Flaske til barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. april 2011

AnneBJ

Nåh, jeg har jo læst at flere af Jer gjorde de små lækre unger til flaskebarn for en dag, da der var barnedåb! Det kunne jeg måske godt have lyst til at gøre også, bare den ene dag altså! (så kan jeg nemlig have min pæne hvide skjorte på, og en helt almindelig pæn BH under, uden at tænke i amme-baner) 

Men lige lidt praktisk:

Felix er enkeltdisponeret for allergi, da Jørn har haft noget som barn - derfor ville han, i tilfælde af han fik flaske 24/7 skulle have det der megadyre erstatning for ikke at fremprovokere allergier - skal han så også have det når det bare er en enkelt dag?

Eller skal jeg simpelthen malke ud? I så fald, skal jeg vel starte nogle dage i forvejen, ellers er der da ikke mad nok til en 3 mdr. baby?

Hvis jeg nu ikke skal malke ud, men kan give ham erstaning, er madpakkerne så ikke ved at sprænge allerede inden frokosten er spist? (- min frokost altså...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Diana...

Jeg ville helt klart malke ud hvis jeg var dig, for når det kun er for en dag så det altså dyrt med det andet. 

Anmeld

26. april 2011

Kats

Hej Anne. Bare lige en kort bemærkning… Jeg ammede på dåbsdagen - og har også gjort det ved andre festligheder/højtideligheder. For det første fordi det er nemmest, da det jo er sådan det plejer at være, og man derfor ikke skal tænke på flaske, varmemuligheder, indkøb etc… For det andet fordi, det er det Elly er vant til, og sådan en dag er ”forvirrende nok i forvejen”, derfor synes jeg at det var bedst for hende at mælk og bryst var som det plejer at være.

Bare lige som info. Der var 2 babyer der blev døbt den dag og begge blev ammet i kirken (!) Forinden tænkte jeg, at det kan man da ikke. Men man sidder jo på forreste række og som præsten sagde, han har travlt med at prædike, så det forstyrrer ikke ham. Han synes da bare at ungerne skulle have det som de plejer og at babyer aldrig er ”i vejen”. Og det gik overraskende nemt.

Hvis ikke, så ville jeg vælge det allergivenlige, når nu han er disponeret.

Håber I får en dejlig dag

Anmeld

26. april 2011

Angelspot

Oliver skal døbes d 5 juni, dvs vi forhåbentlig har godt vejr og jeg vil dermed have mindre tøj på, så jeg går ikke ud fra det er besværligt at amme. Det er jo bare som det plejer at være Du kan jo sagtens have en alm BH på, du kan bare lige øve dig i at amme med den, så du ikke ender med at grise tøjet til

I kirken er der jo også et rum man må sidde i inden man kommer ind til gudstjenesten og der kan du evt amme ham inden, det har jeg i hvert fald tænkt mig, så Oliver er rolig (!) den times tid det varer.

Til festen har alle jo forståelse for at du må trække dig tilbage og give guldklumpen noget at spise

Men i tilfælde af MME, så er det nok bedst med det allergivenlige

Anmeld

26. april 2011

Diana...

Kats skriver:

Hej Anne. Bare lige en kort bemærkning… Jeg ammede på dåbsdagen - og har også gjort det ved andre festligheder/højtideligheder. For det første fordi det er nemmest, da det jo er sådan det plejer at være, og man derfor ikke skal tænke på flaske, varmemuligheder, indkøb etc… For det andet fordi, det er det Elly er vant til, og sådan en dag er ”forvirrende nok i forvejen”, derfor synes jeg at det var bedst for hende at mælk og bryst var som det plejer at være.

Bare lige som info. Der var 2 babyer der blev døbt den dag og begge blev ammet i kirken (!) Forinden tænkte jeg, at det kan man da ikke. Men man sidder jo på forreste række og som præsten sagde, han har travlt med at prædike, så det forstyrrer ikke ham. Han synes da bare at ungerne skulle have det som de plejer og at babyer aldrig er ”i vejen”. Og det gik overraskende nemt.

Hvis ikke, så ville jeg vælge det allergivenlige, når nu han er disponeret.

Håber I får en dejlig dag

Anmeld

26. april 2011

Marco2

Vi havde jo barnedåb i søndags og amning var ikke noget problem. Bænkene lige ved udgangen var reserveret til dåbsforældrene, så man nemt kunne komme ud hvis det var. Og præsten sagde at vi bare skulle gøre som vi fandt bedst. Jeg ammede ligeså diskret i kirken under prædiken. Alle havde alligevel ryggen til.  Og ellers var vi velkomne til at sætte os op i dåbsværelset.

Ha en god dåb. Jeg ved jo hvornår det skal være

Anmeld

26. april 2011

AnneBJ

Hm jeg kan da godt se pointen i at det er velkendt...! Og at der ikke skal varmes flasker.. Det må jeg vist lige tænke over - tak fore Jeres inputs!

Anmeld

27. april 2011

Sofia

Hej Anne. Vi giver Alfred profilac da han også er enkelt disponeret. En bøtte koster 200 kr. Har du en grøn recept får du den til 80, men du får næppe en recept når du kun skal give mme den ene dag. Jeg synes bare du skal købe nogle færdigblandede brikker til den ene dag, det fik Alfred også i starten da jeg stadig ammede og SP sagde det var helt fint, det var kun når det var på fuld tid, han skulle have profilac.

Anmeld

27. april 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Hej Anne. Vi giver Alfred profilac da han også er enkelt disponeret. En bøtte koster 200 kr. Har du en grøn recept får du den til 80, men du får næppe en recept når du kun skal give mme den ene dag. Jeg synes bare du skal købe nogle færdigblandede brikker til den ene dag, det fik Alfred også i starten da jeg stadig ammede og SP sagde det var helt fint, det var kun når det var på fuld tid, han skulle have profilac.

åh fedt at høre at brikker kan gå an den ene dag! Tusind tak for dit svar! Håber I trives og har det rigtig godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.