det med at komme igang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Anonym trådstarter

Ja jeg har brug for lidt hjælp, og måske et lille spark....

Jeg er så dårlig til at spise morgenmad og middagsmad og drikke i det hele taget  (og nej har ingen spiseforstyrrelse )
og når tiden så går og jeg bliver mere og mere sulten, synes jeg det er ekstra svært at få noget ned, har så slet ikke lyst til noget.... også er det at det går galt for mig, også hiver jeg noget usundt op af skuffen... har ikke LYST til det usunde, det er bare nemmere

Så nu vil jeg gerne have nogle kloge kvinder til at give mig et spark og gode råd til hvad man kan spise til morgenmad og middag :-)

Måske en opskrift på nogle grovboller som er fryseegnet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja jeg har brug for lidt hjælp, og måske et lille spark....

Jeg er så dårlig til at spise morgenmad og middagsmad og drikke i det hele taget  (og nej har ingen spiseforstyrrelse )
og når tiden så går og jeg bliver mere og mere sulten, synes jeg det er ekstra svært at få noget ned, har så slet ikke lyst til noget.... også er det at det går galt for mig, også hiver jeg noget usundt op af skuffen... har ikke LYST til det usunde, det er bare nemmere

Så nu vil jeg gerne have nogle kloge kvinder til at give mig et spark og gode råd til hvad man kan spise til morgenmad og middag :-)

Måske en opskrift på nogle grovboller som er fryseegnet??

det var ikke meningen at jeg skulle være anonym..... Så skriver lige hvem jeg er her...... Jeg er "mor til prinsessen" :-)

Ville bare give andre mulighed for at svare anonymt :-)

Anmeld

27. april 2011

Holbæktrunten

Havregryn er jo en sikker vinder hos de fleste... Eller musli...

Der findes forskellige slags boller med højt fiberindhold i butikkerne, og ellers utallige opskrifter på nettet.

Grøntsager osv - vælg det du kan lide, tilbered gerne til et par dage af gangen - lav evt fraiche 9pct dressing til at dyppe gullerødder/agurkestænger i. Selv er jeg pt MEGET glad for aldi´s cherrytomater...

Rester fra aftensmaden er også nemt (og måske sundt?) lige at smide i microovnen... Fx tærte, hj bagt pizza, risretter osv 

Anmeld

27. april 2011

Kay

nogle dage har jeg bare ik lyst til morgen mad... der "tvinger jeg mig selv" til at spide et æble... når det først er kommet ned er det lettere at spise frokost senere på dagen

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

nogle dage har jeg bare ik lyst til morgen mad... der "tvinger jeg mig selv" til at spide et æble... når det først er kommet ned er det lettere at spise frokost senere på dagen

Okay godt at høre det ikke kun er mig... synes det er træls, fordi specielt når det er varmt bliver jeg dårlig...  Jeg har altid haft problmeer med morgenmaden desværre.... 

Mvh Mor til prinsessen....

Anmeld

27. april 2011

Kay

Anonym skriver:

Okay godt at høre det ikke kun er mig... synes det er træls, fordi specielt når det er varmt bliver jeg dårlig...  Jeg har altid haft problmeer med morgenmaden desværre.... 

Mvh Mor til prinsessen....

nogle gange er en grønd sunlolly is det eneste jeg kan få ned... især når det er varmt... ellers er et par vindruer også godt... jeg skal bare lige tvinge lidt ned og så fungere resten af dagen bedre...

Anmeld

27. april 2011

N&J

Jeg spiser frugt, for det meste bare en banan og evt. et glas juice, og lidt senere en pære, men det kommer jo an på hvem man er, jeg er ikke til morgenmad og derfor passer det rigtig godt til mig og mit temperament. 

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Jeg spiser frugt, for det meste bare en banan og evt. et glas juice, og lidt senere en pære, men det kommer jo an på hvem man er, jeg er ikke til morgenmad og derfor passer det rigtig godt til mig og mit temperament. 

jeg har bare altid fået af vide man skal spise så meget om morgenen fordi kroppen skal have noget energi... men har så ikke eftelevet det da jeg i forvejen har svært ved at spise noget......

Mvh Mor til prinsessen.....

Anmeld

27. april 2011

N&J

Anonym skriver:

jeg har bare altid fået af vide man skal spise så meget om morgenen fordi kroppen skal have noget energi... men har så ikke eftelevet det da jeg i forvejen har svært ved at spise noget......

Mvh Mor til prinsessen.....

jeg fandt en gammel 87'er bog om kost, hvor der stod at problemet er at kroppen har tre faser den skal igennem og havde så opdelt dem i tidsrum, som man så selv kan rykke rundt på, den første er indtagelse af maden (fra kl. 12-20 (den har jeg selv rykket til 11.30-19.30)), herefter skal maden fordøjes (20-06) og så skal kroppen skille sig af med affaldstofferne (06-12), hvis man så indtager mad som ikke hjælper kroppen med det (som frugt gør) så sætter man processen igang igen før kroppen kan komme af med dem og så ophoper de sig i kroppen, jeg prøvede så og jeg følte mig mæt og havde bestemt ikke mindre energi overhovedet.. men igen det er en smagssag, nogen vil ikke spise så meget frugt fx., men det virker fint for mig plus at jeg ikke skal tvinge mig selv til at spise før jeg tager hjemmefraa, jeg kan bare tage det med og spise når jeg vil

Anmeld

27. april 2011

Kloster

Hej.

Jeg spiser morgenmad hver dag. Det skal min krop have for at kunne fungere + at det næste måltid ofte først er kl 10.30.

Men min svaghed er, at min hals er meget "kræs" om morgenen. Kan absolut ikke få hvad som helst ned kl 6 om morgenen.

Jeg spiser ca 1 dl havregryn med ca 2 dl mælk på. Ja det skal nærmest være flydende. Og det er dét. + 1 glas vand.

Formiddag nupper jeg mig et frugt i farten og tager ca 2 glas vand i løbet af formiddagen. og kl 10.30 hvor jeg har pause tager jeg 2 skiver Sport+ knækbrød med 1 avocado (UHMM..........) og 1 krus kaffe med minimælk.

middag tager jeg ca 300 gr grøntsager. Det kan være kogte fra gryden af, his jeg har tidligt fri. Ell 1 bakke cherry tomater. 3-4 alm tomater, gulerødder, 2 agurker, 3 peberfrugter osv osv. Spiser fx 1 rugbrød med 2 blødkogte æg til. 1 rugbrød med 1 ds tun ell 1 ds makrel i tomat. Ell tager mig en rugbolle med fx laks ell ørrede. Kan også tage middagsrester sammen med mine grøntsager. Men grøntsager til hver middagsmad.

Eftermiddag tager jeg 1 frugt ell gulerødder igen. Og jeg drikker gerne ½ liter vand ingen aftensmaden og påbegynder min kande the didst på eftermiddagen. Så jeg ca får 2 liter væske om dagen.

Aftensmaden deler jeg min tallerken op. ½ tallerken med grøntsager ell salat. 1/4 tallerken med kød og 1/4 tallerken med kulhydrat som ris, pasta ell kartoffel. Jeg tager sovs og drissing hvis jeg vil, men jeg tænker over mængden. Det kan fx være 1 spsk sovs ell 1 streg dressing.

Aftenskaffe tager jeg tit 1 skive knækbrød med osv ell bare mit the.

Hov det tog vist lidt overhånd med at skrive....... Håber du kom igennem mit laaaaaaaaaaaange indlæg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.