Eksperthjælp: Hvor lang tid i autostolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.033 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Kari Skovmand

"Hvor lang tid i autostolen?"

Hej.

Vi har en datter på 3 uger, som skal med på en længere køretur, ca 2 timer....
Har efterhånden hørt flere meninger om, hvor længe hun må side i autostolen. Derfor skriver jeg nu til dig...
Skal vi holde en masse pauser, hvis hvor ofte og af hvor længe??

Mvh. Christina

Karis svar

Kære Christina

Ingen tvivl om, at der er mange meninger om børn og autostole! Kan godt forstå hvis I kan blive lidt forvirrede. 

De fleste producenter af autostole skriver om deres produkt, at spædbarnet kun må sidde i stolen 20 minutter ad gangen. Og så kan en lang køretur sørme blive meget lang. Jeg vil appelere til sund fornuft. Først og fremmest skal I spænde stolen fast, så jeres datter ligger så meget ned som muligt, så længe det ikke går ud over sikkerheden. (Altså at stolen stadig er korrekt fastspændt). Falder hun i søvn, kan I godt lade hende sidde til hun vågner. Er hun vågen på turen, vil jeg anbefale en kortere pause minimum hver 2. time. En køretur på ca. 2 timer er således under ingen omstændigheder noget stort problem!

Er I kun sjældent på lange ture er det helt fint at følge ovennævnte anvisning. Er I derimod ofte på længere ture, kan man overveje at benytte liftnet eller boxette, der også er godkendte, men ikke lige så sikre hvis uheldet er ude. Se evt. mere på dette link, der forhåbentlig kan berolige jer lidt!

http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=91

God tur!

v

Venlig hilsen

Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

mustafa ali can

jeg har en søn på snart 10 mdr hvornår må han sidde i en  almindelig autostol han  bruger stadig sin babyautostol men hans ben rammer bagsædens ryg

Anmeld

29. april 2011

Nalle

mustafa ali can skriver:

jeg har en søn på snart 10 mdr hvornår må han sidde i en  almindelig autostol han  bruger stadig sin babyautostol men hans ben rammer bagsædens ryg

Han han vejer 9 kilo og er 9 måneder

Anmeld

29. april 2011

mustafa ali can

men sidder dit barn i en almindelig autostol jeg bruger stadigvæk den til babyer men han kan godt sidde i den til hans kilo er opnået stolens kilo

Anmeld

29. april 2011

Nalle

mustafa ali can skriver:

men sidder dit barn i en almindelig autostol jeg bruger stadigvæk den til babyer men han kan godt sidde i den til hans kilo er opnået stolens kilo

Min søn er en basse, derfor opfylder han kravende både med alderen og kiloen, så han er kommet om i en stor autostol, da han var 10 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.