

Det kan i godt, i skal bare ringe til kirkekontoret eller den præst der er i det sogn i gerne vil giftes i.. Men der er vidst noget med man skal have en eller anden form for 'forbindelse' til den kirke.. Altså, en selv eller en fra ens familie der er dødt, gift, begravet osv

Vi skal herhjemme giftes til næste år, og det kommer til at ske i et andet sogn.

Anmeld

27. april 2011

liwsmor

Mileva skriver:

Det kan i godt, i skal bare ringe til kirkekontoret eller den præst der er i det sogn i gerne vil giftes i.. Men der er vidst noget med man skal have en eller anden form for 'forbindelse' til den kirke.. Altså, en selv eller en fra ens familie der er dødt, gift, begravet osv

Vi skal herhjemme giftes til næste år, og det kommer til at ske i et andet sogn.

tak .. men vi har ingen ting til den kirke vi ville, vi syntes bare den er smuk

Anmeld

27. april 2011

Worldwide

liwsmor skriver:

tak .. men vi har ingen ting til den kirke vi ville, vi syntes bare den er smuk

Ring og snak med præsten Det værste der kan ske er h*n siger nej

Og det skal være kirke? Man kan jo blive gift i naturen eller ved stranden hvis man ønsker

Anmeld

27. april 2011

liwsmor

Mileva skriver:

Ring og snak med præsten Det værste der kan ske er h*n siger nej

Og det skal være kirke? Man kan jo blive gift i naturen eller ved stranden hvis man ønsker

nårh ja det har jeg da helt glemt. nice tror jeg skal snakke med manden om. hvad så er det den præst der gør det eller hvad

Anmeld

27. april 2011

Worldwide

liwsmor skriver:

nårh ja det har jeg da helt glemt. nice tror jeg skal snakke med manden om. hvad så er det den præst der gør det eller hvad

Ja bum bum, godt spørgsmål.. Vi blev ihvertfald spurgt på borgerservice om vi skulle vies i kirke, på borgerservice eller 'ude'.. Vil næsten tror det er en fra borgerservice

Kunne da være super hyggeligt at blive gift i haven! Hmm... Tænke tænke

Anmeld

27. april 2011

liwsmor

Mileva skriver:

Ja bum bum, godt spørgsmål.. Vi blev ihvertfald spurgt på borgerservice om vi skulle vies i kirke, på borgerservice eller 'ude'.. Vil næsten tror det er en fra borgerservice

Kunne da være super hyggeligt at blive gift i haven! Hmm... Tænke tænke

ja nårh okay så må man ringe at spørge

Anmeld

27. april 2011

musse1

liwsmor skriver:

som overskiften lyder så spørge jeg om man skal giftes i den sorg man bor i? kan man ringe til hvad som helst kirke og spørge om man må blive gift der? 

det er sådan min forlovede og jeg skal giftes næste år, og vi låne min far eller hans forældre have for gør det afslappet men hyggeligt, derfor syntes jeg det nemmeste blive gift i nær dem, men min forlovede siger det må man ikke, det tror jeg ikke på..

håber i kan hjælpe os

du må godt blive gift i en anden kirke, det bliv vi, og 2 af vores børn, er også døbt i en anden kirke. så jo det kan man godt.

men det er ik sikkert, at præsten i den kirke vil, de har lov at sige nej, hvis ik du bor der og hvis ik du har noget relation i den kirke..

men prøv og ring og spørg, om præsten vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.