Hej.
Jeg spiser morgenmad hver dag. Det skal min krop have for at kunne fungere + at det næste måltid ofte først er kl 10.30.
Men min svaghed er, at min hals er meget "kræs" om morgenen. Kan absolut ikke få hvad som helst ned kl 6 om morgenen.
Jeg spiser ca 1 dl havregryn med ca 2 dl mælk på. Ja det skal nærmest være flydende. Og det er dét. + 1 glas vand.
Formiddag nupper jeg mig et frugt i farten og tager ca 2 glas vand i løbet af formiddagen. og kl 10.30 hvor jeg har pause tager jeg 2 skiver Sport+ knækbrød med 1 avocado (UHMM..........) og 1 krus kaffe med minimælk.
middag tager jeg ca 300 gr grøntsager. Det kan være kogte fra gryden af, his jeg har tidligt fri. Ell 1 bakke cherry tomater. 3-4 alm tomater, gulerødder, 2 agurker, 3 peberfrugter osv osv. Spiser fx 1 rugbrød med 2 blødkogte æg til. 1 rugbrød med 1 ds tun ell 1 ds makrel i tomat. Ell tager mig en rugbolle med fx laks ell ørrede. Kan også tage middagsrester sammen med mine grøntsager. Men grøntsager til hver middagsmad.
Eftermiddag tager jeg 1 frugt ell gulerødder igen. Og jeg drikker gerne ½ liter vand ingen aftensmaden og påbegynder min kande the didst på eftermiddagen. Så jeg ca får 2 liter væske om dagen.
Aftensmaden deler jeg min tallerken op. ½ tallerken med grøntsager ell salat. 1/4 tallerken med kød og 1/4 tallerken med kulhydrat som ris, pasta ell kartoffel. Jeg tager sovs og drissing hvis jeg vil, men jeg tænker over mængden. Det kan fx være 1 spsk sovs ell 1 streg dressing.
Aftenskaffe tager jeg tit 1 skive knækbrød med osv ell bare mit the.
Hov det tog vist lidt overhånd med at skrive....... Håber du kom igennem mit laaaaaaaaaaaange indlæg...
Anmeld