Forsikrings ??? - hjælp piger :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. april 2011

K&S

Er I søde at hjælpe mig?

Sagen er den, at vi har ved et uheld fået forårsaget vandskade hos underboen - hun har meldt det til sin forsikring, men skal vi også melde det til vores forsikring?

Det er sket for en 3 ugers tid siden og vi kom til at snakke om det i går aftes - og vi blev helt i tvivl...! Vi var overbevist om, at det "kun" var den "forurettede", der skulle melde det (indtil i går...!)

Vi mødte ligeså vores underbo tidligere i dag og hun fortalte, at hun jo havde meldt det til hendes forsikring, men at vi måtte betale hendes selvrisiko  Er det ikke derfor, man har en forsikring? Og man vælger jo selv, hvor høj ens selvrisiko er = det man selv synes, man vil betale ved en skade  Skal vi virkelig betale det??

Håber der er nogle, der kan hjælpe  Og ellers må jeg jo lige slå på tråden til vores eget forsikringsselskab i morgen

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Anne G

Min kæreste siger at det kommer an på hvordan skaden er sket? (Han arbejder med forsikringer)

Anmeld

25. april 2011

AnneH

Efter min mening burde det være jeres forskiring som skulle dække det, når det nu er jer som har været årsag til skaden. Men det er jo bare min mening.

Hvor meget lyder selvrisikoen på? Måske det vil være billigst for jer at betale den, da i jo kan få en forhøjet præmie på jeres forsikring.

Håber i finder en løsning.

Anmeld

25. april 2011

K&S

Anne G skriver:

Min kæreste siger at det kommer an på hvordan skaden er sket? (Han arbejder med forsikringer)

Vores afløb under vasken stoppede pludselig til, mens manden var i bad (hvilket han ikke lagde mærke til, da afløbet fra badet løber hen til det under vasken). Han opdager det først, da han trækker forhænget fra og der er vand over hele gulvet. Det er så løbet ud under dørtrinet (hvor der ingen afskærmning er, da det er en ældre bygning), ind på underboens loft og ned derfra....

Er det så os, der skal betale? Tak fordi han gider prøve at hjælpe

Anmeld

25. april 2011

K&S

AnneH skriver:

Efter min mening burde det være jeres forskiring som skulle dække det, når det nu er jer som har været årsag til skaden. Men det er jo bare min mening.

Hvor meget lyder selvrisikoen på? Måske det vil være billigst for jer at betale den, da i jo kan få en forhøjet præmie på jeres forsikring.

Håber i finder en løsning.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at det er vores forsikring, der i sidste ende skal dække det, men jeg forstår ikke underboens udmelding om, at vi skal betale for hendes selvrisiko? Vi har intet problem med at betale vores egen selvrisiko, hvis det er sådan reglerne er

Anmeld

25. april 2011

AnneH

K&S skriver:

Vores afløb under vasken stoppede pludselig til, mens manden var i bad (hvilket han ikke lagde mærke til, da afløbet fra badet løber hen til det under vasken). Han opdager det først, da han trækker forhænget fra og der er vand over hele gulvet. Det er så løbet ud under dørtrinet (hvor der ingen afskærmning er, da det er en ældre bygning), ind på underboens loft og ned derfra....

Bor i til leje eller ejer i boligen??

Vi har næsten været ude for noget af det samme og der dækkede vores ejerforenings forsikring. Vi betalte så en mindre selvrisiko.

Anmeld

25. april 2011

K&S

AnneH skriver:

Bor i til leje eller ejer i boligen??

Vi har næsten været ude for noget af det samme og der dækkede vores ejerforenings forsikring. Vi betalte så en mindre selvrisiko.

Vi ejer lejligheden - men det er jo os, der ikke har fået renset afløbet (det får man jo først gjort, når det "brænder" på) - så ved ikke om ejerforeningens forsikring dækker...

Anmeld

25. april 2011

Miss T

Afvent at underboens forsikringsselskab retter henvendelse til jeres forsikringsselskab.

Anmeld

25. april 2011

K&S

Miss T skriver:

Afvent at underboens forsikringsselskab retter henvendelse til jeres forsikringsselskab.

Det var også vores første tanke, men blev i tvivl  men tusind tak for svaret...!

Anmeld

25. april 2011

Anne G

K&S skriver:

Hvor meget skade er det sket ved nede ved hende??

Hvor er det dog også uheldigt at det lige sker, sådan noget opdager man ikke lige når man står i badet

Det er skam så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.