D-dråber og maveproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.302 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. oktober 2008

Anja

Elias reagerede aldrig på at få D-dråber. I dag har jeg for første gang husket at give Esther D-dråber og for første gang har hun været lidt utilpas. Jeg gav hende dråberne tidligt i morges og her ved middagstid har hun haft en god time, hvor hun har været utilpas, ikke direkte grædt men brokket sig og trukket benene op under sig. Nu er hun endelig kommet af med noget, håber det hjælper ... men hvordan er det nu lige ?

Er det D-dråberne der kan drille maven ??

Håber nogle af jer husker bedre end mig - som synes alt det babyhalløj er laaaangt væk i hukommelsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2008

Plysbjørnen

Hm jeg må nok være dig svar skyldig, for jeg ved det faktisk ikke... Men synes lidt det godt kunne lyde som om der er luft i systemet...

Betina

Anmeld

30. oktober 2008

Tikki

Ja, jeg husker det helt fint, for Iza kunne ikke tåle dem det første lange stykke tid. Jeg undersøgte hvorfor og fandt ud af, at man i Danmark laver D-dråber på kokusolie og det er der mange børn, der ikke tåler - det er også i MME og derfor - blandt andet - kan flaskebørn også nemmere få lidt rod med maven. Førhen lavede man dem også på jordnøddeolie, men pga allergi gør man ikke det mere. I Norge laves de på vand og vi var flere i min mødregruppe der havde problemerne, så vi fik en af mødrene til at få dem fra sin mor, som boede i Norge . Da jeg løb tør for de norske, købte jeg Matas D-dråber og der var Iza ca 6 månder og der var så ingen problemer. Jeg ved, der også af en eller anden uforklarlig grund kan være forskel på mærkerne af d-dråber selvom der er det samme i og det kan måske være det, jeg oplevede - for Iza tålte i hvertfald ikke de der Livol..tror jeg de hedder, men dem fra Matas gik fint.

Håber det hjalp lidt

Anmeld

30. oktober 2008

Tikki

Forresten kan du også købe ACD-dråber i stedet - de laves på vand i Danmark og gives til for tidlig fødte. Så får hun også A- og C- vitamin udover D-vitamin Men kun hvis du ikke giver MME for ellers får hun for meget A-vitamin (som også findes i MME) som kan give vitaminforgiftning - man kender ikke grænseværdien for hvor meget A-vitamin der er skadeligt, så jeg blev frarådet at give ACD-dråber, fordi jeg måtte supplere med MME, da jeg ikke kunne amme fuldt ud.

Nå en længere smøre...

Anmeld

30. oktober 2008

Joan ( Smallie )

Jeanette skriver:

Forresten kan du også købe ACD-dråber i stedet - de laves på vand i Danmark og gives til for tidlig fødte. Så får hun også A- og C- vitamin udover D-vitamin Men kun hvis du ikke giver MME for ellers får hun for meget A-vitamin (som også findes i MME) som kan give vitaminforgiftning - man kender ikke grænseværdien for hvor meget A-vitamin der er skadeligt, så jeg blev frarådet at give ACD-dråber, fordi jeg måtte supplere med MME, da jeg ikke kunne amme fuldt ud.

Nå en længere smøre...

Nemlig ACD dråber fik Niels fordi han ikke kunne tåle d- dråber og de fik han helt frem til han var 1 år. Når den lille ny kommer starter jeg op på ACD dråber igen fordi jeg ikke er villig til at prøve det jeg prøvet med Niels.
Der gik længe inden vi fandt ud af at det var det han fik ondt af og når han så havde kolik oveni så blev det jo ikke nemmer.

Men syntes du skal prøve med ACD dåber de virket her.

Joan

Anmeld

30. oktober 2008

Loggidut

ha ha, det er sgu da lige i dag jeg skal finde ud af en masse nyt, jeg har aldrig hørt om børn som var overfølsomme for d-dråber...lol...og det er sgu ikke engang sjovt!

jeg aner ikke en disse om det her, men det kommer bare totalt bag på mig...

har vi snakket om det da de "store" var mindre?

Anmeld

30. oktober 2008

BellaT

Har faktisk læst et sted at rigtig mange kolikbørn, er kolikbørn, fordi de ikke kan tåle D-dråber...

Anmeld

31. oktober 2008

Tikki

Loggidut skriver:

ha ha, det er sgu da lige i dag jeg skal finde ud af en masse nyt, jeg har aldrig hørt om børn som var overfølsomme for d-dråber...lol...og det er sgu ikke engang sjovt!

jeg aner ikke en disse om det her, men det kommer bare totalt bag på mig...

har vi snakket om det da de "store" var mindre?

ja det har vi da ha ha - aj, husker det også kun fordi jeg havde problemet med Iza og hendes skrigeri, så jeg prøvede jo alle ting den gang og undersøgte alt, fordi jeg var så frustreret over, at hun bare skreg og skreg og skreg....og skreg...

Anmeld

31. oktober 2008

Anja

Min lille prinsesse har fået d-dråber igen i dag, og hun har igen bøvlet lidt med maven, så nu har jeg bedt manden købe nogle ACD dråber på vej hjem fra job, så kan hun få dem i morgen istedet for.

Håber det hjælper hende, det er ikke slemt men man kan se og høre på hende at hun har ubehag og luft i maven som hun ikke plejer at have.

Anmeld

6. september 2010

maltes mor

Hej Allesammen.

Jeg har nu i 3 måneder haft en lille dreng med alt for meget mavekneb. Og hver gang jeg holdt pause med d-dråberne hjalp det. Jeg havde læst at ACD dråber var lavet på noget andet olie, nemlig ricinus olie og ikke kokosolie som samtlige andre præperater indeholder. Jeg har spurgt hos læge, sundhedspl og apotek. men kunne ikke få et entydigt og klart svar. Jeg har ikke turdet at give ham ACD dråberne af frygt for at han fik for meget A vitamin, da han også får MME. Men langt om længe fik jeg kontakt til en overlæge hos sundhedsstyrelsen, som giver grønt lys for at han må få det. Siden har Malthe ikke haft ondt i maven.

Men helt ærligt, hvorfor ved vores kontakter i sundhedssystemet ikke nok om dette. Tænk hvis alle vores små børn unødigt går rundt med ondt i maven, og får af vide at det er kolik, og så er det bare et spørgsmål om de s.... d-dråber. Jeg har kontaktet medicinal-firmaer og bedt dem om at lave d-dråber uden kokosolie. Men det ville nok hjælpe hvis flere har lyst og overskud til at gøre det samme.

Håber der er nogen der kan få glæde af mit svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.