hvad spiser jeres 10mdr gamle børn til aften???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. april 2011

Betteisen

Hejsa gæve tøser.

Jeg savner lidt inspiration til hvad jeg kan give min datter på 10 mdr. at spise til aftensmad. Vi er ved, at køre død i kartoffelmos og kartofler generelt. Hun kan jo spise stort set alt det vi andre får, men jeg tænker lidt om hun blive mæt nok hvis hun ikke får noget der lægger en god solid bund.

Fx: Her til aften fik vi andre pitabrød med æg, tun og blandet salat.

Ville I lade hende spise sig mæt i det bare eller give noget andet ved siden af???

MVH

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

CHD

Min søn spiser det samme som os medmindre det er stærkt krydret. Jeg ville ikke betænke mig ved at lade ham få pitabrød, æg og tun til aftensmad. Hvis han ikke spiser ret meget, kan man jo lave en lille portion godnatgrød inden sengetid.

Jeg synes generelt det er så skønt ikke at skulle lave seperat mad til de små længere

Anmeld

25. april 2011

Henri84

Alberte har spist det samme som os siden hun var 6-8 mdr

Anmeld

25. april 2011

Simone J

vores datter er 9 mdr og spiser stort set det samme som os.. Alt fra fuldkorns pasta, grov ris, kartofler m.m.

I dag fik vi hjemmelavet mexikanske pandekager med diverse grønsager ved siden af

Anmeld

25. april 2011

Henri84

Og ja, bare som eksempel, så fik vi i dag wok mad med kylling, masser af forskellige grøntsager og rød karry, i går fik vi grillmad, hun eeeelsker grilpølser og kartoffelsalat ;o)

Anmeld

25. april 2011

Betteisen

Hmmm jeg må prøve mig frem, men jeg synes nu de ting der er lidt "bid" i ryger ud af munden igen... fx peberfrugt og agurk

Anmeld

25. april 2011

Nettemor

Betteisen skriver:

Hmmm jeg må prøve mig frem, men jeg synes nu de ting der er lidt "bid" i ryger ud af munden igen... fx peberfrugt og agurk

har du prøvet at give hende sådanne ting i stave? vores søn spyttede dem nemlig også ud hvis det var små stykker for det var for hårdt for ham, men fik han en stav og sidde og tygge på så gik (og går stadig) det meget bedre..

Anmeld

25. april 2011

Betteisen

nettemor skriver:

har du prøvet at give hende sådanne ting i stave? vores søn spyttede dem nemlig også ud hvis det var små stykker for det var for hårdt for ham, men fik han en stav og sidde og tygge på så gik (og går stadig) det meget bedre..

Jepsen... hun får det i stave... store stave, men gnasker på dem og det meste ryger ud igen. Har prøvet det samme med ris men det er ved at være 1 mdr. siden sidst... Hvis hun får kartoffel stykker ryger de samme vej og hun spiser intet... derfor har vi ovevejende moset  eller nogle gange blendet kartoflerne

Anmeld

25. april 2011

Nettemor

Betteisen skriver:

Jepsen... hun får det i stave... store stave, men gnasker på dem og det meste ryger ud igen. Har prøvet det samme med ris men det er ved at være 1 mdr. siden sidst... Hvis hun får kartoffel stykker ryger de samme vej og hun spiser intet... derfor har vi ovevejende moset  eller nogle gange blendet kartoflerne

her gik ris rigtig godt hvis det var godt snaket ind i sovs (de gode runde lår skal jo komme et eller andet sted fra )

vores dreng er 13 mdr og det er faktisk først nu hvor han selv spiser at jeg slet ikke moser i kartoflerne. men det var ikke fint mosset før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.