Grød til 1-årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.003 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Koen.

Hej piger

Lærke kan ikke lide øllebrød, havregrød, så hun plejer at få noget købegrød fra semper morgen og aften, MEN da vi er i gang med at finde ud af om hun har mælke allergi må hun ikke få det da det er tilsat mælk.

Hvad for noget grød kan jeg selv lave til hende? det skal være med noget konsistens i og UDEN at der skal tilsættes mælk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Koen.

ingen??

Anmeld

26. april 2011

Mette.

Tanja. skriver:

Hej piger

Lærke kan ikke lide øllebrød, havregrød, så hun plejer at få noget købegrød fra semper morgen og aften, MEN da vi er i gang med at finde ud af om hun har mælke allergi må hun ikke få det da det er tilsat mælk.

Hvad for noget grød kan jeg selv lave til hende? det skal være med noget konsistens i og UDEN at der skal tilsættes mælk

Emilie elsker fuldkornsrisgrød, der er jo som sådan ikke klumper eller noget i, men tit blander jeg en skefuld æblemos i, med klumper, så måske det kunne være en mulighed?

Vi bruger 1 1/2 dl vand også to gode spiseskeer fuldkorsrismel, koger det op sammen med lidt fedtstof og køler det så ned med æblegrøden.

Ellers har jeg desværre ikke rigtigt forslag, når havre og øllebrød ikke dur. 

Anmeld

26. april 2011

Janni.

Tanja. skriver:

Hej piger

Prøv tjek denne side søs, om der skulle være noget spændende, hun evt kunne prøve.. 

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/allergi/maelkefri/maelkefrie-2.php?id2=65

Anmeld

26. april 2011

Koen.

Mette. skriver:

Emilie elsker fuldkornsrisgrød, der er jo som sådan ikke klumper eller noget i, men tit blander jeg en skefuld æblemos i, med klumper, så måske det kunne være en mulighed?

Vi bruger 1 1/2 dl vand også to gode spiseskeer fuldkorsrismel, koger det op sammen med lidt fedtstof og køler det så ned med æblegrøden.

Ellers har jeg desværre ikke rigtigt forslag, når havre og øllebrød ikke dur. 

Tak for svaret, det vil jeg da prøve nej, det er lidt sært med det der øllebrød g havregrød for hun har kunne lide det i en måneds tid og vupti nu er hun nærmest ved at kaste op bare man nævner ordet

Anmeld

26. april 2011

Koen.

Janni. skriver:

Prøv tjek denne side søs, om der skulle være noget spændende, hun evt kunne prøve.. 

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/allergi/maelkefri/maelkefrie-2.php?id2=65

Tak søs der var en masse gode foreslag

Anmeld

26. april 2011

Mette.

Tanja. skriver:

Tak for svaret, det vil jeg da prøve nej, det er lidt sært med det der øllebrød g havregrød for hun har kunne lide det i en måneds tid og vupti nu er hun nærmest ved at kaste op bare man nævner ordet

Ellers kan du også bruge hirseflager eller boghvedeflager, det giver lidt mere konsistens og med frugtmos får det også en dejlig sød smag.
Håber du finder noget hun kan lide. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.