Carla er rædselsslagen for bier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Barbamama

... og hvepse og brumbasser. Nok ISÆR brumbasser fordi de er så store og flyver nogle gange lidt tæt på. Hverken Casper eller jeg er bange for dem, så det er ikke pga af os (det er min skyld hun er bange for edderkopper, men den her vil jeg ikke have skyld for ) Men det er bare så synd for hende. Hver gang hun hører noget der summer kan jeg bare se på hendes øjne at hun bliver bange og hun begynder at lede efter den. Hvis der kommer en tæt på hende dirrer hun og skriger helt vildt. Den ene gang troede jeg faktisk at hun var blevet stukket fordi hun skreg så meget. Jeg har prøvet at tage hende op til mig og så fandt vi en blomst med en brumbasse i og jeg fortalte hende at hun ikke behøvede at være bange for brumbasserne fløj rundt for at spise blomster. Mens vi kiggede på den sagde jeg: "Se den spiser og nu flyver den hen til en ny blomst. Mmmm den smager godt..." osv... Det hyggede hun sig fint nok med men hun er bare så bange når hun ser en igen. Det er skide synd. Det bliver en lang sommer for hende når hun er så bange. Der er jo hele tiden nogen i nærheden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

TbCp

Ja øv hvor synd Gad vide hvad der har gjort det....

Jeg er spændt på hvordan Liva tager det i år, sidste år trådte hun på en hveps... eller bi... den af dem der stikker .... og hun snakker stadig om det...

Vi må håbe hun ikke bliver stukket, Carla, for så bliver hun da først bange

Øv jeg hader dem også!!!

Anmeld

26. april 2011

Ni-ko-li-ne

åh altså.... Den er svær... Jeg håber Carla kommer sig over den skræk...!

Anmeld

26. april 2011

Jules

Øv altså :( Viktor er så bare slet ikke bange for dem! Det er heller ikke godt! Han fandt en død en i vindues karmen sidste sommer... Som så ikke var helt søs alligevel... Så der blev han stukket på fingeren :( Men han var da heldigvis ikke alergisk ligesom mig!

Anmeld

26. april 2011

Barbamama

TbCp skriver:

Ja øv hvor synd Gad vide hvad der har gjort det....

Jeg er spændt på hvordan Liva tager det i år, sidste år trådte hun på en hveps... eller bi... den af dem der stikker .... og hun snakker stadig om det...

Vi må håbe hun ikke bliver stukket, Carla, for så bliver hun da først bange

Øv jeg hader dem også!!!

Ja DET har jeg også tænkt på! Nu skal jeg da absolut ikke have fortalt hende at de stikker. Nu snakker jeg bare om at de vil spise blomster og at de ikke er farlige.

Anmeld

26. april 2011

Barbamama

Ni-ko-li-ne skriver:

åh altså.... Den er svær... Jeg håber Carla kommer sig over den skræk...!

Ja det håber jeg også!

Anmeld

26. april 2011

Barbamama

Jules skriver:

Øv altså Viktor er så bare slet ikke bange for dem! Det er heller ikke godt! Han fandt en død en i vindues karmen sidste sommer... Som så ikke var helt søs alligevel... Så der blev han stukket på fingeren Men han var da heldigvis ikke alergisk ligesom mig!

Det er da dejligt at han tager det stille og roligt. Carla snakker om det hele tiden og er mega bange for dem....

Anmeld

26. april 2011

TbCp

michella80 skriver:

Ja DET har jeg også tænkt på! Nu skal jeg da absolut ikke have fortalt hende at de stikker. Nu snakker jeg bare om at de vil spise blomster og at de ikke er farlige.

Det er nok en meget god ide at holde det ved det!

Anmeld

27. april 2011

Barbamama

TbCp skriver:

Det er nok en meget god ide at holde det ved det!

Jaaaa

Anmeld

27. april 2011

<3

nårh lille pus dog! Men måske er det meget godt hun har en overlevelsesvilje. Mener jeg har læst engang at frygt for hvepse, slanger og edderkopper er i krybdyrhjernen så det behøver ikke at være nogen der har givet deres frygt videre.

Men jo det er da synd at hun skal være så angst for at være udenfor. Måske skal I lade der gå noget tid. Måske skal hun lige lære at der ikke sker noget. Tjalfe var angst for græs da han var mindre Det er han kommet over!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.