Hjælp til navnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.572 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. april 2011

MetteU

Hejsa.

Vi overvejer Kar Oskar, hvis det bliver en dreng. Faktisk er vi næsten enige om at det skal være det.

Hvis det bliver en pige havde vi bestemt os for Karoline Mathilde. Men nu synes vi måske det bliver lidt for langt.

Nogle idéer til hvad man kan sætte sammen med Agnes eller Ella?

Jeg har foreslået Agnes Sofie, men det er kæresten ikke helt med på.

H*n vil desuden få tre efternavne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Rsa

Mine to favorit navne var Elena og Ella, manden bryder sig ikke om Ella og det blev til Elena.. Elena Angelica.

Men jeg synes faktisk Ella Elena klinger rigtig godt...

Ella Olivia, Ella Angelica ()

Anmeld

26. april 2011

Jibbe

Okay mener du Karl Oskar? Det er så fint et navn. Det troede vi Frej skulle esse (Carl Oscar) lige indtil han kom ud :-)

Anmeld

26. april 2011

Worldwide

Synes egentlig ikke det er for langt, men nu eeeelsker jeg selv lange navne Ved godt det kan blive øvøv for lilleprutten hvis det er et langt navn, men hvis det bliver en pige skal hun vil kun kaldes for Karoline i daglig tale eller?

Hvad med Ella Mathilde?

Anmeld

26. april 2011

skøjte-prinsessen

MetteU skriver:

Hejsa.

Vi overvejer Kar Oskar, hvis det bliver en dreng. Faktisk er vi næsten enige om at det skal være det.

Hvis det bliver en pige havde vi bestemt os for Karoline Mathilde. Men nu synes vi måske det bliver lidt for langt.

Nogle idéer til hvad man kan sætte sammen med Agnes eller Ella?

Jeg har foreslået Agnes Sofie, men det er kæresten ikke helt med på.

H*n vil desuden få tre efternavne. 

kan se jeg ikke er den eneste der giver mit barn et langt navn, min datter får også 3 mellemnavne og et efternavn hehe...

men ja det er svært at beslutte sig for navnet, ville ønske jeg havde nogle foreslag kan dog godt lide karoline mathilde

Anmeld

26. april 2011

MetteU

Ja, selvfølgelig Karl Oskar.Tak for svarerne :-)Jeg er bare så vild med Karoline Mathilde. Det er to helt almindelige navne, men der er ikMange der hedder dem begge.

Anmeld

27. april 2011

hekran

Kom lige til at tænke på med alle de navne.... er der ikke loft på hvor mange navne man må give sine børn? Når de nu skal have tre efternavne (!). Ved ikke hvorfor jeg synes jeg har hørt, at børn må få fire navne ialt (inkl mellemnavn og efternavn), men er det noget vrøvl?

Jeg synes ellers, at Ella er et rigtig smukt navn. Hvad med Ella Sofie?

Agnes Eline

Lilly Ella 

Anmeld

27. april 2011

aya-zia

Marita skriver:

Kom lige til at tænke på med alle de navne.... er der ikke loft på hvor mange navne man må give sine børn? Når de nu skal have tre efternavne (!). Ved ikke hvorfor jeg synes jeg har hørt, at børn må få fire navne ialt (inkl mellemnavn og efternavn), men er det noget vrøvl?

Jeg synes ellers, at Ella er et rigtig smukt navn. Hvad med Ella Sofie?

Agnes Eline

Lilly Ella 

dette er taget ud fra denne hjemmeside:

http://www.udby-hoerby-kirke.dk/Vejledning.aspx

Navneregler
 Ifølge dansk lov skal barnet gives et fornavn og et efternavn. Man kan dertil lægge endnu et eller flere fornavne, samt et eller flere mellemnavne. Der er som sådan ingen begrænsninger på, hvor mange navneenheder man må have eller hvor langt det samlede navn må være, men af hensyn til barnet selv bør navnemængden og -længden holdes indenfor rimelighedens grænser. Dertil kommer, at et adresseringsnavn højst kan indeholde 34 tegn (inkl. mellemrum). Er navnet længere end dette, skal man angive, hvilke for- eller mellemnavne, der kan erstattes med initialer i adresseringsnavnet; i modsat fald vil de civile registreringsmyndigheder selv foretage de nødvendige forkortelser.

Anmeld

27. april 2011

twinboys

Karoline Mathilde flot navn

Anmeld

27. april 2011

hekran

aya-zia skriver:

dette er taget ud fra denne hjemmeside:

http://www.udby-hoerby-kirke.dk/Vejledning.aspx

Navneregler
 Ifølge dansk lov skal barnet gives et fornavn og et efternavn. Man kan dertil lægge endnu et eller flere fornavne, samt et eller flere mellemnavne. Der er som sådan ingen begrænsninger på, hvor mange navneenheder man må have eller hvor langt det samlede navn må være, men af hensyn til barnet selv bør navnemængden og -længden holdes indenfor rimelighedens grænser. Dertil kommer, at et adresseringsnavn højst kan indeholde 34 tegn (inkl. mellemrum). Er navnet længere end dette, skal man angive, hvilke for- eller mellemnavne, der kan erstattes med initialer i adresseringsnavnet; i modsat fald vil de civile registreringsmyndigheder selv foretage de nødvendige forkortelser.

Ah, tak! Så er det vist noget vrøvl. Min mand og jeg kommer fra to forskellige lande og ét af stederne er der et loft på 4 navne, men jeg kunne ikke lige huske hvor. Tak for linket! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.